کد خبر: 56431
A

محمد دادکان: خصوصی‌سازی سرخابی ها انجام نمی‌شود/ نوستراداموس نیستم؛ مسئولان کشور را می‌شناسم

محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را یک سرگرمی دانست و گفت: کسانی که نتوانستند پرسپولیس را بچرخانند، می‌خواهند آن را بخرند.

محمد دادکان: خصوصی‌سازی سرخابی ها انجام نمی‌شود/ نوستراداموس نیستم؛ مسئولان کشور را می‌شناسم
به گزارش دیده بان ایران، محمد دادکان درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران اظهار داشت: در دوره خودم گفتم خصوصی‌سازی یک سرگرمی است. به پوری‌حسینی (رئیس سازمان خصوصی‌سازی) گفتم شما بهتر می‌دانید این کار انجام نمی‌شود. شما از یک کت شلوار، تنها دکمه‌اش را می‌فروشید و کت و شلوار سالم به دست کسی نمی‌دهید. چند سال پیش یک خبرنگار به من گفت تو نوستراداموس هستی و من گفتم نه. من مسئولان و جامعه را می‌شناسم. کلاهی درست کردیم که سر مردم بگذاریم تا 6 ماه سرشان گرم باشد. خصوصی‌سازی  انجام نمی‌شود و تنها دکمه روی کت را به جای کت و شلوار می‌فروشند.

 

وی ادامه داد: این دو باشگاه سر و صدا و محبوبیت دارند و آن را به شخص واگذار نمی‌کنند چون می‌ترسند که به کسی واگذار کنند تا افراد خریدار، علیه این افراد، آدم جمع کنند و شعار دهند. دو مدیر به تلویزیون می‌آورند و یکی می‌گوید باشگاه را به پیشکسوتان تماشاگران بفروشند. اینها همه صوت است و می‌خواهند از این جیب بیرون بیاورند و وارد آن جیب کنند. برای حفظ ظاهر، آن دکمه را به کسی واگذار می‌کنند.

 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه علی پروین گفته بود قصد خرید باشگاه پرسپولیس را دارد، تصریح کرد: پروین برای همه ما قابل احترام است، اما هر سمت قضیه بروید، پروین در آن هست! کسانی که در باشگاه حضور داشتند و نمی‌توانستند باشگاه را بچرخانند، حالا می‌خواهند پرسپولیس را بخرند. این مدیران جمع شدند و می‌گویند می‌خواهیم پرسپولیس را بخریم و می‌خواهند سر و صدا در جامعه به راه بیندازند. شما از پروین بپرسید چه کسی می‌خواهد باشگاه را بخرد. مدیران قبلی پرسپولیس را به این حال و روز انداختند.

 

دادکان که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: از مسئولان وزارت باید بپرسید چه تضمینی وجود دارد که پرسپولیس یا استقلال کوچک نشوند و مشکلی برای آنها ایجاد نشود؟ کدام پیشکسوت؟ همه را می‌شناسم. چند مدیر و چند نفر از خارج پشت‌شان است و می‌گویند می‌خواهیم پرسپولیس را بخریم. شما برای پرسپولیس چه کار کردید؟ با تلاش دوستان و در زمان حضور من در فدراسیون فوتبال، برای استقلال، پرسپولیس و فدراسیون ساختمان خریدیم که اگر این ساختمان‌ها نبود، الان در کجا می‌نشستند؟ 40 سال است می‌گویند می‌خواهیم باشگاه را بخریم و می‌گویند پرسپولیس را به ما بدهید. مگر آنها چه کار کردند؟ مگر باشگاه دست‌شان نبود؟

 

«نباید مردم را در این شرایط و نابسمانی‌ها سرگرم کنیم. چون ارزشش را ندارد.»، وی با بیان این جمله گفت: دیدید صداوسیما برای فینال آسیا و بازی پرسپولیس با کاشیما آنتلرز چه کار می‌کرد. لابد الان که العین به فینال جام باشگاه‌های جهان رفته، امارات باید همه کشورهای جهان را تصرف کند! با مشکلاتی که داریم و نمی‌توانیم آنها را برطرف کنیم، می‌خواهیم مردم را سرگرم کنیم. مشکل مردم ما استقلال و پرسپولیس است؟

 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درخصوص واگذاری باشگاه تراکتورسازی به محمدرضا زنوزی اظهار داشت: شما آخر و عاقبت تراکتورسازی را ببینید. من امروز تنها کسی هستم که زودتر این حرف‌ها را می‌زنم. یک نفر زحمت می‌کشد و برای این باشگاه از پول شخصی خود هزینه می‌کند. ببینید او چه عاقبتی خواهد داشت. یک سری دور او را می‌گیرند، پول‌های او جابجا می‌شود و ول می‌کند می‌رود! چند نفر خصوصی باشگاه‌های خود را خریدند و رفتند؟ چه کسانی می‌خواهند بخرند کسانی که برای پرسپولیس یک آجر روی هم نگذاشتند.

 

دادکان درباره انتقاداتش درباره ولخرجی‌های صورت گرفته در تیم‌های صنعتی گفت: زمانی که شریعتمداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت بیرون آمد، استعفایم را اعلام کردم و از این وزارتخانه بیرون آمدم. این حقیقت است که همه می‌گویند با فساد مبارزه می‌کنیم. من هم این موضوع را قبول دارم و معتقدم با فساد مبارزه می‌شود، اما با برگ و شاخه درخت،‌ نه ریشه و ساقه آن. ببینید چه پولی در باشگاه‌های صنعتی جابجا می‌شود؟ دلال این موضوع هم صداوسیماست.

 

وی در مورد حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا، با بیان اینکه این تیم می‌تواند روی سکو برود، خاطرنشان کرد: پس از اینکه در دوره ما سوم شدیم و با مشکلاتی که برای تیم ملی ایجاد کردند، ایران الان شانس رفتن روی سکو را دارد. فراموش نکنیم کی‌روش کارش را بلد است، اما اختیارات فراوانی به او دادیم. دعا می‌کنیم کی‌روش در کارش موفق باشد.

 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در مورد برنامه هفته گذشته نود که به بررسی شرط‌بندی در رده‌های پایه پرداخت، تصریح کرد: برنامه نود خیلی خوب است، اما امروز خیلی ضعیف شده است. این برنامه قبلاً تا 4 میلیون تومان بیننده داشت که این تعداد به کمتر از دو میلیون نفر کاهش یافته است. این نشان می‌دهد برنامه نود در حال ضعیف شدن است، چون مجریان برنامه «در اختیار» هستند و هر چه بخواهند می‌گویند. یک بار سال 88 مرا دعوت کردند، اما الان هر کسی که از آنجا عبور می‌کند، دستش را می‌گیرند و می‌گویند بیا حرف بزن. دیگر فرد تأثیرگذاری به برنامه دعوت نمی‌شود. هفته بعد هم سوژه مورد نظرش را رها می‌کند، چون به او (عادل فردوسی‌پور) یاد می‌دهند و می‌گویند این هفته این موضوع را بگو و همه را به جان هم بینداز.

 

دادکان با بیان اینکه طرح سوژه‌های برنامه نود به سرانجامی نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: مجری برنامه کاملاً در اختیار بوده و چند بار قهر کرده و برگشته است. به خاطر اینکه اختیاراتی را از او گرفتند و کارهایی می‌خواهند که انجام دهد. یک بار نظرسنجی بگذارید و ببینید مردم دوست دارند چه کسی به برنامه نود بیاید و حرف بزند. آنها از افرادی استقبال می‌کنند که حرف‌هایی را که خودشان می‌خواهند، بزنند. شاید دوست نداشته باشید این حرف‌ها را بزنم.

 

وی در ادامه افزود: باید بدانید قوام یک کشور به دو چیز است. آزادی و عدالت. اگر در جهت آزادی و عدالت حرف بزنیم، کشور ما قوام دارد، اما اگر آزادی را بگیرید، بخواهید عدالت را هم دریغ کنید و دوست داشته باشید حرف‌هایی را که شما می‌خواهید بگویم، از خدا، دین و پدر و مادرم می‌ترسم. به جایی می‌رسید که مجبورت می‌کنند به خاطر بودن خود، دروغ بگویید و عدالت و آزادی را زیر پا بگذارید. مردم دین‌شان را دوست دارند و شاید شما را دوست ندارند، اما همه چیز را به دین گره نزنید!

 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در مورد آتش‌سوزی مدرسه‌ای در زاهدان گفت: چند روز است وزیر آموزش و پرورش می‌گوید 170 هزار مدرسه در کشور داریم که مشکلاتی بابت آتش سوزی دارد که 25 هزار مدرسه در حد انفجار است. از شما (صدا و سیما) می‌خواهم به همراه بازیگران و ورزشکاران پیشگام شوید. همانند کاری که ما در حسینیه ارشاد و در زلزله بم انجام دادیم. خصوصی‌سازی دیگر چیست. گول وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را نخورید! آنها دنبال این هستند که بمانند تا این چهار سال بگذرد. همانطور که قبلی‌ها چنین حرف‌هایی زدند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر