کد خبر: 48189
A

کی‌روش: برایم سخت شده به آینده مشترک با ایران باور داشته باشم

کارلوس کی روش و ادامه همکاری با تیم ملی ایران؛تقریبا همه می گویند اتفاقی است که می افتد و تمام حرف هایی اخیر کی روش را بازی برای اعمال فشار به تیم ملی ایران می دانند.

کی‌روش: برایم سخت شده به آینده مشترک با ایران باور داشته باشم

به گزارش دیده بان ایران؛ فرهاد عشوندی در خبرآنلاین نوشت: تیترهای روزنامه های ورزشی صبح پنجشنبه را مرور کنید. پر است از توضیحاتی درباره کارلوس کی روش. سرمربی پرتغالی روز گذشته پستی در اینستاگرامش منتشر کرد که بوی خداحافظی می داد. ولی همشهری ورزشی ، اعتماد و چندین روزنامه دیگر آن را یک بازی برای سرمربی نام دادند که انجام شده تا فشار بر فدراسیون ایران بیشتر شود. روزنامه خبرورزشی نوشت مشکل سر انتقال پول است و کی روش می ترسد دلارهایش را چمدانی از ایران خارج کند و به جرم پول شویی در اروپا بازداشت شود.

او پیشنهادی ندارد!

خبر مهمتر صبح پنجشنبه اما این بود:«بلماضی سرمربی تیم ملی الجزایر شد.» این یعنی کارلوس کی روش اصلا پیشنهادی غیر از ایران ندارد که بخواهد به آن فکر کند. خبر توافق با او با تنها مشتری آفر یقایی هم اصلا واقعیت نداشته است.

در این شرایط مهدی تاج از مذاکرات جدید با کی روش سخن گفته . از اینکه جایی نمی رود و اصلا فدراسیون ایران هم به تیم ملی بدون کی روش فکر نمی کند. او البته از این گفته که مذاکرات را نمایندگانش با کی روش ادامه داده اند. فدراسیون هم که بیانیه رسمی داده و گفته که کی روش به ایران بر می گردد و توافق نهایی شده است. آنها حتی برنامه تمرینات تیم ملی را اعلام کرده اند. آن هم بر اساس خواست کی روش.

کی روش چه می گوید؟

کی روش اما چرا راضی نیست؟ پست او چه معنایی داشت؟ این پست مبهم سبب شد تا خبرآنلاین در تماسی با او خواستار توضیحات شفاف در این باره شود. کارلوس کی روش حالا در بیانیه ای 9 بندی که اختصاصی در اختیار ما قرار گرفته ، همه چیز را شرح داده است. او از این گفته که مشکل کجاست.

مذاکرات از کجا آغاز شده و اختلافات بر سر چه چیزی است. سرمربی تاکید داشته در ترجمه دقت شود تا همه چیز شفاف باشد. بر همین اساس متن انگلیسی و ترجمه فارسی مکاتبات با او را منتشر می کنیم تا همه چیز خیلی واضح قابل بررسی باشد.

 

ناامید تر از همیشه ؟

Hi Fahrad

Thank you for your questions and concerns

 

This is my answer and my  statement to clear all and everything

Please make good and complete translation

Regards

CQ

In order to avoid misunderstandings, speculations, and rumours which mislead the public opinion I would like to state to the following:

 

1-On June 2017, Iranian National Team qualified for the World Cup in Russia.

 

2-Nine months after, in April 2018, IRIFF President Mr. Taj publicly announced an offer to extend my contract, under the same terms and conditions, until the end of Asian Cup 2019.

 

3- Since this proposal has been presented , me and IRIFF President Mr. Taj, have had several technical meetings and discussions about the needs for Team Melli to successfully compete to the level of the expectations and dreams of all Iranian fans.

 

4- On these meetings it has been pointed, recognised, and agreed by both parties what would factually need to be improved in order for Team Melli to be able to succeed in such a demanding competition.

 

5-It is due to my profound respect and gratitude to the Iranian fans and Team Melli players  and staff that I have put on hold any decision regarding my professional future while IRIFF was attempting to fulfil the technical priorities and needs agreed over the last months.

 

 6- On the 31st of July 2018, my contract  expired.

 

7- Today, on the 2nd of August, not one single technical requirement identified has been fully implemented by IRIFF.

 

 8- Unfortunately, I am forced to conclude that IRIFF will take the risk, once again, of facing and approaching highly demanding international competitions as the Asian Cup without proper and fair technical preparation.

 

9-Taking in consideration the above mentioned points and once we are running out of time, it starts becoming difficult for me to believe in a common future.

 

Thanks you CQ

 

 ترجمه فارسی متن

 

سلام فرهاد، مرسی بابت سوالاتت و دلواپسی هایت

این پاسخ من وبیانیه من برای شفاف سازی همه مسائل است.

لطفا خوب و کامل ترجمه کن

 

برای اجتناب از هرگونه سوءتفاهم، گمانه زنی و شایعات که ممکن است باعث گمراهی افکار عمومی شود، دوست دارم این نکات را یادآوری کنم

1- در ژوئن 2017، تیم ملی ایران به جام جهانی روسیه صعود کرد.

2- نه ماه بعد، در آوریل سال 2018، آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، به صورت علنی، خبر پیشنهادی برای تمدید قرارداد من را با همان شرایط و ضوابط قبلی، تا پایان جام ملتهای آسیای سال 2019 را اعلام کرد.

3- از زمان ارائه این پیشنهاد، من و آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، چندین جلسه وبحث تکنیکی در مورد نیازهای تیم ملی برای آنکه بتوان با موفقیت و درسطح توقعات و رویاهای تمام هواداران ایرانی به رقابت پرداخت، داشتیم.

4- دراین جلسات،طرفین با هم مشخص کردیم وبه تائید و توافق رسیدیم که حقیقتا به چه چیزهایی برای پیشرفت نیاز است تا تیم ملی بتواند در چنین تورنمنت سطح بالایی موفق شود.

5- درزمانی که فدراسیون در تلاش بود تا اولویت های تکنیکی و نیازهای توافق شده در طول ماه های اخیر را برآورده کند، به خاطر احترام وحق شناسی عمیقم نسبت به تمام هواداران ایرانی و بازیکنان تیم ملی و کارکنان، من هرگونه تصمیم گیری درمورد آینده حرفه ای ام را متوقف کردم.

6- قرارداد من در روز 31 جولای سال 2018 منقضی شد.

7- امروز، دوم آگوست، حتی یکی از نیازهای تکنیکی شناخته ومشخص شده، به طور کامل توسط فدراسیون فوتبال ایران، پیاده سازی وبرآورده نشده است.

8- متاسفانه، من مجبورم این گونه جمع بندی کنم که فدراسیون فوتبال ایران، یک بار دیگر می خواهد بدون آماده سازی تکنیکی مناسب و خوب، ریسک رویارویی و حضور در تورنمنتی بین المللی و سطح بالا مثل جام ملتهای آسیا را انجام دهد.

9-با در نظر داشتن نکات مذکور و در شرایطی که وقت کمی داریم، کم کم برایم سخت می شود تا به آینده ای مشترک باور داشته باشم.

با تشکر

کارلوس کی روش

 

چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پرسش اما حالا این است؟ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ کی روش همچنان منتظر است و فدراسیون هم تقریبا می داند می شود به یک توافق رسید. همه چیز کند پیش می رود اما این مسیر در صورت رسیدن به توافقی از این دست ، دوباره پر از دعوا و حاشیه برای فوتبال ملی می تواند باشد. چنانچه در همین ابتدا همه چیز خیلی شفاف و یک بار اصولی برای تا پایانش برنامه ریزی نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر