کد خبر: 64564
A

آقای پاس گل، تهران را برای خداحافظی از فوتبال انتخاب کرد/ ژاوی در تهران

کاپیتان سابق بارسلونا در سن 39 سالگی کفش‌هایش را برای همیشه می‌آویزد تا آماده‌ یک چالش جدید شود. او قرار است بعد از مدتی کوتاه به‌ عنوان مربی السد کارش را آغاز کند. باید صبر کرد و دید این نابغه فوتبال در دنیای مربیگری هم موفق می‌شود یا نه.

آقای پاس گل، تهران را برای خداحافظی از فوتبال انتخاب کرد/ ژاوی در تهران

به گزارش دیده بان ایران؛ شبی که ژاوی هرناندز با چشمانی اشکبار از هواداران پرشور بارسلونا خداحافظی کرد تا راهی لیگ ستارگان قطر شود، هرگز کسی تصور نمی‌کرد تهران میزبان آخرین بازی این اسطوره فوتبال باشد. آقای پاس گل بارها به تهران آمد، مقابل دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران قرار گرفت و بردها و باخت‌های تلخ زیادی را تجربه کرد.

بهمن‌ماه سال 1395 ژاوی برای نخستین بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفت. استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد قطر بود. السدی که حالا ژاوی را در میانه میدان خود به خدمت گرفته بود. البته اولین حضور ژاوی در تهران چندان هم برای این بازیکن خوشایند نبود و استقلال توانست السد را شکست دهد و راهی مرحله گروهی این رقابت‌ها شود. آمدن ژاوی به تهران شور و حال زیادی بین هواداران فوتبال پدید آورد. تعداد زیادی از دوستداران این بازیکن به فرودگاه امام خمینی رفتند تا این اسطوره فوتبال جهان و اسپانیا را از نزدیک ببینند. حضور مردم در فرودگاه به‌ قدری زیاد بود که ژاوی مجبور شد جدا از تیم و همراه ماموران نیروی انتظامی به سمت محل اقامتش برود.

 

ژاوی در تهران

 

ژاوی در تهران

 

آخرین حضور ژاوی در تهران اما شکستی دیگر در کارنامه این هافبک خلاق بود. السد باید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پرسپولیس می‌رفت. آنها که در بازی رفت و در خانه با یک گل مغلوب پرسپولیس شده بودند تلاش داشتند با برتری در تهران راهی فینال این دوره از رقابت‌ها شوند. هرچند السد ابتدا با یک گل پیش افتاد، اما در ادامه نعمتی بازی را به‌ تساوی کشاند تا شرایط برای السد سخت شود. دقایق پایانی بازی، ژاوی با یک ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما بیرانوند مانع از گلزنی این بازیکن شد.

 

ژاوی در تهران

 

ژاوی در تهران

 

حالا ژاوی دوباره به تهران آمده و گویا تهران شهر سوم این بازیکن شده است. اما این آمدن یک تفاوت عمده با گذشته دارد؛ او قرار است برای آخرین بار وارد مستطیل سبز شود و استادیوم قدیمی آزادی نامش را در تاریخ فوتبال اسپانیا و ایالت کاتالان به ثبت برساند. خبرنگاران اسپانیایی برای پوشش آخرین بازی شماره 6 افسانه‌ای بارسلونا به تهران آمده‌اند. ژاوی به خبرنگاران اسپانیایی قول سورپرایز بزرگ در ورزشگاه آزادی را داده و امیدوار است که این بازی آنها را شگفت‌زده کند.

 

ژاوی در تهران

 

کاپیتان سابق بارسلونا در سن 39 سالگی کفش‌هایش را برای همیشه می‌آویزد تا آماده یک چالش جدید شود. او قرار است بعد از مدتی کوتاه به‌ عنوان مربی السد کارش را آغاز کند. باید صبر کرد و دید این نابغه فوتبال در دنیای مربیگری هم موفق می‌شود یا نه.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر