کد خبر: 43217
A

ممنوعیت حضور زنان ایرانی در ورزشگاه ها سلطانی فر را مجلس کشاند/ طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان درباره ممنوعیت حضور زنان

عضو فراکسیون زنان مجلس پیگیر طرح سوال از وزیر ورزش درباره رویکرد دوگانه نسبت به حضور بانوان ایرانی و غیرایرانی در ورزشگاه‌ها است.

 ممنوعیت حضور زنان ایرانی در ورزشگاه ها سلطانی فر را مجلس کشاند/ طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان درباره ممنوعیت حضور زنان

دیده بان ایران : سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگویی درباره سئوالش از وزیر ورزش و جوانان که این هفته در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد، گفت: این سئوال از وزیر ورزش و جوانان از زمان رقابت تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، کلید خورد که در این بازی زنان سوری بدون مقاومت و ممانعت عوامل اجرایى در استادیوم حاضر شده ولی از سوی دیگر اجازه ورود به بانوان ایرانى داده نشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در حالی انجام می‌گیرد که هیچ قانونی برای جلوگیری از ورود زنان چه در قانون اساسی و چه در سایر قوانین کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها علیرغم وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور و مفاد منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور انجام می‌گیرد و در آن مسابقه بخصوص(رقابت تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی) تابعیت سوری مجوز تبعیض آمیز ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بود که این مسئله انعکاس بسیار نامطلوبی داشت و برای نمایندگان مجلس نیز سئوال برانگیز بود که به همین دلیل با استفاده از ابزار نظارتى مورد سئوال از وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: بر همین اساس وزیر ورزش و جوانان باید پاسخگوی این رویکرد دوگانه دولت در قبال باشد تا شرایطی ایجاد شود که در چارچوب قوانین موجود رفع تبعیض‌‌ها صورت گیرد و محدودیت‌های علیه زنان از ورود زنان به ورزشگاه‌ها بین برود و ورود بانوان به ورزشگاه‌ها آزاد شود./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر