کد خبر: 6511
A
گزارش دیده بان ایران از اعزام به ورزشکاران به مسابقات جهانی؛

از خرید مدال بین المللی در میدان منیریه تا مسابقاتی که هیچ گاه جهانی نبوده است

انتشار خبر حضور یکی از تیم های رزمی در مسابقات ایتالیا که طی آن نفرات سوم در سکوی دومی نیز حضور داشتند٬ یک بار دیگر پدیده زشت تقلب در اعزام های برون مرزی و بزرگ نمایی دروغین برخی افراد سودجو در اهمیت و رسمیت مسابقات مثلا بین المللی را عیان ساخت.

از خرید مدال بین المللی در میدان منیریه تا مسابقاتی که هیچ گاه جهانی نبوده است

انتشار خبر حضور یکی از تیم های رزمی در مسابقات ایتالیا که طی آن نفرات سوم در سکوی دومی نیز حضور داشتند٬ یک بار دیگر پدیده زشت تقلب در اعزام های برون مرزی و بزرگ نمایی دروغین برخی افراد سودجو در اهمیت و رسمیت مسابقات مثلا بین المللی را عیان ساخت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی  دیده بان ایران٬ اخیرا در فضای مجازی٬ خبری منتشر شد مبنی بر این که یک تیم ورزش رزمی در مسابقات ایتالیا حضور یافته است. در عکس مربوط به این رقابت ها٬ نفرات دوم و سوم٬ یکی هستند! که نشان دهنده سطح پایین مسابقات است.

 

سفر با قطار به ترکیه و عکس گرفتن با مدال جعلی قهرمانی جهان!

 

این برای اولین بار نیست که در ورزش کشورمان شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. از سال ها قبل پروژه سفر به کشورهای نزدیک ایران آن هم با قطار در برخی رشته های ورزشی به ویژه رزمی وجود داشته که طی آن٬ افراد سودجو با اخذ مبالغی از ورزشکاران آنها را راهی کشورهای مجاور ایران و در راس آنها ترکیه می کردند تا در مسابقات مثلا جهانی شرکت کنند. بعد هم عکس های فراوانی با مدال جهانی می انداختند و گزارش مسابقات را در برخی نشریات نیز با پرداخت هزینه چاپ می کردند. برخی ها پا را از این نیز فراتر می گذاشتند و تنها به سفر تفریحی به ترکیه و عکس یادگاری با مدال قهرمانی جهان اکتفا می کردند!

 

خرید مدال قهرمانی جهان از منیریه تهران!

 

برخی از اعزام های ورزشکاران ایران به مسابقات برون مرزی به اندازه ای دروغ و پوشالی بود که مسئولان یا مربیان آنها٬ مدال قهرمانی جهان را از میدان منیریه تهران تهیه می کردند و با خود به سفر تفریحی _ ورزشی خود می بردند تا وورزشکاران با آنها عکس یادگاری بیندازند!

 

ورزشکار ایرانی که نماینده کشور آمریکا شد!

 

این اتفاقات البته تنها مختص به سفرهای برون مرزی نبوده و نیست. چند سال قبل٬ مسابقه ای رزمی در یکی از شهرهای جنوبی کشور برگزار شد که اتفاقات عجیب و غریبی در آن رخ داد. مسئولان برگزاری مسابقات از حضور بیش از ۸۰ کشور جهان در این رقابت ها خبر می دادند٬ در حالی که در آن ایام و به دلیل تحریم ها٬ نهایتا نمایندگان حدود ۲۰ کشور راهی ایران شدند. اما نکته جالب این جا بود که در مراسم افتتاحیه٬ پرچم آمریکا نیز دیده می شد که با یک ورزشکار در مسابقات شرکت کرده است٬ در حالی که ورزشکاری که پرچم آمریکا را در مراسم افتتاحیه در دست داشت، ایرانی بود! چرا که مسئولان برگزاری رقابت ها و همچنین فدراسیون مربوطه از وی خواسته بودند این کار را انجام دهد تا تعداد کشورهای حاضر در بازی ها زیاد به چشم آید!

 

مدال ها و احکام مسابقات جعلی برای اخذ سهمیه دانشگاه٬ فرار از سربازی و استخدام!

 

یکی از دلایل اصلی حضور ورزشکاران کشورمان در مسابقات درجه چندم و حتی خیالی بین المللی٬ این است که با احکام و مدال های آن می توانند به برخی امتیازات برسند، از جمله: سهمیه دانشگاه٬ به تعویق انداختن و یا ایجاد شرایط بهتر برای خدمت سربازی و همچنین استخدام در ادارات و سازمان های دولتی. 

 

وزارت ورزش صحت اعزام های معتبر بین المللی را پیگیری کند

 

داستان اعزام های بین المللی به مسابقات درجه چندم و نامعتبر همچنان ادامه خواهد داست، اما انتظار از وزارت ورزش و جوانان به خصوص در دوره وزیر جدید، این است که با این پدیده زشت و غیراخلاقی مقابله کند، مساله ای که تاکنون برخوردی با آن صورت نگرفته است و حتی در برخی موارد مشاهده شده تعدادی از مسئولان و مدیران وزارت ورزش نیز به عنوان همراه راهی تیم های مذکور جهت شرکت در مسابقات مورد نظر شده اند و تاسف بارتر این که در گزارش های خود به وزارتخانه ورزش و جوانان٬ رقابت های مذکور را در سطح جهانی قلمداد کرده اند.

گزارش از جواد منتخبی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر