کد خبر: 6157
A

حضوربانوان‌ ایرانی در مسابقات بدنسازی ممنوع شد

رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران می‌گوید: پیش از اینکه در مجمع یاد شده حضور پیدا کنیم، طی نامه‎ای رسمی به فدراسیون جهانی اعلام کرده بودیم که به دلیل مسائل شرعی، اعتقادی و فرهنگی در بخش بانوان هیچ‌گونه فعالیتی در بُعد قهرمانی نداریم و نخواهیم داشت.

حضوربانوان‌ ایرانی در مسابقات بدنسازی ممنوع شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در مجمع فدراسیون جهانی مصوب شد که هیچ زنی ایرانی که پاسپورت این کشور را دارد، حق حضور در مسابقات بدنسازی را نخواهد داشت.مدتی پیش بود که فعالیت بانوان بدنساز در ایران به شبکه‌های مجازی کشید و انتشار عکس‌های آنها باعث واکنش مسئولان فدراسیون بدنسازی ایران شد.بعد از این اتفاق افرادی که در شبکه‌های مجازی اقدام به انتشار عکس‌های بدون حجاب خود در سالن‌های بدنسازی کرده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. حالا با گذشت چند ماه اتفاقات جدید دیگری رخ داده است.
 
پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به کنگره فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام که در حاشیه مسابقات اسپانیا برگزار شد، گفت: پیش از اینکه در مجمع یاد شده حضور پیدا کنیم، طی نامه‎ای رسمی به فدراسیون جهانی اعلام کرده بودیم که به دلیل مسائل شرعی، اعتقادی و فرهنگی در بخش بانوان هیچ‌گونه فعالیتی در بُعد قهرمانی نداریم. 
 
وی ادامه داد: بر همین اساس در روز کنگره جهانی مصوب شد که هیچ نماینده‎ زنی از ایران که پاسپورت ایرانی داشته باشد، حق حضور در هیچ رویدادی از قبیل مسابقات فیزیک، پرورش اندام، بادی کلاسیک و سایر رشته‎ها نخواهد داشت.اگر فردی خواست که چنین کاری را انجام بدهد، در روز ثبت‎نام مسابقات جلوی او را خواهند گرفت. با این تفاسیر دیگر هیچ ورزشکار زنی از ایران حتی به صورت غیرقانونی هم نمی‎تواند در مسابقات شرکت کند.
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر