کد خبر: 5410
A
رشنونژاد قهرمان جودوی ایران در گفت و گو با دیده بان ایران:

برای تامین مخارج زندگی مجبور شدم مدال هایم را حراج کنم

قهرمان جودوی جوانان آسیا می گوید چون بیکار است و شغلی ندارد به ناچار برای تامین مخارج زندگی اش، مدال هایش را به حراج گذاشته است

برای تامین مخارج زندگی مجبور شدم مدال هایم را حراج کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیده بان ایران، مسابقات جودوی جوانان آسیا چندی پیش در هندوستان برگزار شد که طی آن تیم ایران با دو مدال طلا،یک نقره و سه برنز بر سکوی سوم آسیا ایستاد. این موفقیت ها در حالی اتفاق افتاد که جوانان ملی پوش جودوی کشورمان بدون اردو و مسابقه تدارکاتی٬ راهی رقابت های آسیایی شدند.

 

بعد از این مسابقات « محمد رشنونژاد » قهرمان وزن ۵۵- کیلوگرم تیم ملی جوانان در اقدامی تاسف برانگیز مدال های خود را به حراج گذاشت. اما مسئولان فدراسیون جودو به جای دلجویی و حل مشکلات این ورزشکار او را به کمیته انضباطی نیز فراخواندند!

 

رشنونژاد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دیده بان ایران گفت: با زحمات مربیان و بچه ها این نتایج عالی را کسب کردیم، اما هیچ کس از مسئولان فدراسیون حتی به فرودگاه هم برای استقبال نیامد.

 

وی افزود: بعد از قهرمانی و در همان کشور هندوستان، « محمد منصوری » سرمربی تیم ملی به عنوان پاداش ۱۰۰ دلار از جیب خود به من داد. اما فدراسیون فقط ۱۵۰ دلار داد که این مبلغ برای قهرمان آسیا آن هم از سوی فدراسیون واقعا خجالت آور است.

 

 

قهرمان اندیمشکی جودوی آسیا ادامه داد: ما قبل از اعزام به رقابت های آسیایی هند٬ هیچ مسابقه تدارکاتی نداشتیم و با کمترین امکانات راهی مسابقات شدیم. بعد از بازگشت هم فقط آرش میراسماعیلی به استقبال ما آمد، اما از مسئولان فدراسیون هیچ کس در فرودگاه حضور نداشت.

رشنونژاد ادامه داد: من هیچ  شغلی ندارم و آینده ام تامین نیست. مسئولان هم که به فکر نیستند. بنابراین، تصمیم به فروش مدال هایم گرفتم.دارنده مدال طلای جودوی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۶ در پایان گفت: اگر محمد منصوری و احمد کاظمی ( سرمربی و مربی تیم ملی جوانان) نبودند، این نتایج به دست نمی آمد. جالب فدراسیونی ها حتی یک تبریک خشک و خالی هم به ما نگفتند. در این شرایط ورزشکار چه انگیزه ای برای افتخارآفرینی دارد؟ بنابراین من هم تصمیم به فروش مدال هایم گرفتم تا هم مشکلاتم را حل کنم و هم صدایم را به گوش مسئولان برسانم‌‌. هرچند که می دانم کسی به حرف های من و امثال من توجهی نمی کند.

گفت و گو از جواد منتخبی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر