کد خبر: 6135
A
میرزاپور: اخباری و مظاهری تجربه کمتری دارند

گلر تیم ملی، احتمالا سوشا مکانی است

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال اعتقاد دارد برای کی روش فاکتور تجربه اهمیت بیشتری دارد و به همین خاطر شانس بازی کردن سوشا مکانی بیشتر است.

گلر تیم ملی، احتمالا سوشا مکانی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تیم ملی فوتبال ایران فردا در پنجمین مسابقه خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در مالزی به مصاف تیم ملی سوریه می رود. یکی از دغدغه های اصلی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی درباره انتخاب دروازه بان اول تیم ملی در غیاب علیرضا بیرانوند است.

 

ابراهیم میرزاپور، دروازه بان سابق تیم ملی در این باره می گوید: «بیرانوند با عملکرد خوبی که اخیرا در پرسپولیس و تیم‌ملی داشته به گلری مطمئن تبدیل شده که متاسفانه با مصدومیت روبه‌رو شد. اگر بیرانوند مواظب مصدومیتش بود و با درد برای پرسپولیس بازی نمی‌کرد، مشکلش تشدید نمی‌شد اما متاسفانه این اتفاق افتاد و حالا او را برای بازی با سوریه نداریم.خط خوردن علیرضا حقیقی هم نشان می‌دهد کی‌روش ظاهرا به دلیل این‌که او تیم نداشته و تمرین نکرده فعلا از شرایطش راضی نیست.»

او با اشاره به وضعیت گلرهای کنونی تیم ملی عنوان می کند: «سوشا مکانی در بین گلرهایی که به تیم‌ملی دعوت شده‌اند از تجربه بیشتری برخوردار است. اخباری و مظاهری هر دو جوان هستند و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته‌اند. ضمن این‌که نمی‌توانیم بگوییم آنها هم کم‌تجربه هستند چون به همراه تیم‌هایشان در جام باشگاه‌های آسیا بازی کرده‌اند و تجربه بازی بین‌المللی را دارند.»

دروازه بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 آلمان صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: «اگر کی‌روش بخواهد به فاکتور تجربه اهمیت بدهد از مکانی در بازی با سوریه استفاده خواهد کرد اما اگر تصمیم داشته باشد کماکان از بازیکنان جوان استفاده کند، احتمال دارد به اخباری در این دیدار فرصت بدهد. به نظر من درحال حاضر گلرهای تیم‌ملی قابل اعتماد هستند اما شاید شانس مکانی به دلیل باتجربه‌تر بودن بیشتر باشد. در مجموع فکر می‌کنم کی‌روش با بررسی تمام فاکتورها ازجمله آمادگی جسمانی و وضع روحی بازیکنان، دروازه‌بان خود را انتخاب کند. قطعا او بیشتر از هر کسی از وضع بازیکنانش خبر دارد و بهترین انتخاب را خواهد داشت.»

 

میرزاپور صحبت هایش را اینطور به پایان می برد: «با شیوه‌ای که سرمربی تیم‌ملی درحال حاضر در پیش گرفته، مشخص است که او می‌خواهد تیم‌ملی را تغییر دهد. کی‌روش ترجیح می‌دهد بازیکنان باتجربه و قدیمی را یا خط بزند یا کمتر از آنها استفاده کند چون می‌داند که بازیکنان پا به سن گذاشته ممکن است نتوانند تا جام‌جهانی کیفیت خود را حفظ کنند. در بحث دروازه‌بانی هم همین‌طور است. او می‌خواهد در دو‌سال آتی از گلرهایی استفاده کند که سن پایینی داشته باشند و تا چند‌سال بتوانند دروازه تیم‌ملی را بیمه کنند. یکی از فاکتورهای مثبت تیم کی‌روش میانگین سنی پایین آن است که اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود.»

ن

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر