کد خبر: 40855
A
" تورج علی عنصری " خبر داد:

برگزاری اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان، اساتید و قهرمانان ورزش کیک بوکسینگ

نخستین همایش تجلیل و تکریم پیشکسوتان، اساتید و قهرمانان ورزش کیک بوکسینگ، پنجشنبه هفته جاری در تهران برگزار خواهد شد.

برگزاری اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان، اساتید و قهرمانان ورزش کیک بوکسینگ
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  دکتر " تورج‌علی عنصری "  مسئول برپایی این همایش در این باره اظهار داشت: طی سال های اخیر، متاسفانه ارزش های اخلاقی و منش های پهلوانی در ورزش ما تا حدودی کم‌رنگ شده است. در این میان نیز، همه ساله مراسم و آیین هایی به منظور یادبود و بزرگداشت چهره‌های ورزشی برگزار می‌شود که در آنها پیرامون اخلاق‌مداری، حفظ حرمت پیشکسوتان و ‌منش‌های پهلوانی سخن‌ گفته می‌شود، اما در عمل، شاهد تحقق این شعارها نیستیم. سوال بنده اینجاست که چرا با وجود گسترش علم و امکان تحصیل برای اقشار مختلف جامعه، دیگر شاهد ظهور و معرفی اسطوره‌های نامداری همچون پوریای ولی و تختی نیستیم؟ 
وی افزود: از سوی دیگر، وقتی پای صحبت پیشکسوتان ورزش می نشینیم، اکثریت آنها از بی مهری‌ها گله‌مندند. خیلی از آنها یا مورد بی‌وفایی شاگردانشان قرار گرفته‌اند و یا به واسطه کم‌ لطفی فدراسیون‌های مربوطه، بیرون گود مانده‌اند و به عبارت بهتر، خانه‌نشین شده‌اند. رسانه‌ها هم که در اغلب موارد، به سراغ قهرمانان مشهور می‌روند و بدین ترتیب است که رنج و زحمت اساتیدی که با کمترین امکانات، عمر خود را برای ارتقاء فرهنگ ورزش این مرز و بوم و همچنین پرورش قهرمانان بزرگ صرف کردند، به راحتی نادیده گرفته می‌شود. 
این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به جمیع این مسائل و مشکلات و مشاهده فضای حاکم بر ورزش کشور و مخصوصا ورزش رزمی کیک بوکسینگ، بسیار ضروری دیدیم که برای جبران و ادای احترام به پیشکسوتان و به امید اینکه این عمل الگویی برای سایرین قرار گیرد، درصدد برپایی این مراسم برآمدیم که انشاء‌الله با الگو گرفتن از آن شاهد این باشیم که به تدریج ارزش های اخلاقی و ورزشی ما که در رشته‌های رزمی بسیار مورد اهمیت است، احیاء شود.
دکتر عنصری در مورد حمایت های انجام شده از این حرکت فرهنگی تصریح کرد: بنده مدتی است مسئول کمیته کیک بوکسینگ دانشگاه پیام نور شد‌ه‌ام که در ادامه فعالیت هایمان در جهت رشد و گسترش این ورزش مدال آور و پرطرفدار، با هماهنگی های به عمل آمده با دکتر " عبدالمهدی نصیرزاده "، موافقت ایشان را برای برگزاری این مراسم اخذ کردیم که در این راستا، دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب با در اختیار گذاشتن سالن عضدی، حمایت های خوبی بابت برگزاری این همایش از ما داشتند.
وی در پایان از تدوین برنامه های منسجم و علمی جهت افزایش سطح علمی، فنی و البته فرهنگی علاقه مندان، هنرجویان و قهرمانان رشته های رزمی خبر داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر