کد خبر: 50554
A

هشتمین پیروزی مقابل یک حریف تکراری!! ازبکستان

تیم ملی کشورمان که خود را برای حضور در رقابت های جام ملتهای آسیا آماده می کند، روز گذشته در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت و برای هشتمین بار مقابل این حریف تکراری به برتری رسید.

هشتمین پیروزی مقابل یک حریف تکراری!! ازبکستان

به گزارش دیده بان ایران؛ در نیمه اول این بازی و در دقیقه ۴ ضربه علیرضا جهانبخش از پشت محوطه را دروازه بان ازبکستان مهار کرد. ملی پوشان کشورمان بازی بهتر آغاز کردند، اما رفته رفته ازبکی‌ها به توپ و میدان تسلط پیدا کردند. دقیقه ۱۲ سانتر جهانبخش توسط سویونوف بازیکن ازبکستان دفع شد. دقیقه ۱۴ محمدی ضد حمله بازیکنان ازبکستان را مهار کرد. دقیقه ۳۵ علی قلی‌زاده می‌توانست در یک ضد حمله و روی پاس جهانبخش دروازه حریف را باز کند، اما بازهم سویونوف ناجی ازبک‌ها شد و این ضربه را مهار کرد. جهانبخش در این دیدار تدارکاتی بسیار فعال بود و در بیشتر نقاط زمین حضور داشت. دقیقه ۴۳ فرخ سایفی‌ئف با کارت زرد داور جریمه شد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

دقیقه ۴۶ مهدی طارمی به جای جهانبخش به ترکیب تیم ملی ایران اضافه شد. دقیقه ۵۲ مهدی طارمی بهترین فرصت ایران برای رسیدن به گل را از دست داد و نتوانست ضربه آخر را به خوبی بزند. دقیقه ۶۷ مهدی ترابی توانستند اولین گل مسابقه را با پاس علی قلی زاده به ثمر برساند. دقیقه ۷۰ مسعود شجاعی وارد میدان شد و بازوبند کاپیتانی را به بازو بست. ملی پوشان کشورمان پس از گل کمی در لاک دفاعی قرار گرفتند. در نهایت این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان کی روش به پایان رسید. بدین ترتیب ازبکستان در پنج بازی اخیر برابر ایران نتوانسته گلزنی کند و آخرین گل ازبکستان برابر ایران شش سال قبل توسط باکایف به ثمر رسیده است. همچنین تیم‌های ملی ازبکستان و ایران در سال‌های 2009 و 2015 میلادی در دیدارهای دوستانه برابر هم قرار گرفتند. پیش از این تیم های ازبکستان و ایران 9 بار مقابل هم قرار گرفتند که در این دیدارها ایران هفت بار به پیروزی رسیده، ازبک‌ها فقط یک بار موفق به شکست ملی‌پوشان فوتبال ایران شده‌اند و یک بازی آنها نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است . با برد روز گذشته شاگردان کی روش، هشتمین برد ایران رقم خورد.

کی روش چه گفت؟

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بعد از بازی گفت: بازی بسیار خوبی بود. به هر دو تیم برای ارائه یک بازی خوب تبریک می گویم. تیم من بازی خوب و منظمی در هر دو نیمه ارائه داد. نتیجه در این دیدار برای ما مهم نبود، با این حال فکر می‌کنم اولین گام ما برای آمادگی حضور در جام ملت‌های آسیا خوب و رضایت بخش بود. وی اضافه کرد: سرنوشت جام ملت‌های آسیا بسیار پیچیده است و تیم‌های خوب زیادی در آسیا هستند که می‌خواهند قهرمان شوند. قهرمانی در جام ملت‌های آسیا کار سختی است. او با اشاره به شرایطش در تیم ملی ایران گفت : وضعیت من این است که هنوز قراردادی با تیم ملی ایران امضا نکردم و فعلا در مرحله ای هستم که باید منتظر باشم. کی‌روش با دفاع از عملکرد هکتور کوپر سرمربی ازبکستان گفت: کوپر به تازگی به تیم ملی ازبکستان اضافه شده است و شما باید به این مربی اعتماد کنید چون با حضور کوپر پیشرفت خواهید کرد. سرمربی پرتغالی با اشاره به تاکتیک تیم ملی گفت: قبل از جام‌جهانی تاکتیک ما متفاوت بود و اکنون برای حضور در جام ملت‌های آسیا باید تاکتیک متفاوت داشته باشیم. به همین خاطر ما تلاش کردیم تا به بازیکنان جوان فرصت بیشتری برای حضور در تیم ملی بدهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر