کد خبر: 56641
A

سه نگاه به حضور احتمالی گوچی در پرسپولیس

جذاب‌ترین بخش ماجرای نقل‌وانتقالات پرسپولیس اما داستان جذب مهاجم نوک است؛ جایی که این روزها دو اسم بیشتر از بقیه گزینه‌ها به گوش می‌رسد. یکی مهدی طارمی و دیگری که به تازگی جدی‌تر شده رضا قوچان‌نژاد.

سه نگاه به حضور احتمالی گوچی در پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «با پایان یافتن محرومیت یک ساله پرسپولیس از جذب بازیکن، حالا این تیم بار دیگر به بازار نقل‌وانتقالات بازگشته و جذابیت‌های اخبار و شایعات این مقطع را برای هواداران دوچندان کرده است. البته پرسپولیس ابتدای فصل خیلی سریع و ساکت چهار بازیکن جذب کرد که آنها از آغاز نیم‌فصل دوم اجازه بازی پیدا خواهند کرد. مهدی ترابی، مهدی شیری، مهدی شریفی و سروش رفیعی این چهار بازیکن بودند که از این بین سه نفر اول نیم‌فصل نخست را در تیمی دیگر توپ زدند و شریفی شش ماه بیرون نشست تا محرومیت پرسپولیس تمام شود. البته شاید چون آن زمان کسی روی حضور پرسپولیس در بازار حساب نمی‌کرد، سرخپوشان توانستند رقبا را غافلگیر کنند و مخصوصا صیدهای مهمی مثل ترابی و رفیعی را به دام بیندازند اما الان از چند جهت کار قرمزها سخت است.

مشکل اول این است که همه می‌دانند پرسپولیس وارد بازار شده و قطعا فعالیت‌های این تیم از سوی رقبا رصد خواهد شد، مشکل دوم مربوط به تغییر مدیریت باشگاه می‌شود که طبعا برای سرخ‌ها دردسرساز خواهد بود. بالاخره گرشاسبی تجربه بالاتری داشت اما ایرج عرب یک تازه‌وارد است که چگونگی حضورش در پرسپولیس با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است. مشکل بعدی هم آن است که الان تقریبا تمام بازیکنان خوب بازار تیم دارند و باشگاه‌ها به راحتی حاضر به صدور رضایتنامه نخواهند بود. با همه این اوصاف گویا برانکو اسم سه بازیکن را به باشگاه داده؛ یک مدافع میانی، یک مدافع چپ و یک مهاجم. در مورد دو مدافع که اسم محمد نادری و سینا مریدی مطرح شده و پرسپولیس دیروز برای مریدی درخواست رسمی به باشگاه فولاد ارسال کرده است. جذاب‌ترین بخش ماجرا اما داستان جذب مهاجم نوک است؛ جایی که این روزها دو اسم بیشتر از بقیه گزینه‌ها به گوش می‌رسد. یکی مهدی طارمی و دیگری که به تازگی جدی‌تر شده رضا قوچان‌نژاد.

طارمی یا گوچی؟

بحث بازگشت طارمی به پرسپولیس از مدت‌ها پیش مطرح شده و نکته مهم این که نه باشگاه و نه بازیکن اقدام به تکذیب موضوع نکرده‌اند. طارمی در وضعیت بسیار ناخوشایندی از پرسپولیس جدا شد و الان هواداران نسبت به او موضع دارند. با این وجود در نظرسنجی‌های صورت گرفته، عمده هواداران اظهار کرده‌اند که به تصمیم نهایی برانکو در این مورد احترام می‌گذارند. خود ایوانکوویچ هم در واکنش به پرسش‌های متعدد خبرنگاران در این مورد، تنها موضوع را به بعد موکول کرده است. لحن جواب دادن برانکو در این مورد را می‌توانید با پاسخگویی او در قبال شایعه بازگشت رامین رضاییان به جمع سرخپوشان مقایسه کنید؛ وقتی برانکو با صراحت هر چه تمام‌تر می‌گفت: «نه، ما مهدی شیری را به‌ عنوان دفاع راست جذب کرده‌ایم و دیگر در آن پست بازیکن نمی‌خواهیم.» واضح است که برانکو نسبت به بازگشت طارمی بی‌میل نیست اما به هر حال مهاجم بوشهری هنوز یک نیم‌فصل دیگر با الغرافه قطر قرارداد دارد. الغرافه مجبور شد برای جذب طارمی از پرسپولیس حدود ۵۰۰ هزار دلار پول رضایت‌نامه بدهد و حالا در موقعیت معکوس، طبیعی است که مطالبه نقدی از پرسپولیس یا سایر تیم‌های خواهان طارمی داشته باشد.

تنها بخت طارمی برای انتقال رایگان به پرسپولیس اما فشار روزافزون انتقادات از او در قطر است که شاید مدیران باشگاه را برای رهایی از این وضعیت متقاعد کند. قصه قوچان‌نژاد اما فرق می‌کند. رضا هیچ سابقه بدی در فوتبال ایران ندارد و بلکه برعکس، به‌ خاطر گل‌های حساسی که در تیم‌ ملی زده و البته زندگی کاملا بی‌حاشیه او همه مردم دوستش دارند. قوچان‌نژاد که دو فصل پیش ۱۹ گل برای هیرنفین زد و تا یک قدمی آقای گلی لیگ هلند هم پیش رفت، امسال نیم‌فصل ناموفقی را در آپوئل نیکوزیای قبرس پشت سر گذاشته است. گفته می‌شود باشگاه قبرسی برای صدور رضایتنامه گوچی سختگیری نخواهد کرد. جالب این که طی روزهای گذشته برخی هواداران پرسپولیس با هجوم به صفحه ساره بیات، بازیگر مطرح سینما و خواهر همسر قوچان‌نژاد از او خواسته‌اند شرایط حضور داماد خانواده را در ایران فراهم کند! همزمان از تراکتورسازی و استقلال هم به‌ عنوان دیگر مشتریان لیگ برتری گوچی نام برده می‌شود. ایرج عرب به هواداران قول داده تا آخر هفته یک خرید مهم خواهند داشت و خیلی‌ها امیدوارند او قوچان‌نژاد باشد؛ بازیکنی که حضورش در جمع سرخ‌ها ابدا التهاب بازگشت طارمی را نخواهد داشت. هر چند ابتدا باید دید گوچی تمایلی به زندگی در ایران دارد یا نه؟

سریال بازگشت لژیونرها

حضور احتمالی قوچان‌نژاد در ایران اما سریال بازگشت لژیونرهای مهم این سالیان را تکمیل خواهد کرد. ابتدای فصل سه کاپیتان اصلی تیم‌ ملی یعنی مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی تصمیم گرفتند به لیگ ایران ملحق شوند و بخشی از پروژه کهکشانی زنوزی در تراکتورسازی لقب بگیرند. حالا هم رضا قوچان‌نژاد در همین مسیر حرکت می‌کند؛ بازیکنی که این سال‌ها تجربه حضور در هلند، بلژیک، انگلستان، کویت، قطر و قبرس را داشته و حالا بعد از یک جهانگردی تمام‌عیار ممکن است برای بازی به ایران بیاید. پیش از این به ندرت پیش آمده ستاره‌های مطرح تیم‌ ملی بعد از بازگشت به لیگ داخلی دوران موفقیت‌آمیزی را تجربه کنند. برای مثال می‌توان به امثال علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، فریدون زندی، امیر شاپورزاده و حتی جواد نکونام و اشکان دژاگه اشاره کرد. با این همه مشتریان قوچان‌نژاد امیدوارند شرایط در مورد او جور دیگری باشد.

جمع مخالفان کی‌روش؟

در صورت حضور قوچان‌نژاد در پرسپولیس اما می‌توان گفت به نوعی جمع مخالفان کارلوس کی‌روش در اردوگاه سرخ جمع‌تر از قبل خواهد شد. برانکو ایوانکوویچ به‌ عنوان راس خیمه قرمزها در این مدت تندترین مشاجرات را با کی‌روش داشته و اصلی‌ترین مخالف او لقب گرفته است. جلال حسینی هم که با تصمیم کارلوس حضور در جام‌ جهانی را از دست داد و البته اخیرا مغضوبانی همچون شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا هم به تندی علیه کی‌روش موضع گرفته‌اند. این وسط شاید فقط جای گوچی خالی است؛ فرشته نجات کی‌روش در مهم‌ترین بزنگاه‌های پنج سال گذشته که چون در جام‌ جهانی روسیه به او بازی نرسید، با قهر و دلخوری از مسابقات ملی خداحافظی کرد. گوچی که در بیانیه خداحافظی‌اش اسمی از کی‌روش نیاورده بود، در این مدت یک کلمه هم راجع‌ به این تصمیم حرف نزده. خود کی‌روش هم البته هیچ واکنشی به وداع گوچی نداشت. بر خلاف قوچان‌نژاد که بعد از خداحافظی هرگز دعوت نشد، سردار آزمون با شرایط مشابه از سوی کی‌روش به تیم‌ ملی فرا خوانده شد؛ آن هم با اصرار و پافشاری و طی چند مرحله!»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر