کد خبر: 65080
A

دانستنی‌هایی جالب درباره سرمربی جدید تیم ملی

مارک ویلموتس بلژیکی امروز وارد تهران شد تا کار خودش را با تیم ملی فوتبال کشورمان شروع کند.

دانستنی‌هایی جالب درباره سرمربی جدید تیم ملی

به گزارش دیده بان ایران؛ ویلموتس که در مقطعی هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت از سوی کارشناسان فوتبالی اروپا به عنوان یکی از خوش‌شانس‌ترین مربیان تاریخ بلژیک شناخته می‌شود. چراکه او نسل طلایی شیاطین سرخ اروپا را در اختیار داشت و به واسطه بازیکنان فوق‌العاده‌اش تیم ملی بلژیک را دوم دنیا تحویل داد و رفت.

این سرمربی اما با عملکردی پر فراز و نشیب همیشه هم مورد انتقاد قرار گرفته و هم ستایش شده. جدا از بحث‌های فنی مربوط به سال‌های حضور ویلموتس در بلژیک شاید دانستن درباره برخی از عادات و رفتارهای او خارج از عملکرد فنی برای خیلی‌ها جالب باشد.

مثلاً اینکه سرمربی جدید تیم ملی ایران سال ۲۰۰۳ حتی ورود به دنیای سیاست را هم تجربه کرد. او سال ۲۰۰۳ زمانی که دوران بازیکنی‌اش در باشگاه شالکه به پایان رسیده بود تصمیم به حضور در دنیای پر رمز و راز سیاست گرفت. البته که هیچوقت در این مسیر موفق نبود! او در انتخابات فدرال ۲۰۰۳ به‌عنوان نماینده حزب محافظه‌کار و اصلاح‌طلب فرانسوی‌زبان، وارد مجلس سنا شد. ویلموتس معتقد بود فوتبال یکی از عواملی است که می‌تواند موجب اتحاد فرانسوی‌زبانان و هلندی‌زبانان بلژیکی شود. ورود او به عرصه سیاست اما با موفقیت همراه نشد و دو سال بعد مربی بلژیکی مجبور به عذرخواهی شد.

در آن زمان یکی از دلایل خروج ویلموتس از مجلس سنا خانواده‌اش عنوان شده بود چراکه طبق شنیده‌ها به نظر سرمربی بلژیکی علاقه بسیار زیادی به همسر و فرزندان خودش دارد و کار کردن در کشورهای دیگر را سخت می‌پذیرد. او پیش از اینکه وارد عرصه مربیگری شود با دختر رئیس سابق باشگاه سن تروئیدن بلژیک ازدواج کرد.ویلموتس ۵ سال در ترکیب سن تروئیدن حضور داشت و در نهایت حاصل ازدواج او با همسر بلژیکی‌اش سه فرزند به نام‌های لانا، مارتین و رنو بود.

از دیگر ویژگی‌های جالب ویلموتس باید به این اشاره کرد که سرمربی بلژیکی برخلاف سرمربی قبلی تیم ملی با بازیکنانی که زیر نظرش کار می‌کنند سازگاری بیشتری دارد. یعنی اگر در زمان حضور کارلوس کی‌روش بارها قهر بازیکنان و در نهایت خط کشیدن روی اسم آنها را دیدیم، بعید به نظر می‌رسد در دوران حضور ویلموتس چنین اتفاقی بیفتد. چراکه او بیشتر با شاگردانش از راه تعامل وارد می‌شود. برای مثال در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ درست زمانی که نسل طلایی بلژیک زیر دست ویلموتس فعالیت می‌کردند او با موضوع سیگار کشیدن راج ناینگولانکاملاً کنار آمد و حتی برای او اتاقی بالکن‌دار در هتل محل اقامت در نظر گرفت! همین اتفاق باعث شده بود انتقادات از مربی وقت بلژیک زیاد شود و خیلی‌ها در کشور بلژیک اعتقاد داشتند همین تصمیمات ویلموتس باعث خارج‌شدن نسل طلایی تیم ملی کشور از مسیر شده بود.

همچنین بارها تعریف و تمجید از مروان فلینی که خیلی‌ها عملکرد او را به سخره می‌گرفتند یا داشتن رابطه صمیمانه با فوق ستاره‌ای به نام ادن هازارد در سوابق ویلموتس به چشم می‌خورد. ویلموتس در دوران حضورش در تیم ملی باروملو لوکاکو، مهاجم کنونی منچستریونایتد بیشتر از هر بازیکن دیگری به مشکل خورد. او بیشتر از بنتکه در نوک خط حمله استفاده می‌کرد و همین باعث ناراحتی لوکاکو شده بود. روملو بارها در مصاحبه‌هایش ادعا کرده بود که می‌داند ویلموتس با نظر خودش او را به تیم ملی دعوت نمی‌کند یا اگر هم دعوت می‌کند، این دعوت بیهوده است و از او بازی نخواهد گرفت.

به شدت رو راست بودن هم از دیگر ویژگی‌های ویلموتس در دوران حضور روی نیمکت بلژیک بود. در طول ۸ سال حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران هیچکس به یاد ندارد که او حتی یک بار بعد از بازی دوستانه هم از عملکرد شاگردانش انتقاد کند و همیشه سیستم حمایتی از آنها را پیش می‌گرفت. در حالیکه ویلموتس بارها در کنفرانس‌های خبری از عملکرد بازیکنان بزرگی همچون هازارد یا بنتکه و لوکاکو انتقاد کرده است./خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر