کد خبر: 44912
A

ادامه حواشی سفر نمایندگان به روسیه/کاتب: نمی‎روم/ سلحشوری: خودم هزینه‎اش را می‎دهم

حاشیه‎هایی که انتشار خبر مسافرت جمعی از نمایندگان مجلس برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال درپی‎داشت، موجب شد برخی نمایندگان از این تصمیم برای سفر به روسیه منصرف شوند اما شماری دیگر کماکان بر انجام این مسافرت اصرار دارند.

ادامه حواشی سفر نمایندگان به روسیه/کاتب: نمی‎روم/ سلحشوری: خودم هزینه‎اش را می‎دهم

به گزارش دیده بان ایران؛ هفته گذشته و با آغاز تعطیلات مجلس شورای اسلامی، خبری در رسانه ها مبنی بر حضور 7 نماینده مجلس در مسابقات جام جهانی فوتبال منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد؛ برخی در موافقت و عده ای هم در مخالفت با سفر این نمایندگان موضع گیری داشتند.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار، پروانه سلحشوری و محمدعلی وکیلی نمایندهای تهران و عضو فراکسیون امید و محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز از طرف کمیسیون فرهنگی و رحیم زارع نماینده آباده، همایون یوسفی نماینده اهواز و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری هم از سوی فراکسیون ورزش مجلس برای این سفر به وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بودند.

از همان آغاز انتشار اسامی این نمایندگان، موج حاشیه ها علیه این سفر آغاز شد، به طوری که برخی از این نمایندگان از سفر به جام جهانی انصراف دادند و اعلام کردند که به دلیل هزینه های این سفر در جام جهانی حضور نمی یابند. البته برخی دیگر نیز اعلام کردند با هزینه شخصی در این سفر حضور خواهند یافت.
اسماعیل سعیدی و غلامرضا کاتب دو نماینده ای هستند که از این سفر انصراف دادند، رحیم زارع و محمدعلی وکیلی نمایندگانی بودند که از قرار داشتن نامشان در این لیست اظهار بی اطلاعی کرده و اعلام کردند در صورتی که نامشان در این لیست باشد انصراف می دهند.
پروانه سلحشوری نماینده تهران نیز اعلام کرد که از حضور در این سفر انصراف نمی دهد ولی با هزینه شخصی برای تماشای این بازی ها در روسیه حضور می یابد.

گفت وگو با جمعی از این نمایندگان مجلس را در ادامه می خوانید:

کاتب: انصراف دادم
غلامرضا کاتب عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حضورش در جام جهانی فوتبال گفت: طبق سنوات گذشته، کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان ناظر چندین نماینده را به مسابقات جام جهانی فوتبال اعزام می کند، به نظر من اگر یک یا دو نفر از همکاران برای دیدن از این مسابقات حضور یابند کفایت می کند ولی این که هفت نفر برای تماشا اعزام شوند غیر منطقی و غیر اصولی است و باعث افزایش هزینه ها می شود.
نماینده مردم گرمسار در مجلس اضافه کرد: البته بنده اعلام کرده ام که علاقه ای برای حضور در این مسابقات ندارم و جو زیادی علیه حضور نمایندگان مجلس برای حضور در این مسابقات ایجاد شده است و برخی رسانه ها نیز بداخلاقی کردند. من از حضور برای تماشای این مسابقات انصراف دادم و به روسیه نمی روم.

سلحشوری: با هزینه شخصی به روسیه می‎روم

پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تا جایی که اطلاع دارم، اصلا موضوع قرعه کشی در مورد حضور نمایندگان در مسابقات جام جهانی فوتبال مطرح نبوده و مانند همیشه که کمیسیون های مختلف سفرهای مرتبط با کمیسیون خود را انجام می دهند بنا شد تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش در این سفر حضور یابند.
وی اظهار داشت: بنده و آقایان وکیلی و کاتب نیز چندین سال بود که از سوی کمیسیون سفری نرفته بودیم از این رو از ما خواسته شد که در این سفر حضور داشته باشیم.
این در حالیست که سلحشوری در تعطیلات نوروزی در نشست مقام زن شرکت کرد که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. او سرپرست هیات اعزامی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کمیسیون های دیگر بیشتر از ما سفر می روند ولی چنین حاشیه هایی برای آنان ایجاد نمی شود. بنا شده بود دو نماینده در دو روز سفر به روسیه برای حضور در یک بازی تیم ملی فوتبال حضور داشته باشند و بنا نبود هر هفت نماینده در همه مسابقات باشند.
وی تاکید کرد: بنده از حضور در این مسابقات انصراف نمی دهم و با خرج خودم به روسیه می روم زیرا معتقدم باید ناظر مجلس در جام جهانی فوتبال حضور داشته باشد، امروز بسیاری به دنبال منزوی کردن ایران هستند، ما نباید اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد. باید نمایندگان ایران در این مسابقات حاضر باشند و نمایندگان می توانند با هزینه خود به این سفر بروند.

زارع: سفر به جام جهانی با پول مردم، توجیه پذیر نیست
رحیم زارع رییس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی نمایندگان تمایل دارند با پول بیت المال به روسیه محل برگزاری جام جهانی فوتبال بروند، قابل توجیه نیست.
وی افزود: همه باید از ملی پوشان حمایت کنیم اما برای حمایت از تیم ملی نباید از جیب مردم هزینه های نامتعارف پرداخت شود.
او درباره خبری مبنی بر سفرش به روسیه برای دیدن فوتبال گفت: این خبر ، صحت ندارد.

نمایندگان برنامه ای برای حضور در جام جهانی فوتبال ندارند
در این راستا محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه و فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ابراز بی اطلاعی از وجود نام خود در فهرست نمایندگان اعزامی برای حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه گفت: نمایندگان تاکنون برنامه ای در این زمینه نداشتند.
وی افزود: به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد می شود، اگر سهمیه ای برای اعزام نمایندگان به جام جهانی وجود دارد، آن را به بانوان فوتسال ایران که قهرمان آسیا شده اند، اختصاص دهد تا مباحث در خصوص اعزام نمایندگان به جام جهانی نیز برطرف شود./خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر