کد خبر: 48082
A

این بار دیگر بهرام شفیع نمی‌تواند توصیه‌نامه بیاورد/ حتی «عمه‌جان» هم مانع رفتن ضیایی نیست!

تنها کافی است حکم اجرایی قانون جدید ممنوعیت اشتغال بازنشستگان ابلاغ شود تا 13 رئیس فدراسیون و اقلا ده ها مدیرکل، اعضای هیات‌ها و هیات رئیسه‌های ورزشی ناچار به ترک پست‌های‌شان شوند.

این بار دیگر بهرام شفیع نمی‌تواند توصیه‌نامه بیاورد/ حتی «عمه‌جان» هم مانع رفتن ضیایی نیست!

به گزارش دیده بان ایران؛ قانون بازنشستگی کشوری این روزها غوغایی در مسئولیت های اداری ایجاد کرده است. همه تقریبا دنبال این هستند تا بدانند با اجرای این قانون کدام مدیران رفتنی هستند. جالب تر اینکه خود مدیران دنبال این هستند تا بتوانند راهکاری برای ماندن پیدا کنند. در این شرایط 13 رئیس فدراسیون با مشکل بازنشستگی مواجه هستند که پیشتر با استفاده از بندهایی چون ایثارگری یا ارتباطات از بالا، مجوزهای ماندن در مسئولیت‌شان را به‌دست می آوردند.

بهرام شفیع که حالا از نظر سنی کاپیتان روسای فدراسیون هاست، با این قانون باید ترک مسئولیت کند. او که از بند مربوط به ایثارگری هم برخوردار نیست، همیشه برایش مجوز لازم از هیات دولت گرفته می شد اما دیگر هیات دولت هم اجازه چنین کاری را ندارد و احتمالا او یکی از اولین نفراتی است که باید از ورزش برود.

غیر از او افرادی چون علی مرادی فدراسیون وزنه برداری، صیدانلو در فدراسیون دوومیدانی، منتقمی در فدراسیون گلف و خیلی دیگر از مدیرکل ها و معاونان وزارت ورزش هم اگرچه اسم شان در لیست 13 رئیس فدراسیون مشمول قانون نیامده اما برای ماندن در مسئولیت های شان با چالش هایی بزرگ روبرو هستند.

در بین این افراد اما شاید مهمترین فرد برای این قانون، مرد شماره دوی وزارت ورزش باشد. در این روزها زیاد درباره بازنشستگی محمدرضا داورزنی نوشته شده است. معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش البته یکی از شرایط بازنشستگی را دارد ولی هنوز در سازمان متبوعش حکم بازنشستگی برایش صادر نشده . 

او 37 سال سابقه مدیریتی دارد اما بر اساس قانون 35 سال سابقه کاری و یا 65 سال  س ؛ دو شرط بازنشستگی برای دارندگان مدرک فوق لیسانس و بالاتر است.

در وهله اول قانون مصوب، همه آنهایی که تا قبل از فروردین 97 حکم بازنشستگی شان صادر شده باید مسئولیت های شان را ترک کنند اما تفسیر خیلی از مدیران این است که برای آنهایی که هنوز بازنشسته نشده اند، این امکان تا 65 سالگی برای فعالیت در نهاد مربوطه وجود خواهد داشت. اگرچه قانون صراحتا بر روی 35 سال در کنار 65 سال سن تاکید داشته است!

فارغ از او، دیگر مدیر بازنشسته جنجالی این روزها ضیایی رئیس فدراسیون والیبال است که در پاسخ به سئوالی درباره احتمال بازنشستگی اش و حاشیه هایی که وجود داشته، گفته بود: «پرسیدن این سئوال به درد عمه آدم می خورد؟ پسرجان من ایثارگر هستم.» ضیایی که سابقه فرماندهی سپاه کرج را دارد و البته باجناق و همرزم شهید باکری بوده، بازنشسته وزارت کشور است و با تفسیر جدید از قانون ممنوعیت فعالیت بازنشسته ها، امکان ماندن در این پست را ندارد چون آن درصد جانبازی قید شده در قانون را هم در این سال ها به هیچ یک از نهادهایی که فعالیت داشته، ارائه نکرده است. بر این اساس او حتی اگر چنین سئوالی را با پاسخی تند پاسخ دهد هم در صف اول تغییرات خواهد بود احتمالا.

غیر از او افرادی چون شایسته هم دیگر امیدی به سفارشات از بالا نمی توانند داشته باشند و دو سردار حاضر در ورزش یعنی مجد آرا و صبور هم به این دلیل که تنها در یگان های خدمتی شان امکان فعالیت بعد از بازنشستگی را داشته اند، باید احتمالا تا چند ماه آینده از ورزش جدا شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر