کد خبر: 5918
A
ستاره‌هایی که خاموش شده‌اند؛

رفوزگی استقلال در نقل و انتقالات/ گرانترین‌هایی که ثمری نداشتند!

تقریبا هیچکدام از خریدهای استقلال نتوانسته‌اند در ابعاد یک ستاره خود را نشان دهند و جوان‌های مظلومی همچنان جور کشند، این درحالی است که استقلال گرانترین تیم نقل و انتقالات بود.

رفوزگی استقلال در نقل و انتقالات/ گرانترین‌هایی که ثمری نداشتند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  فهرست خریدهای استقلال در ابتدای فصل این چنین است: آرش افشین، بختیار رحمانی، حسین حسینی، رابسون جانواریو، علی قربانی؛ لئوناردو پادوانی(که البته کمی بعدتر آمد)، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد زکی پور، ووریا غفوری، کاوه رضایی، فرشید باقری و میعاد یزدانی!

امروز شاید بهتر بتوان با گذشت ۱۰ هفته از لیگ برتر نقل و انتقالات را ارزیابی کرد و به تیم‌ها نمره داد. یکی از پرسروصداترین و گرانترین نقل و انتقالات را استقلال داشت. تیمی که طی این ۱۰ هفته سروصدای بسیار را ایجاد کرده و نواقص قراردادهایش همچنان نقل مجالس است.

اگر چه خود منصوریان هم از قرارداد عجیب ۱۰ بازیکن استقلال که طبق یک بند می توانند هر زمان که دلشان خواست یا پیشنهاد خوبی داشتند از استقلال بروند، پرده برداری کرد اما قاعدتا خود وی هم در نقل و انتقالات عالی عمل نکرده و در بعد فنی انتخاب های خوبی نداشته است.

خریدهای ابتدای فصل
آرش افشین«۵۰۰ میلیون»، بختیار رحمانی «یک میلیارد تومان»، حسین حسینی «۵۰۰ میلیون تومان»، رابسون جان واریو «۷۰۰ میلیون تومان»، علی قربانی «۶۵۰ میلیون تومان»، لئوناردو پادوانی «۹۸۰ میلیون»، حسین کنعانی زادگان «۹۰۰ میلیون تومان»، میلاد زکی پور «۱۲۰ میلیون تومان»، وریا غفوری «یک میلیارد و صد میلیون تومان»، کاوه رضایی «یک میلیارد تومان»، فرشید باقری «۹۵۰ میلیون تومان» و از همه عجیب تر میعاد یزدانی از لیگ دو که جزو سهمیه بزرگسال هم محسوب می شد!

در واقع اگر وریا غفوری هم رباط پاره کرده باشد (او سال گذشته هم مصدوم شده بود) به جز رابسون جانواریو و پادوانی تمامی خرید های استقلال غلط بوده اند و کمتر به کار این تیم آمده اند.

کاوه رضایی که البته پیشنهاد یک میلیارد و هشتصد میلیونی پرسپولیس را رد کرده بود و قاعدتا از استقلال بیشتر از این حرف ها پول گرفته که باشگاه اعلام کرده، عملا هنوز در استقلال جا نیفتاده و پول قراردادش را معنی نکرده است. کاوه جانشین سجاد شهباز زاده در استقلال شده بود. آرش افشین و زکی پور و کنعانی زادگان که تکلیفشان کاملا مشخص است، آنها کنار گود هستند و تقریبا به میدان نیامده اند و یا آمده و طرد شده اند.

بختیار رحمانی هم صدای اعتراض همه را درآورده و اصلا شبیه به آن تصوری نیست که از او ساخته شده بود. او کاملا یک بازیکن معمولی است که برخی معتقدند فرشید اسماعیلی جوان بهتر از او عمل کرده است. فرشید باقری و علی قربانی هم بازیکنانی کاملا معمولی تاکنون بوده‌اند و نما و شمایی از ستاره ندارند و تنها پادوانی و رابسون جانواریو بوده اند که بهتر از بقیه عمل کرده اند و البته آنها هم ستاره هایی بی بدیل نیستند.

نکته بد ماجرا اینجاست که استقلال بازیکنانی را به جای این بازیکنان در خدمت داشت و آنها را رها کرد که بعضا بهتر از این خریدهای گران قیمت بوده اند بازیکنانی مثل عمران زاده  که به جای او کنعانی زادگان را گرفتند، آرش برهانی که آرش افشین را جانشین خود دید یا طالب لو که حسین حسینی را به جای خود دید و خرسند نیا که فرشید باقری را به جای خود مشاهده کرد.

آمار و تجزیه و تحلیل دقایق بازی و عملکرد این بازیکنان جدید عملا رفوزگی استقلال را در بعد فنی نشان می دهد و بدتر از آن اینکه این بازیکنان که در عمل انتخاب خوبی نبوده اند، گرانترین و پر آپشن ترین قرارداد های لیگ را هم بسته اند.

مظلومیت مظلومی
استقلال همین امروز هم روی امثال محسن کریمی، فرشید اسماعیلی و سید مجید حسینی حساب ویژه تری نسبت به خریدهای جدیدترش باز کرده است. شاید بی انصافی  باشد که امروز یادی از مظلومی نشود که این جوان ها را به میدان فرستاد و از آنها خوب بازی گرفت. شاید اگر آن جوان ها نبودند امروز استقلال شرایطی به مراتب بدتر از امروز داشت.

مظلومی هم کم هزینه تر  و هم جوان تر استقلال را بست و تا روز آخر هم مدعی گرفتن هر دو جام بود اما این استقلال که گران تر است، هنوز شرایط ایده آلی را از خود نشان نداده است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر