کد خبر: 5559
A
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در گفت و گو با دیده بان ایران؛

سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا افزایش پیدا می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران٬ قضیه تعداد سهمیه های فوتبال ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا مدتی است مجددا سوژه روز فوتبال کشورمان شده و این در حالی است که گفته می شود سهمیه فوتبال ایران در لیگ آتی قهرمانان کم خواهد شد.

سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا افزایش پیدا می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران٬ قضیه تعداد سهمیه های فوتبال ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا مدتی است مجددا سوژه روز فوتبال کشورمان شده و این در حالی است که گفته می شود سهمیه فوتبال ایران در لیگ آتی قهرمانان کم خواهد شد.

 

« غلامرضا بهروان » در گفتگو با خبرنگار سایت دیده بان ایران در این باره اظهار داشت: در جلسه ای که روز ۳۰ نوامبر (۱۰ آذرماه) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود٬ در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: براساس تقسیم بندی A.F.C در شرق آسیا لیگ کره در صدر قرار دارد. در غرب آسیا نیز لیگ های امارات و عربستان به ترتیب اول و دوم هستند و لیگ ایران در رتبه سوم قرار دارد.

 

بهروان ادامه داد: اختصاص ۴ سهمیه به تمامی لیگ های کشورهای آسیا کلا برداشته شده است. مثلا کشوری همچون کره که بهترین لیگ شرق آسیا را دارد٬ سهمیه ۳+۱ دارد و یا امارات و عربستان نیز همین شرایط را دارند. سهمیه ایران هم که سومین لیگ غرب آسیا را دارد٬ ۲+۲ است.

 

وی درمورد احتمال افزایش سهمیه ایران یادآور شد: کویت یک سهمیه دارد٬ اما چون فوتبال این کشور در حالت تعلیق به سر می برد٬ احتمالا این سهمیه به ایران تعلق می گیرد. با این حال٬ باید تا روز ۱۰ آذرماه صبر کرد و دید کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی در خصوص فوتبال کشورمان اتخاذ خواهد کرد.

 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با اشاره به ملاک های A.F.C برای افزایش سهمیه کشورها از جمله ایران تصریح کرد: A.F.C برای فوتبال ملی ۳۰ درصد و برای لیگ کشورها ۷۰ درصد را مقرر کرده که ما در عرصه ملی٬ نمره کامل را گرفته ایم٬ اما در رده باشگاهی همچنان با معضلاتی روبرو هستیم.

 

بهروان افزود: مواردی همچون: استانداردهای ورزشگاه ها٬ حضور تماشاگران٬ زمان آغاز و پایان لیگ و حتی گل های رد و بدل شده در طول یک فصل٬ مدنظر A.F.C قرار دارند. حتی حضور بازیکنان هر کشور در لیگ های خارجی نیز در نحوه امتیازدهی کنفدراسیون فوتبال آسیا نقش دارند که متاسفانه فوتبال ما در این زمینه ها با مشکلاتی روبروست.

وی ادامه داد: البته باید این نکته را هم مدنظر داشت که سختگیری های A.F.C نیز بیشتر شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا به پیروی از یوفا بیشتر به دنبال لیگ کشورهاست. مثلا مقرر شده هر باشگاه بیشتر از ۴ بازیکن خارجی نمی تواند جذب کند که یکی از این بازیکنان حتما باید آسیایی باشد. هرچند که می بینیم در کشوری مثل انگلستان٬ تیم چلسی تنها یک بازیکن انگلیسی دارد.

 

رئیس کمیته سازمان لیگ فوتبال ایران با انتقاد از وضعیت مالی نمایندگان فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: متاسفانه شرایط مالی فوتبال ما به ویژه نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان مناسب نیست. چرا تیمی همچون استقلال خوزستان باید مشکل مالی داشته باشند؟ امیدوارم مسئولان همت به خرج دهند و به وضعیت مالی باشگاه ها سر و سامان دهند.

گفت و گو از جواد منتخبی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر