کد خبر: 62686
A

داورزنی: 30 درصد کمک های وزارت ورزش به فدراسیون ها کاهش می یابد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به محدودیت منابع ورزش کشور در سال جاری، گفت: امسال 30 درصد از کمک های وزارت ورزش به فدراسیون ها کاهش خواهد یافت.

داورزنی: 30 درصد کمک های وزارت ورزش به فدراسیون ها کاهش می یابد

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمدرضا داورزنی» امروز (چهارشنبه) و در اولین نشست روسای فدراسیون ها در سال 98 که با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد، کمبود منابع مالی و محدودیت ها را در سال جاری با توجه به شرایط سخت اقتصادی مورد توجه قرار داد و ‌تصریح کرد: متاسفانه بدلیل مشکلاتی که دشمنان به ایران تحمیل کردند با محدودیت هایی مواجه هستیم به طوری که 30 درصد از کمک های وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها کاهش خواهد یافت.
داورزنی تدبیر و همکاری به منظور مدیریت منابع را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: قطعا جامعه ورزش می تواند این بحران را همچون بحران هایی که در چهل سال گذشته به کشور تحمیل شده سپری کند و با سربلندی از موانع اقتصادی با مدیریت بهتر منابع و تدبیر در اعزام ها و اردوها گذر خواهیم کرد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بارندگی های اخیر تا حدی بوده که حتی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل چهار تا پنج برابر افزایش داشته و در مجموع کمبودها در کل کشور جبران شده است.
وی با اشاره به ویرانی های مختلف سیل در استان های مختلف کشور ادامه داد: آنچه مسلم است اینکه بر اساس گزارشات میزان برکات نزولات آسمانی از میزان خسارت های وارده بیشتر بوده است.

** حضور موثر خانواده ورزش در امدادرسانی به سیلزدگان
عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی نیز در این نشست گفت: خانواده بزرگ‌ ورزش در امر امداد رسانی به آسیب دیدگان از سیل آن گونه که انتظار عمومی بود، حضوری موثر داشتند.
وی ضمن قدر شناسی از جامعه ورزش به خاطر حضور پررنگ در موضوع امداد رسانی به آسیب دیدگان از سیل، عملکرد آنها موثر دانست و‌ افزود : فدراسبونها ،هیاتها وقهرمانان ورزشی در این اتفاق ناگوار مورد انتظار جامعه ظاهر شدند.
احمدی در این باره توضیحاتی را در خصوص نحوه امداد رسانی ارائه کرد و افزود: از همان ابتدای وقوع سیل، با دستور وزیر ورزش و‌جوانان تمامی مدیران کل استان ها فعال شدند و تمامی اماکن ورزشی را در اختیار ستاد بحران قرار دادند و آسیب دیدگان از سیل در این اماکن اسکان داده شدند.
معاون وزیر ورزش ادامه داد: بیش از یک هزار و صد مکان ورزشی براب این منظور اختصاص داده شد و ضمن اینکه حضور پررنگ پنج فدراسیون قایقرانی، کوهنوردی، اتومبیلرانی، نجات غریق و پزشکی ورزشی در امر امداد رسانی نقش موثری ایفا کردند.
وی در ادامه برپایی بیش از ۳۰۰ برنامه گلریزان ادارات کل سمن ها و ‌باشگاه ها، راه انداری موکب پخت غذای گرم‌، بسیج دو‌هزار سمن برای کمک به سیل زده ها به مناسبت هفته جوان و اختصاص برنامه های هفته جوان توسط معاونت جوانان وزارت به اسیب دیدگان از سیل را جمله برنامه ای این وزارتخانه برای حمایت از سیل زدگان عنوان کرد.
احمدی همچنین به سفرهای وزیر ورزش و‌جوانان به مناطق سیل زده و بازدیدهای معاونین و مدیران کل ستادی در طول امدادرسانی را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان و بسیار مثبت در امر امداد رسانی توصیف کرد.
معاون وزیر ورزش گفت: امروز هم پیش از اکران عمومی فیلم تختی برنامه و ‌مراسم کوتاهی با کمک حلال اهمر خواهیم داشت تا کمک های مردمی و جامعه ورزش برای سیل زدگان را جمع کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر