کد خبر: 5967
A
گزارش دیده بان ایران از فراموشی زودهنگام اسطوره استقلال ؛

دیگر سلفی بگیران نیامدند

کمتر از یک هفته از درگذشت پدر باشگاه استقلال و در هفتمین شب درگذشت وی٬ سکوتی سنگین و خلوتی ناراحت کننده ای در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) حکمفرما بود و یک بار دیگر این مثل معروف ورزشی ها را عیان ساخت که:« پهلوان زنده را عشق است!»

دیگر سلفی بگیران نیامدند

کمتر از یک هفته از درگذشت پدر باشگاه استقلال و در هفتمین شب درگذشت وی٬ سکوتی سنگین و خلوتی ناراحت کننده ای در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) حکمفرما بود و یک بار دیگر این مثل معروف ورزشی ها را عیان ساخت که:« پهلوان زنده را عشق است!»

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دیده بان ایران٬ هفته گذشته اتفاقی تلخ در فوتبال ایران و باشگاه آبی پایتخت رخ داد و « منصور پورحیدری » بزرگمرد باشگاه استقلال پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری٬ به دیار حق شتافت.

دو روز بعد از درگذشت سرپرست محبوب آبی پوشان٬ مراسم تشییع جنازه وی از مقابل ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد٬ مراسمی که می توان گفت در تاریخ چنین مراسم هایی در کشورمان٬ اگر نگوییم بی سابقه٬ کم سابقه بود. به این ترتیب٬ پیکر مرد محجوب و محبوب فوتبال ما٬ روی دستان اهالی ورزش از استقلالی و پرسپولیسی گرفته تا ورزشکاران رشته های دیگر به سمت آرامگاه ابدی اش تشییع شد. در آن مراسم٬ مسئولان ورزش از جمله وزیر جدید ورزش و جوانان نیز حضور داشتند که نشان داد پورحیدری چه اندازه در بین اهالی ورزش محبوب است.

مراسم سوم سرپرست استقلال هم با شرایط تقریبا مشابه در شهرک غرب برگزار شد٬ هرچند که مانند روز تشییع پرجمعیت نبود. البته کمبود جا در مسجد می تواند دلیل موجهی برای این اتفاق باشد تا این که مراسم هفتمین شب از راه رسید.

روز پنجشنبه و در حالی که تنها یک هفته از درگذشت پورحیدری می گذشت٬ قطعه نام آوران بهشت زهرا٬ یکی از خلوت ترین روزهای خود را سپری کرد. انگار نه انگار که شب هفت مردی است که استقلال فعلی با همه افتخاراتش مدیون اوست.

در پنجشنبه ای غریب٬ تنها خانواده منصور خان بر سر مزار او گرد آمدند و یادش را گرامی داشتند. هرچه چشم انداختیم٬ نه خبری از اهالی فوتبال بود و نه مسئولان ورزش. تنها سید مهدی رحتمی در این مراسم شرکت کرد.  اما تاسف بارتر ابن بود که هیچ یک از مدیران باشگاه استقلال٬ بازیکنان و مربیان این تیم٬ بر سر مزار سرپرست تیمشان حضور نداشتند. در این شرایط صد البته از گرفتاری و تمرین و بازی های لیگ خواهند گفت. اما دوستان احتمالا یادشان رفته و یا خود را به فراموشی زده اند که فعلا لیگ تعطیل است!

البته در این باز هم این مردم قدرشناس بودند که نگذاشتند خانواده عزادار پورحیدری تنها بمانند.

در آن پنجشنبه ناراحت کننده که البته باز هم یادآور قدرناشناسی بازیکنان و مسئولان این فوتبال بود٬ اتفاق جالبی افتاد و صحنه های خاطره انگیز و البته غمناکی را رقم زد. خانواده پورحیدری بر سر مزار « ناصر حجازی » حضور یافتند و با خانواده دروازه بان و مربی فوق العاده محبوب آبی ابراز همدردی کردند. بعد هم که خانواده های پورحیدری و حجازی کار بزرگی انجام دادند و با حضور بر سر مزار « غلامحسین مظلومی » پیشکسوت بزرگ باشگاه استقلال٬ دقایقی در کنار خانواده مظلومی بودند و به بسیاری از جامعه ورزش٬ اهالی فوتبال و به خصوص مسئولان٬ مربیان و بازیکنان استقلال٬ درس معرفت و قدرشناسی دادند. 

گزارش از جواد منتخبی 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر