کد خبر: 40216
A
در انتظار تعیین تکلیف فیلا برای کشتی ایران

مروری بر عاملان و مقصران محرومیت احتمالی از سوی فدراسیون جهانی کشتی

خطر محرومیت برای علیرضا کریمی و تعلیق کشتی ایران جدی‌تر شده و همه منتظر رسمی شدن این خبر هستند. خبری که از صبح به صورت ضد و نقیض شنیده می‌شود.

مروری بر عاملان و مقصران محرومیت احتمالی از سوی فدراسیون جهانی کشتی

دیده بان ایران: خبر محرومیت علیرضا کریمی که امروز صبح شنیده شد، اگرچه حالا توسط فدراسیون کشتی تکذیب شده و آنها اعتقاد دارند حکم نهایی هنوز به دست‌شان نرسیده، اما به هر حال خبری بود که خیلی‌ها انتظار شنیدنش را داشتند. درست مثل خبر تعلیق کشتی ایران که حتی خود فدراسیون و افرادش هم آن را باور کردند و این روزها فقط به دنبال کمتر کردن مدت آن هستند.

علیرضا کریمی بعد از اینکه مقابل روسیه عمدا تن به شکست داد تا برابر حریفی از رژیم صهیونیستی قرار نگیرد، حالا اصلی‌ترین قربانی این اشتباه استراتژیک است. اشتباهی که از دل جدول خوانی اشتباه بیرون آمد و علیرضا را به یکی از تنهاترین‌ها تبدیل کرد. شب‌های زندگی او  مثل آینده نه چندان دور کشتی ایران تاریک به نظر می‌آیند و همه منتظر رسمی شدن خبر محرومیت هستند.

محرومیتی که به سنگینی اعلام شده در خبرهای صبح تا به حال هم نیست. رسول خادم و دستگاهش در فدراسیون کشتی تمام سعی خود را به کار گرفتند تا یک یا دو سال محرومیت برای کریمی در نظر گرفته شود و خبری از محرومیت مادام‌العمر نباشد.

در واقع خود علیرضا هم در این ماجرا متهم ردیف اول نیست. اصلی‌ترین مقصر مربی او یعنی جمشیدی است که جلوتر از همه ایستاد و دستور باختن را به کریمی داد. بعد از او انگشت‌ها به سمت علیرضا رضایی اشاره می‌کنند و پس از او خود کریمی از نگاه کسانی که حکم به این محرومیت می‌دهند به عنوان متهم شناخته می‌شود. در نهایت نیز فدراسیون به عنوان مقصر چهارم. دیگر اینکه احتمال محرومیت حتی برای سایر نفرات هم وجود دارد. جدا از اینکه زنگ خطر تعلیق کشتی هم این بار جدی‌تر از هر باز دیگری به گوش رسیده. هرچند حمید بنی‌تمیم از نرسیدن حکم به دست فدراسیون گفته. اما اینطور که معلوم است فدراسیون کشتی ایران آمادگی محرومیت احتمالی را دارد و در تلاش است تا هرچه می‌شود مدت زمان محرومیت کمتر باشد. 

در سمت مقابل هم فدراسیون‌های رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا که در این زمینه روبروی کشتی ایران هستند، به شدت جریان محرومیت ورزشکار و فدراسیون ما را پیگیری می‌کنند. از این سمت نیز دستگاه دیپلماسی ورزش ایران خیلی فعالیت روشنی انجام نداده.

در نهایت جبهه‌ای که فدراسیون ایران در نظر گرفته این است که در دفاعیات گفته شده چنین اتفاقی برگرفته از باور و تصمیم شخصی افراد است و ما هم از این اعتقاد خود دفاع خواهیم کرد. به همین دلیل هم است که فدراسیون‌نشین‌ها اعتقاد دارند کم‌ترین محرومیت برای‌شان در نظر گرفته خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر