کد خبر: 45972
A

داورزنی: کی‌روش تا پایان جام ملت‌ها می‌ماند

محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با ابراز رضایت از عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018 روسیه، گفت: طبق نشستی که مهدی تاج با کی‌روش داشت، قرارداد وی تا پایان جام ملت‌های آسیا منعقد مب‌شود و حضور وی بعد از جام ملت‌های آسیا بستگی به نظر کی‌روش خواهد داشت.

داورزنی: کی‌روش تا پایان جام ملت‌ها می‌ماند

به‌ گزارش ‌دیده بان ایران؛ محمدرضا داورزنی در حاشیه برگزاری اردوی تیم‌ ‌ملی تیروکمان که در مجموعه ورزشی استان البرز در حال برگزاری است. با تبریک به ملت ایران برای بازی بسیار خوب فوتبالیست‌های کشورمان در جام جهانی 2018 روسیه و کسب یک برد ،یک تساوی و یک باخت در این رقابت‌ها، افزود: همین که فوتبالیست‌های کشورمان با بازی بسیار خوب توانستند از حیثت فوتبال ایران دفاع کنند و دل مردم را شاد کنند برای ملت ایران کافی است. فوتبالیست‌های ایران با همت و تلاش خود توانستند در جام جهانی آبرومندانه حضور پیدا کنند و رقابت‌های بسیار خوبی را به نمایش بگذارند و تاریخ ساز شوند. من به تمام بازیکنان کشورمان ، کادر فنی برای حضور آبرومندانه آنها در جام جهانی تشکر می‌کنم و یقین دارم که ملت ایران نیز قدردان تلاش و زحمات فوتبالیست‌های کشورمان در جام جهانی هستند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ درباره قرارداد کارلوس کی‌روش و این که حضور وی در فوتبال ایران تا چه زمانی خواهد بود، اظهار کرد: طی نشستی که مهدی تاج ، رییس فدراسیون فوتبال با کی روش داشت او تا پایان جام ملت‌های آسیا در خدمت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران خواهد بود. البته این بستگی به نظر خود سرمربی تیم‌ ‌ملی و فدراسیون فوتبال دارد که کی‌روش ادامه‌ همکاری با فدراسیون فوتبال داشته باشد یا خیر. وزارت ورزش و جوانان تلاش کرده تا حمایت خوبی را از فوتبال داشته باشد و این حمایت‌ها همچنان ادامه‌ دارد. وزارت ورزش و جوانان در طی دو سال گذشته سعی کرده با حمایت خود از فدراسیون فوتبال این فدراسیون را در اجرای برنامه‌های خود کمک کند تا عملکرد موفقی را در جام جهانی و همچنین جام ملت‌های آسیا داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش‌بینی می کردید که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به مرحله بعد صعود کند؟ افزود: طبق نظر کارشناسان فوتبال و پیش‌بینی که در این زمینه صورت گرفته بود، با توجه به حضور دو تیم قدرتمند بزرگ اروپا از جمله اسپانیا و پرتغال یقین داشتیم که تیم‌ ‌ملی کار سختی را برای صعود به مرحله بعد پیش رو خواهد داشت. البته مراکش نیز تیم خوبی بود و شب گذشته (دوشنبه) شاهد این قضیه بودید که در برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا به تساوی رسید. تیم‌ ‌ملی ما نیز با یک برد، یک تساوی و یک شکست کار ارزشمندی انجام داد. حق ما در بازی برابر اسپانیا حداقل یک تساوی بود و باید عدالت در فوتبال رعایت می‌شد. ما به‌ هر حال باید با ‌اسپانیا مساوی می کردیم تا امکان صعودمان به مرحله بعد فراهم می‌شد. مردم ما به هر شکل نشان دادند که قدرشناس تیم‌ ‌ملی هستند و شب گذشته با حضور در خیابان‌ها و شادی که برای حضور ‌قدرتمند ایران در جام جهانی داشتند نشان دادند که تیم‌ ‌ملی در جام جهانی 2018 روسیه بهترین عملکرد را داشت. به‌ هر حال من تصور می‌کنم بین تیمی که 900 میلیون دلار ارزش دارد با تیمی که 40 میلیون دلار ارزش دارد تفاوت زیادی وجود داشته باشد. من از بازی شب گذشته تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به ویژه‌ از علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم تشکر ویژه‌ دارم که توانست در برابر پنالتی‌ کریستیانو رونالدو به خوبی عمل کند و روحیه مضاعفی را به تیم تزریق کند. این دریافت پنالتی‌ سبب شد تا تیم ما تا آخر بازی روحیه جنگندگی پیدا کند و بازی را به تساوی بکشد. به‌ هر حال حضور مردم در خیابان‌ها خستگی را از تن همه خارج کرد.

داورزنی در ادامه‌ همچنین با اشاره به حضور تیم‌ ‌ملی والیبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا، خاطر نشان کرد: برای این که بتوانیم حضور موفقی در بازی‌های آسیایی جاکارتا در رشته والیبال داشته باشیم، طبق نظر کادر فنی قرار بر این شد به جای تیم "ب" تیم‌ ‌ملی بزرگسالان عازم بازی‌های آسیایی جاکارتا شود تا بتوانیم به خوش رنگ‌ترین مدال در این بازی‌ها دست پیدا کنیم.

وی درباره حضورش در کمپ تیم‌ ‌ملی تیروکمان نیز ، خاطر نشان کرد: خوشحال هستم که امروز با همت و کمک اداره کل تربیت ‌بدنی استان البرز و تعامل خوبی که بین فدراسیون تیروکمان و وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است، امروز تیم در شرایط بسیار خوبی در اردویی که در استان البرز بر پا است خود را برای حضور در مرحله سوم کاپ آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌کنند. تمام سعی ما بر این است تا بتوانیم حمایت خوبی را از تیم‌ ‌ملی تیروکمان داشته باشیم تا حضور موفقی را در رقابت‌های پیش رو خود داشته باشد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان درباره وضعیت کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، بیان‌ کرد: در این دوره از رقابت‌ها 380 ورزشکار و در مجموع بالای 500 نفر کاروان راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا خواهد شد که با توجه به اهمیت این دوره از رقابت‌ها ما سعی کردیم نگاه کیفی داشته باشیم و تنها رشته‌هایی را اعزام کنیم که بتوانند روی سکو قرار بگیرند. در این دوره از بازی‌ها با هماهنگی که بین کمیته ملی المپیک و ستاد برگزاری بازی‌ها ، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها صورت گرفته است، تیم‌ها در شرایط بسیار خوبی در حال آماده سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا هستند. ما سعی کرده‌ایم از ابتدای سال حمایت ویژه‌ای از برنامه‌های فدراسیون‌ها، اردوهای تدارکاتی و حتی اعزام‌های آنها داشته باشیم. به طوری که در طی این سه ماه نزدیک 9 میلیون دلار به فدراسیون‌ها تخصیص داده شده است که فکر می‌کنم به اندازه بودجه یک سال گذشته بوده است تا آنها بتوانند عملکرد بسیار خوبی را در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشته باشند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر