کد خبر: 55609
A

علی دایی: ایران و ژاپن بخت های اصلی قهرمانی در جام ملت ها هستند

«علی دایی» اسطوره فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی این کشور به همراه ژاپن محتمل ترین رقیبان در رسیدن به فینال جام ملت های 2019 آسیا هستند؛ رقابتی بزرگ که کمتر از 4 هفته دیگر در امارات متحده عربی آغاز می شود.

علی دایی: ایران و ژاپن بخت های اصلی قهرمانی در جام ملت ها هستند

به گزارش دیده بان ایران، تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز یکشنبه در ادامه مصاحبه مشروح خود با دایی آورده است: مرد افسانه ای تیم ملی ایران که با 14 گل زده در جریان سه دوره این رویداد، رکورددار بیشترین گل در تاریخ این تورنمنت محسوب می شود اما در دوران بازی در فتح این جام برای کشورش ناکام ماند؛ کشوری که انتظارش برای قهرمانی در معتبرترین رقابت باشگاهی قاره کهن به سال 1976 باز می گردد.
با این وجود، در فاصله کوتاهی پس از حضور قدرتمند در جام جهانی 2018 روسیه و با هدایت «کارلوس کی روش»ی که طی هشت سال گذشته مرد شماره یک نیمکت این تیم بوده است؛ دایی با در نظر گرفتن حریف آسیای شرقی (ژاپن) به عنوان یکی از محتمل ترین گزینه های قهرمانی، بر این باور است که نوبت «تیم ملی» نیز در این دوره فرا رسیده است.
دایی در این خصوص اظهار داشت: فکر می کنم ژاپنی ها بخت اصلی قهرمانی هستند اما در عین حال به نظرم تیم ما نیز در سطح خوبی به سر می برد و برای ارائه نمایشی خوب و قابل قبول آماده است. امیدوارم بتوانیم به فینال برسیم.
وی ادامه داد: ژاپنی ها در جام جهانی نشان دادند که قادرند فوتبال فوق العاده ای به نمایش بگذراند و پیشرفت زیادی نیز داشته اند؛ بنابراین فکر می کنم در صورتی که ایران و ژاپن در مراحل پیش از فینال به یکدیگر برخورد نکنند؛ بخت های اصلی رسیدن به فینال و قرار گرفتن مقابل یکدیگر هستند.
آقای گل جهان افزود: تیم ما طی 3 سال اخیر واقعا پیشرفت کرده و بازیکنان مدت زیادی در کنار یکدیگر بازی کرده اند و درک متقابل خوبی میان آن ها برقرار شده است.
نمایش تاثیرگذار تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه که به پیروزی تیم آسیای مرکزی مقابل مراکش، نمایشی جسورانه در برابر قهرمان جهان یعنی اسپانیا و شکستی خفیف مقابل پرتغال که دست آن ها را از مرحله یک هشتم کوتاه کرد، منجر شد؛ تمجید و تحسین های فراوانی را برای آنانت به ارمغان آورد.
استحکام خط دفاعی تیم ملی ایران به طور برجسته ای متمایز بود بطوریکه تعدادی از مستعدترین مهاجمان طراز اول جهان را مستاصل گذاشت؛ این در حالی است که دایی ضمن تحسین خط دفاعی این تیم، به تمجید از مهاجمانی در دسترس کی روش پرداخت.
دایی در این باره تصریح کرد: به اعتقاد من در صورتی که به فینال راه پیدا کنیم، «علیرضا جهانبخش» مهره ای کلیدی برای ما خواهد بود و این در حالی است که «سامان قدوس» هم مهاجم دیگری است که می تواند در جام ملت ها عملکردی خوب از خود به نمایش بگذارد.
مهاجم اسبق تیم ملی ایران تاکید کرد: «مهدی طارمی» در صورت بازی کردن در پست همیشگی اش یعنی در نوک پیکان خط حمله، می تواند آقای گل رقابت ها شود اما این موضوع به آرایش مد نظر سرمربی بستگی دارد؛ با این وجود، در آسیا مهاجمان دیگری نیز با توانایی تبدیل شدن به آقای گل رقابت ها وجود دارند.
دایی خاطرنشان کرد: در این بین، «سردار آزمون» بازیکنی فوق العاده است که می تواند در آینده برای تیم های بزرگ اروپایی انجام وظیفه کند.
تیم ملی ایران اگرچه با سه عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا یکی از موفق ترین های آسیا است اما از آخرین قهرمانی آنان که به طور متوالی مابین سال های 1968 تا 1976 به وقوع پیوست، بیش از 40 سال می گذرد.
دایی به همراه تیم ملی ایران در سال های 1996 و 2004 به نیمه نهایی این رقابت ها راه یافت اما در هر 2 دوره، تلخی حذف در ضربات پنالتی را یک بار مقابل عربستان سعودی و بار دیگر در برابر چین مزه مزه کرد.
مرد اول اسبق تیم ملی فوتبال ایران در این باره اظهار داشت: دلایل زیادی در خصوص ناکامی طولانی مدت ما برای قهرمانی در این رقابت ها وجود دارد؛ برای مثال ما در سال 1996 باید قهرمان می شدیم اما در ضربات پنالتی که من یکی از آن ها را از دست دادم، به عربستان باختیم.
وی تصریح کرد: فکر می کنم در همان سال (1996) بهترین بازی هایمان را در امارات به نمایش گذاشتیم؛ جایی که به رغم شایستگی برای قهرمانی، سوم شدیم؛ فوق العاده بازی کردیم و با بدشانسی قهرمانی را از دست دادیم.
تیم ملی ایران در رقابت های سال جاری در گروه (دی) پیش از قرار گرفتن مقابل ویتنام و عراقی که 4 سال پیش در استرالیا و در جریان مرحله یک چهارم و ضربات پنالتی سند حذف ایرانی ها را امضا کرد، روز هفتم ژانویه در نخستین بازی خود به مصاف یمن خواهد رفت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر