کد خبر: 6066
A
سرمربی تیم بسکتبال بانوان گاز:

بانوان بسکتبالیست ایران در حضور ناظر فیبا با حجاب بازی کردند

سرمربی تیم بسکتبال بانوان گاز گفت: تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در حضور ناظر فدراسیون جهانی دیدارهای خود را در تورنمنت ترکمنستان برگزار کرد.

بانوان بسکتبالیست ایران در حضور ناظر فیبا با حجاب بازی کردند

به گزرش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرانک طیاری اظهار داشت: دانشجویان تیم بسکتبال گاز با اسپانسرینگ یک شرکت دیگر در رقابت‌های ترکمنستان شرکت کرد.

وی ادامه داد: بنده به عنوان سرپرست در کنار این تیم بودم و تیم سه نفره بسکتبال اعزامی به این رقابت‌ها اولین تجربه خود با حجاب اسلامی را رقابتی بین‌المللی پشت سر گذاشت.

سرمربی تیم بسکتبال گاز افزود: این رقابت‌ها در حالی برگزار شد که ناظر فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) نیز در سالن مسابقات حضور داشت و از نزدیک این رقابت‌‌ها را مشاهده کرد. این اتفاق فرصت بسیار خوبی برای بسکتبال بانوان ما به شمار می‌رود که سال‌هاست به دلیل ممانعت اتحادیه جهانی از حضور با حجاب اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی محروم هستند.

طیاری گفت: ناظر فدراسیون جهانی در همین خصوص با همراهان تیم ما صحبتی داشت و او اذعان داشت که مسابقه بانوان با حجاب اسلامی نه صدمه‌ای به آنها می‌زند و مشکل خاصی برای‌شان فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: این گام بسیار خوبی است که ناظر فیبا هم  این موضوع را باور دارد که حجاب بانوان ما مشکلی برای بازی کردن آنها ندارد. حالا باید از این فرصت بیشتر استفاده کنیم و حضور بانوان بسکتبالیست را در میادین بین‌المللی پررنگ‌تر کنیم. در این خصوص گزارشی را هم به فدراسیون بسکتبال کشورمان هم ارائه خواهم داد.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر