کد خبر: 48737
A

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش: حوادث رخ‌داده در ورزشگاه‌ها ریشه خارجی دارد

هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با حواشی زیادی همراه بود. از دعوا و درگیری بین هواداران پرسپولیس و استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز گرفته تا مشکلاتی که در ورزشگاه آزادی پیش آمد.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش: حوادث رخ‌داده در ورزشگاه‌ها ریشه خارجی دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ اعتماد آنلاین نوشت: چند سالی است که در برخی از ورزشگاه‌های ایران شعارهای نژادپرستانه و قومیتی رواج پیدا کرده است. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم چند سال پیش در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون فوتبال به این نکته اشاره کرده بود که برخی گروه‌ها از خارج کشور قصد دارند تا جو ورزشگاه‌های داخلی را مسموم کنند.

حالا آش به‌قدری شور شده که برخی از مربیان و پیشکسوتان فوتبال ایران هم به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. علی کریمی، کاپیتان پیشین تیم ملی و پرسپولیس در صفحه شخصی خودش به این موضوع واکنش نشان داد و در این رابطه نوشت: «ایران سرای من است. فریب کسانی که سودشان در تفرقه انداختن است را نخورید.»

امیر قلعه‌نویی مربی سپاهان هم در واکنش به شعارهای قومیتی و تفرقه‌افکنانه در برخی از ورزشگاه‌ها گفت: «مردم ما مطالبات به حقی دارند. شرایط اقتصادی کشور سخت است و به مردم فشار می‌آید. من همیشه حرفم را می‌زنم و ممکن است این برایم هزینه در برداشته باشد اما چیزی که این چند روز در ورزشگاه‌های ایران دیدیم اصلاً خوب نیست. منظورم بحث قومیت‌ها است. ما همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودنمان افتخار می‌کنیم.»

داود محمدی، نایب‌رئیس  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اتفاق‌های رخ‌داده در ورزشگاه غدیر اهواز و استادیوم آزادی تهران در هفته سوم لیگ برتر گفت: «این موضوعات باید بیشتر بررسی شوند. ظاهر ماجرا این است که اتفاقی رخ داده و ما شاهد سردادن این‌گونه شعارها در ورزشگاه‌ها بودیم، اما باید بررسی کنیم و ببینیم که چرا چنین اتفاقی رخ داده است. من اعتقاد دارم که این‌گونه حرکت‌ها از پشت پرده هدایت می‌شوند و عناصر خارجی بدون تردید در دامن زدن به این مسائل نقش دارند. باید تلاش کنیم تا با آگاهی بیشتر به مسائل نگاه کنیم.»

وی افزود: «باید مشخص کنیم چه اتفاقی رخ داده که امروز شاهد این ماجرا هستیم. اعتقاد دارم که در این زمان و شرایطی که امروز کشور با آن دست به گریبان است، مثل مسائل اقتصادی و تحریم‌هایی که به مردم ایران تحمیل‌شده، نگرانی‌هایی را در جامعه به وجود آورده است. همه خواست دشمنان این است که با تحریم مشکلاتی را در کشور به وجود بیاورد. البته مشکلاتی هم در داخل کشور وجود دارد که باعث نارضایتی‌هایی شده است، اما کسانی که به کشور و نظام اعتقاد دارند این‌گونه حرکت‌ها را هرگز نمی‌پذیرند. باید تلاش کنیم این مشکلات را ریشه‌یابی کنیم تا بتوانیم به‌خوبی با این پدیده برخورد کنیم.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه نحوه برخورد مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با این پدیده چگونه باید باشد گفت: «تردید ندارم که سوءمدیریت در کشور فراوان است. مدیران ما برای این‌گونه مسائل باید برنامه داشته باشند؛ به‌خصوص در این زمینه که فدراسیون فوتبال از قبل هم در جریان این اتفاق‌ها بوده است. مدیران فوتبالی کشور و یا وزارت ورزش و جوانان باید این اتفاق‌ها را آنالیز می‌کردند و برنامه‌ای برای این رخدادها تنظیم می‌شد. مدیران بدون اینکه مطالعه‌ای داشته باشند و مسائل را به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده موردنظر خودشان قرار دهند به عمر مدیریتی خودشان ادامه می‌دهند.»

وی افزود: «وقتی فردی در محلی به سخنرانی مشغول است حتماً باید مدیران اجراکننده آن برنامه با آگاهی کامل آن را اجرا کنند. باید همه جوانب آن برنامه را بسنجند تا به‌خوبی برنامه اجرا شود. دوستان ما در فدراسیون فوتبال باید این اتفاق‌ها را به‌خوبی رصد می‌کردند، از جامعه‌شناسان و اساتید دانشگاه درخواست می‌کردند ریشه این مشکلات را که در ورزشگاه‌های کشور رخ می‌دهد بررسی کنند تا به جواب برسند.»

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص برنامه مجلس برای رسیدگی به این اتفاقات گفت: «با توجه به اتفاق‌هایی که این روزها رخ داده مجلس باید به این ماجرا ورود پیدا کند و به‌صورت جدی آن را بررسی کند. فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی باید به ماجرا ورود کنند و راه‌حل‌های مناسب را برای رفع این مشکل پیدا کنند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر