کد خبر: 5075
A

هروی کاراته ایران خود را در جهان ثابت کرد

سرمربی تیم ملی کاراته مردان ایران، گفت: با کسب سه مدال طلا و شکست دادن تمامی حریفان مطرح، در کاراته جهان خود را ثابت کرده و اقتدارمان را به حریفان نشان دادیم.

هروی کاراته ایران خود را در جهان ثابت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «شهرام هروی» پس از عملکرد درخشان تیم ملی کاراته مردان ایران در بیست و سومین دوره رقابت های قهرمانی جهان که به میزبانی اتریش برگزار شد اظهار داشت : خدا را شکر که تیم ملی ایران به حقش دست یافت و تمامی ملی پوشان کشورمان، مستحق بهترین نتیجه بودند.

وی افزود: پیش از اعزام اعلام کرده بودم که می توانیم در تمامی اوزان مدال آور باشیم. از جمع 6 مدال طلا در بخش کمیته مردان تیم ایران به سه طلا دست یافت تا قهرمان مطلق جهان باشد، ضمن اینکه نباید دو مدال برنز «علی اصغر آسیابری» و «ذبیح الله پورشیب» را فراموش کرد.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: سه مدال طلای دیگر نیز به ژاپن، جمهوری آذربایجان و انگلیس رسید و بسیاری دیگر از کشورهای صاحب نام کاراته جهان نیز از رسیدن به نشان زرین طلا بازماندند.

هروی با تاکید براینکه تیم ایران با کسب نتایج قابل توجه در مسابقات جهانی اتریش، کار بزرگی انجام داد، عنوان کرد: این قهرمانی متعلق به تمامی خانواده کاراته است و هیچ فردی نباید آنرا برای خود بداند. مربیان سازنده، پیشکسوتان، داوران و قهرمانان در راه این موفقیت تیم ملی را همراهی کردند.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران با ابراز شادمانی از اینکه وظیفه خود را در تیم ملی به خوبی انجام داده است، یادآور شد: سرپرست فدراسیون کاراته، حمایت خوبی از کادر فنی و تیم ملی داشت.

هروی در مورد دیدار نهایی کومیته تیمی مقابل ژاپن که با حساسیت زیادی دنبال شد، گفت: هر پنج نماینده ایران در کسب مدال طلای کومیته تیمی نقش داشتند و از اینکه بار دیگر توان خود را به اثبات رساندند، خداوند را شکر می کنم.

وی در ادامه به نقش حسین روحانی در موفقیت تیم ملی اشاره کرد و گفت: او به عنوان مربی در مسیر آماده سازی تیم نقش مهمی داشت و هرچند در اتریش کنار تیم نبود، اما نمی توان تلاش وی را نادیده گرفت.

هروی با تاکید براینکه این موفقیت می تواند آغاز راه بزرگی کاراته ایران در المپیک 2020 توکیو باشد، گفت: کاراته ایران در مسابقات اتریش ثابت کرد که می تواند کمک بزرگی برای ورزش کشورمان باشد و امیدوارم زمان را از دست ندهیم.

هروی که سابقه سال ها حضور در کادر فنی تیم های ملی رده های سنی مختلف ایران را دارد، گفت: مسئولان فدراسیون و اعضای کمیته فنی با انتخابم به عنوان سرمربی تیم ملی به من اعتماد کردند و از اینکه جواب اعتماد همگان را دادم، احساس خوبی دارم.

تیم ملی کاراته مردان ایران در مسابقات جهانی اتریش به سه مدال طلا و دو برنز دست یافت و «حمیده عباسعلی» نیز در بخش بانوان به یک مدال برنز رسید تا تیم کشورمان در مجموع دو بخش زنان و مردان برای نخستین بار سکونشین رقابت های جهانی شده و به مقام سومی دست یابد.

منبع : ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر