کد خبر: 63115
A

علی دایی: لیگ ایران باید مثل انگلستان شود/ اتفاقات اخیر را فقط در آمریکا دیدیم!

سرمربی تیم فوتبال سایپا می‌گوید همه ما را به فرهنگ اصیل‌مان می‌شناختند، اما متأسفانه امروز چنین جو نامناسبی در ورزشگاه‌ها به وجود آمده است و مطمئناً همه ما مقصر هستیم.

علی دایی: لیگ ایران باید مثل انگلستان شود/ اتفاقات اخیر را فقط در آمریکا دیدیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ علی دایی درباره دیدار با ذوب‌آهن گفت: بازی خیلی سختی است. ذوب‌آهن در این هفته‌ها بسیار خوب فوتبال بازی می‌کند و خوب هم نتیجه می‌گیرد و در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر موفق بوده است و مطمئناً بازی بسیار سختی برابر این تیم در پیش داریم. برای کسب 3 امتیاز به اصفهان آمده‌ایم و دوست داریم بازی را ببریم چون مساوی فرقی به حال ما نمی‌کند. تمام تلاش خود را انجام دادیم که بازیکنان خود را به این بازی برسانیم و متأسفانه به ‌دلیل شرایط مالی باشگاه، ساموئل سارفو به‌ خاطر عدم پرداخت مطالباتش چند روز است سر تمرین نیامده و متأسفانه مدتی است به‌ دلیل مشکلات مالی و چند بازیکنی که مصدوم شدند، با جوانان خود به میدان می‌رویم. تمام تلاش‌مان این است که در چهار بازی باقی مانده خود آبرومندانه بازی کنیم و رتبه خوبی در جدول داشته باشیم.


*باید مثل انگلیس شویم!


سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست در لیگ برتر ایران هم مانند لیگ برتر انگلیس، برای جایگاه‌های میانه جدول رقابت وجود داشته باشد و این رتبه‌ها برای تیم‌ها ارزشمند باشد، گفت: قطعاً همین‌طور است. ما فقط دنبال این هستیم که چهار تیم ما در لیگ قهرمانان آسیا یا پلی‌آف بازی کنند و به سایر تیم‌ها اهمیتی داده نمی‌شود و تیم پنجم برای ما با تیم چهاردهم تفاوتی ندارد در حالی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید برنامه‌ریزی کرده و بازی‌ها را حساس کنند که بستگی به شرایط سازمان لیگ دارد تا شرایط تیم‌ پنجم و تیم چهاردهم یکسان نباشد. متأسفانه این موضوع به تیم‌ها بسیار ضربه می‌زند و تیم‌هایی که باقی ماندن آنها در لیگ تثبیت می‌شود، بی‌تفاوت می‌شوند و خیلی از نتایج مسابقات بر اساس این بی‌تفاوتی شکل می‌گیرد و شاید حق برخی تیم‌ها خورده شود. باید تدابیری باندیشند تا جایگاه‌ همه تیم‌ها مهم شود و تیم پنجم و دهم با هم تفاوت داشته باشند.


*اتفاقات اخیر را فقط در آمریکا دیدیم!


وی درباره تنش‌های اخیر در ورزشگاه‌های ایران و حواشی زیاد در فضای فوتبال کشور اضافه کرد: این چیزها را تنها در فوتبال آمریکای جنوبی و مثلاً بین دو تیم بوکاجونیورز و لیورپلاته آرژانتین می‌دیدیم و چنین چیزهایی اصلاً در فوتبال ما نبود. فوتبال آنها و بازیکنان تکنیکی آنها کجا و بازیکنان ما کجا! با این بازیکنان، امکانات و ظرفیت‌هایمان، در زمین که نمی‌توانیم ادای آنها را دربیاوریم و متأسفانه در بیرون زمین مانند آنها عمل می‌کنیم که خیلی به فوتبال ما ضربه می‌زند. خیلی وقت است فرهنگ اصیل خود را گم کرده‌ایم و باید فرهنگ‌سازی درستی نه تنها در فوتبال که در تمام جامعه انجام دهیم. فوتبال هم زاییده و بخش کوچکی از جامعه ما است و متأسفانه از فرهنگ خود دور شده‌ایم. در گذشته خبری از چنین مسائلی نبود و اصلاً معنی برخی حرکات را نمی‌فهمم. مگر ما در هزاران سال پیش زندگی می‌کنیم که چنین اتفاقاتی در ورزشگاه‌ها رخ دهد. همه ما را به فرهنگ اصیل می‌شناختند و درباره ما صحبت می‌کردند، اما متأسفانه امروز چنین جو نامناسبی در ورزشگاه‌ها به وجود آمده است و مطمئناً همه ما مقصر هستیم؛ از من علی دایی گرفته تا کوچک‌ترین هواداری که برای تشویق تیم‌ها به ورزشگاه می‌آید. خوشبختانه در چند سال گذشته در تیم‌هایی مربیگری کرده‌ام که فکر می‌کنم به تعداد انگشتان دست هم طرفدار ندارد و این مشکلات را نداشته‌ایم./ورزش 3

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر