کد خبر: 40813
A

استقلال رو به صعود؛ پرسپولیس در راه سقوط

استقلال در روز خوب هافبک‌ها و البته مدافعان‌اش موفق شد پرسپولیسی که روز بدی را می‌گذراند شکست دهد.

استقلال رو به صعود؛ پرسپولیس در راه سقوط

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرآنلاین؛ استقلال از دربی رفت تا بازی برگشت برابر پرسپولیس جهشی فوق‌العاده داشت و بازیکنان توانستند آنچه شفر می‌خواست را به شاگردان برانکو تحمیل کنند. برانکویی که بعد از السد دومین شکست مهم در ماه اخیر را تجربه کرد.

استقلال در روز خوب هافبک‌ها و البته مدافعان‌اش موفق شد پرسپولیسی که روز بدی را می‌گذراند شکست دهد. مقایسه‌ای از دربی نیم فصل اول و بازی این هفته نشان از تحول بزرگ استقلال دارد. تحولی مثبت؛ و البته افت پرسپولیس. از اولین بازی‌ای که شفر روی نیمکت استقلال نشسته بود تا به هفته بیست و چهارم، سرمربی آلمانی از یک استقلال شکست خورده یک استقلال برنده ساخت. برانکو اما با انتخاب‌هایش از یک پرسپولیس برنده دیدار رفت به پرسپولیسی رسید که بعد از شکست برابر السد و دربی حالا با انبوهی از انتقادات روبه‌رو شده است.

براساس آمار استقلال در دیدار رفت فقط یک پاس کلیدی به ثبت رساند که آن هم مجید حسینی برای مهاجمان ارسال کرده بود و نقش هافبک‌های آبی‌پوش در آن بازی نزدیک به هیچ بود. ابراهیمی، اسماعیلی، شجاعیان و حیدری ۴ هافبک استقلال در آن بازی بودند که نقش‌های تهاجمی به عهده داشتند اما استقلال بازی هجومی قابل توجه‌ای را ارائه نداد. در بازی این هفته اما استقلال ۶ پاس کلیدی به ثبت رساند که همه مهره‌های هجومی آبی‌پوشان در آن مشارکت داشتند. ابراهیمی، شجاعیان، اسماعیلی‌‌، جپاروف، تیام و قربانی هر کدام یک پاس کلیدی به ثبت رساندند و بخش هجومی استقلال به عبارتی شش برابر فعال‌تر از دیدار رفت بود. در حالی که از نظر مهره‌ها آبی‌پوشان تغییر چندانی نداشتند و فقط تیام و جپاروف به این ترکیب اضافه شدند. استقلال در دیدار رفت ۷ شوت به سمت دروازه قرمزها زده بود که این عدد در دیدار برگشت به ۱۰ رسید. شوت‌های در چارچوب آبی‌پوشان البته از دیدار رفت تا برگشت تغییری نداشت اما این بار یکی از دو شوت در چارچوب مهاجمان استقلال به گل تبدیل شد و برد استقلال را رقم زد.

پرسپولیس هم این تغییر بزرگ را داشت اما رو به سقوط. قرمزها که در بازی رفت ۳ پاس کلیدی ثبت کرده بودند در بازی این هفته فقط یک پاس منجر به خلق موقعیت ارسال کردند. امیری، رسن‌، کامیابی‌نیا و ربیع‌خواه هافبک‌های بازی رفت بودند و در بازی برگشت هم احمدزاده به این جمع اضافه شد اما تعداد پاس‌های کلیدی قرمزها در طول ۹۰ دقیقه‌ای به عدد یک رسید. قرمزها ۹ شوت در دیدار رفت زده بودند که ۳ بار در چارچوب قرار گرفت و یک گل هم از این شوت‌ها به ثمر رسید. اما در دیدار برگشت با وجود این که ۱۴ شوت از طرف بازیکنان پرسپولیس به سمت دروازه استقلال زده شد اما فقط ۲ بار این شوت‌ها در چارچوب قرار گرفت و البته گلی هم زده نشد تا پرسپولیس برانکو بازنده بازی برگشت برابر استقلال شفر باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر