کد خبر: 49882
A

سید جلال حسینی: تا کی با غیرت و تعصب انتظار قهرمانی دارید؟

سیدجلال حسینی در گفتگویی به مشکلات مدیریتی در فوتبال ایران تاخته و نسبت به بی‌توجهی، عدم برنامه ریزی و توقعاتی که علیرغم این مسائل وجود دارد صحبت کرد.

سید جلال حسینی: تا کی با غیرت و تعصب انتظار قهرمانی دارید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ پرسپولیس در بازی رفت مقابل الدحیل با یک نمایش قابل قبول و شکست نزدیک، این امیدواری بزرگ را شکل داده که بتوانند از سد حریف قطری در آزادی و در بازی برگشت عبور کنند. خط دفاعی پرسپولیس نیز در این بازی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت و به جز صحنه تک گل الدحیل، موفق شد حریف را برخلاف دیدارهای گذشته‌اش در دستیابی به فرصت‌های مناسب گلزنی ناکام بگذارد. با این حال سیدجلال حسینی اعتقاد دارد شرایط برای رسیدن به موفقیت سخت است و وقتی امکاناتی برای این مهم در نظر گرفته نمی‌شود تنها نمی‌توان بر پایه غیرت و تعصب انتظار اتفاق بزرگی را داشت.


کاپیتان پرسپولیس درباره بازی مقابل الدحیل و شکست تک گله‌ی سرخپوشان به خبرنگار ما گفت: بازی سنگینی بود. از اول فصل گفتم که حریف حرفه‌ای بسته شده و امکانات خوب و بازیکنان خوب برای رسیدن به موفقیت را در اختیار گرفته است. آنها خیلی قوی شروع کردند و در نهایت توانستند یک گل به ثمر برسانند. با این حال خیلی تلاش کردیم در این بازی میزان دوندگی و تلاش بچه‌ها فوق العاده بود و قابل ستایش هستند.


وی با اشاره به شرایط سخت تیم پیش از حضور در دوحه گفت: ما طبق برنامه ریزی پیش از این بازی راهی آبادان شدیم و در آن شرایط آب و هوایی و مسافت، بازی سنگینی را انجام داده بودیم. بازی سختی برای ما بود. با کمترین امکانات مقابل همچنین تیمی بازی کردیم و در نهایت شکست خوردیم.  


سیدجلال درباره اینکه اکنون با شکست تک گله امیدواری بزرگی برای جبران آن شکل گرفته و هواداران این تیم امیدوارند در آزادی از سد الدحیل عبور کنند گفت: نباید توقع را بالا برد. حریف در ضدحملات واقعا خطرناک است. اکنون بحث امیدواری یا ناامیدی نیست و باید این را قبول کنیم که یک بازی سخت در آزادی پیش روی ما قرار دارد. تنها امیدواری ما در این بازی هواداران هستند. انتظار ما این است که آنها نیز در کنار ما 90 دقیقه و بدون خستگی به حمایت تیم بپردازند تا امیدواری برای موفقیت افزایش یابد.


وی ادامه داد: بهرحال باید قبول کرد کار تمام نشده است. شرایط سختی داریم و بازیکنانی که از دست دادیم در کنار محرومیت از نقل و انتقالات کار را سخت‌تر کرده است. سیامک نعمتی را هم در این بازی در اختیار نداریم تا همه چیز علیه ما باشد. بهرحال شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید بازیکن جوان در ترکیب پرسپولیس و در این بازی حساس و با آن جو استادیوم و هواداری کار بدون استرسی انجام دهد. این بازی می‌تواند خیلی ما را اذیت کند. باخت چه با یک گل و هر نتیجه ای دیگر سخت است و امیدوارم در بازی برگشت بتوانیم شرایط خوبی از نظر بدنی، روحی و ذهنی داشته باشیم و با بالاترین حد توان به دنبال جبران نتیجه باشیم. 


کاپیتان سرخپوشان درباره عملکرد دفاعی حریف که باعث شد در تیم منتخب هفته نیز تمامی آنها حضور یابند گفت: یک ساختار دفاعی فوق العاده داشتند. واقعا مدافعان خوبی هستند و بچه‌های خط جلوی ما خیلی زحمت کشیدند اما روز بدون اشتباه آنها بود. خیلی خوب جمع می‌شدند و خیلی خوب فضا سازی می‌کردند و کار را برای خط حمله سخت کرده بودند. 


سیدجلال در ادامه با اشاره به مشکلات مالی تیمش گفت: مشکلات ما همچنان پابرجاست. خیلی روزهای سختی را در حال پشت سر گذاشتن هستیم. بازیکنان ما دریافتی نداشتند. اگر بخواهیم دریافتی حساب کنیم نه پول پارسال تسویه شده نه امسال پولی گرفتیم. بدهی‌های ما عجیب و غریب است. کسانی که آمدند این کار را کردند نمی‌دانم اکنون چه فکری می‌کنند و چه کار می‌کنند. ما در خصوص هتل هم مشکل داریم. این بازیکنان ما از همه چیز گذشتند. بازی و تمرین می‌کنند و بدون حاشیه و با تلاش بالا به دنبال کسب نتیجه تیم هستند و دریافتی هم نداشتند. این بدهی که از سال های گذشته که نه از چندین سال گذشته گریبان تیم را گرفته و امسال ضربه آن را بازیکنان فعلی می‌خورند.


وی ادامه داد: مسوولان هم که برخورد نمی‌کنند. چرا باید مدیران بدهی بگذارند و بروند؟ چرا فقط برخورد با بازیکنان را می‌دانند و مدیران اجازه دارند خیلی راحت بروند؟ بچه‌ها الان مشکل دارند، نه هتل و نه دریافتی. 


سیدجلال درباره مشکلاتی که بعد از بازی با الدحیل پشت سر گذاشته بودند و موفق به صرف شام نشدند گفت: چرا باید باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس چنین مشکلاتی داشته باشد؟ مشکل بزرگی بود. شب خیلی سختی برای خودم بود. نمی‌خواهم موضوع را باز کنم و فقط امیدوارم شرایط بهتر شود و دوستانی که کار را به اینجا رساندند تا تیم کنونی مشکل داشته باشد عذاب وجدان داشته باشند.


کاپیتان باتجربه پرسپولیس با اشاره به برنامه عجیبی که برای بازی برگشت نیز برای سرخ‌ها در نظر گرفته شده است گفت: در حالی که السد و الدحیل با استراحت و تمرین کافی به مصاف حریفان خود خواهند رفت ما باید باز نگرانی بزرگی داشته باشیم. بازی با نساجی و عدم حضور بازیکنان ملی‌پوش کار را سخت خواهد کرد. ما در دوحه بودیم، اولین بار هم نبود به آنجا می‌رفتیم اما وقتی امکانات و شرایط آنها را می‌بینیم به خودمان باید بگوییم ما اینجا و در این مرحله چه می‌کنیم؟ مگر نه اینکه بخش بزرگی از فوتبال به بحث سخت ابزاری مربوط است؟ وقتی همه چیز ناعادلانه است و نه در بحث برنامه ریزی و نه امکانات و زیرساخت نمی‌توانیم رقابت کنیم چرا باید توقعات را بالا برد.


سیدجلال حسینی در پایان در پاسخ به این سوال که تیم‌های نهایی لیگ قهرمانان معمولا هم از حیث امکانات و جذب بازیکنان و هم شرایط فنی و ... برتری محسوسی دارند و با این حال آیا نباید انتظار موفقیت داشت گفت: تا کی می‌خواهیم بر پایه کیفیت، تعصب و غیرت به دنبال نتیجه باشیم؟ ما کاری نکردیم برای این فوتبال که اکنون توقعی داشته باشیم. ما اینقدر بدهی داریم و هر روز اخبار ناامید کننده باید بشنویم و به عنوان بازیکن اولین نگرانی ما باید بدهی‌های گذشته باشد یا اینکه آیا دریافتی خواهیم داشت یا خیر چرا باید شرایط‌ ناعادلانه با حریفان داشته باشیم و در مقابل توقع قهرمانی دارند؟ با این شرایط سخت خیلی کار سخت و تا حد زیادی غیرممکن استاست. ما این حرف ها را می زنیم اما شاید بگویند تنها دنبال مسائل مالی هستند اما فقط این نیست و مشکلاتی زیادی وجود دارد که پشت تلاش و زحمات بازیکنان پنهان شده است و امیدوارم فوتبال ما واقعا حرفه‌ای شود و یک امکانات حرفه‌ای برای کسب نتیجه در نظر گرفته شود و بعد توقع داشته باشند. ما در حال حاضر اما فقط تلاش بازیکنان و حمایت گرم هواداران را داریم که همیشه هم قدردان آنها هستیم و امیدوارم این بازی سخت را هم با نتیجه خوبی به سرانجام برسانیم و شرمنده هواداران عزیزمان نشویم.

 

منبع: ورزش سه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر