کد خبر: 6556
A
بازتاب جالب توجه حضور بسکتبال بانوان در ترکمنستان

دستور وزیر ورزش برای حل مشکل بانوان/ جلسه سرنوشت‌ساز با حضور معاونان وزیر و رئیس فدراسیون

بازتاب حضور بانوان بسکتبال در رقابت های ترکمنستان سبب شده تا وزیر ورزش و جوانان به مساله ورود کرده و خواستار حل مشکل بانوان بسکتبال ایران شود.

دستور وزیر ورزش برای حل مشکل بانوان/ جلسه سرنوشت‌ساز با حضور معاونان وزیر و رئیس فدراسیون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بانوان بسکتبال ایران سال هاست که چشم انتظار حمایت مسئولین فدراسیون بسکتبال ایران برای احقاق حقوق حقه خود و دریافت مجوز از سوی فیبا برای حضور در میادین بین المللی با حجاب اسلامی هستند.

در حالی که در بسیاری از رشته های ورزشی از رشته های رزمی گرفته تا رشته های توپی نظیر فوتبال، والیبال و هندبال بانوان ایران موفق شده اند با حجاب اسلامی در میادین بین المللی و رسمی حضور پیدا کرده و افتخارآفرینی کنند، در بسکتبال با توجه به اهمال و کم کاری فدراسیون بسکتبال و سخت گیری فدراسیون جهانی این مجوز هنوز صادر نشده است.

در همین راستا پس از بی توجهی مسئولین فدراسیون، بانوان بسکتبال ایران خود دست به کار شده و برای جلب نظر فدراسیون جهانی اقدام کردند. هفته گذشته اتفاقی جالب و امیدوار کننده برای بسکتبال بانوان ایران رخ داد و آنها توانستند با حجاب اسلامی در میادین بین المللی ظاهر شوند.

ترکمنستان میزبان بازی های آسیایی داخل سالن سال آینده است برهمین اساس مسئولان ورزش این کشور مسابقاتی را برای آمادگی هرچه بیشتر برای میزبانی رقابت‌ها در نظر گرفتند و بسکتبال سه نفره نیز جزء آنها بود. برای حضور در این رقابت‌های آزمایشی که به نوعی نیمه رسمی محسوب می‌شد، تیمی هم از بسکتبال بانوان ایران با هزینه شخصی و بدون حمایت فدراسیون راهی ترکمنستان شد.

در این رقابت‌ها 6 تیم از جمله ترکمنستان، قزاقستان، روسیه حضور داشتند و مسابقات در حضور نماینده فدراسیون جهانی و آسیایی برگزار شد تا اتفاقی جالب و مثبت رقم بخورد. به گفته افرادی که این رقابت‌ها از نزدیک تماشا کردند، برای حاضرین و خود نماینده فدراسیون جهانی هم غیر قابل باور بود که بسکتبالیست‌های محجبه بدون کوچکترین مشکلی بازی می‌کنند و حتی از این حرکت آنها استقبال هم صورت گرفت.

در حالیکه فدراسیون بسکتبال همانند همیشه نسبت به این اتفاق بی تفاوت بود و حتی از آن حمایتی نکرد، این اتفاق بازتاب جالب و وسیعی در رسانه ها داشت و همین بازتاب سبب شده تا وزیر ورزش و جوانان به مساله ورود کرده و خواستار حل مشکل بانوان بسکتبال ایران شود.

بعد از موضوع عزیمت دختران بسکتبالیست با حجاب اسلامی برای حضور در رقابتهای ترکمنستان وزیر ورزش و جوانان برای حل مشکل حضور دختران بسکتبالیست ایران با حجاب اسلامی و کمک و مذاکره با فدراسیون جهانی به مساله ورود کرده و قصد دارد تا در این زمینه مشکلات موجود را حل کند.

ظاهرا قرار است نصرالله سجادی معاونت ورزش قهرمانی به همراه رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با حضور مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال با دستور وزیر به جای برخورد و تعلیق دختران بسکتبالیست ایران، دنبال راه حلی برای حضور آنان در میادین بین المللی با حفظ شرایط فرهنگی و حجاب شرعی باشند.

جلسه مذکور به دستور وزیر قرار است امروز برگزار شده و راهکارهای حل مشکلات موجود بررسی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر