کد خبر: 6663
A
انتخاب ورزشگاه عبدالرحمان با تصمیم سوریه بوده است

غفاری: اگر به AFC اعتراض نمی‌کردیم، حق‌خوری‌ها ادامه داشت

عضو سابق کمیته بین‌الملل AFC می‌گوید انتخاب ورزشگاه تانکو عبدالرحمان با تصمیم سوریه بوده و AFC نمی‌تواند هیچ کشوری را مجاب به برگزاری بازی در محل خاصی کند.

غفاری: اگر به AFC اعتراض نمی‌کردیم، حق‌خوری‌ها ادامه داشت

حسن غفاری درباره اینکه آیا ایران می‌تواند نسبت به برگزاری دیدار ایران و سوریه در ورزشگاه تانکو عبدالرحمان اعتراض کند اظهار کرد: در اینکه ورزشگاه شرایط مساعد برای برگزاری بازی را نداشت شکی نیست اما انتخاب زمین بر عهده تیم میزبان است. زمین برای هر دو تیم یکسان بود. زمانی بود که ما هم امکانات خوبی را در اختیار نداشتیم. به یاد دارم سال‌ها قبل بن همام قطری برای بازدید از ورزشگاه آزادی به تهران آمده بود اما آن موقع ورزشگاه آزادی شکل و شمایل امروزی را نداشت و در آن روز هم بارش باران بسیار شدید بود.

او اضافه کرد: در آن موقع من هیچ سمتی در برگزاری بازی‌های منطقه‌ای نداشتم اما در ورزشگاه حضور داشتم که کفش‌هایم پر از آب شده بود. حال، سوریه هم چنین شرایطی را دارد و به ناچار این ورزشگاه را انتخاب کرده است. الحمدلله امروز ما شرایط خوبی داریم و می‌توانیم به صورت آبرومندانه از تیم‌های مقابل‌مان میزبانی کنیم.

عضو سابق کمیته بین‌الملل AFC درباره اینکه مربی سوریه گفته است که ورزشگاه عبدالرحمان انتخاب آن‌ها نبوده و AFC دستور برگزاری بازی را داده است گفت: من این موضوع را نمی‌پذیرم. در آیین‌نامه بازی‌ها آمده که تیم میزبان محل بازی را انتخاب می‌کند. در مسابقه‌های AFC شش ماه قبل از برگزاری دیدارها، محل بازی‌ها مشخص می‌شود.

غفاری ادامه داد: به نظرم بازی ایران و سوریه شکل و شمایل مناسبی نداشت و به دور از زیبایی‌های فوتبال بود اما اعتراض چندان موثری را برای این دیدار نمی‌توانیم انجام دهیم.

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره واکنش AFC به اعتراض ایران مبنی بر نبود هیچ نامزد ایرانی در مراسم برترین‌های آسیا گفت: در اینکه وقتی احساس کنید حق‌تان را پایمال می‌کنند واکنش نشان دهید هیچ شکی وجود ندارد چرا که در آن صورت این به یک روال تبدیل می‌شود و در دفعات بعد هم حق شما را می‌خورند. من با نامه اعتراضی فدراسیون فوتبال موافقم اما نباید کار را با تحریم کردن پیش ببریم. باید با نامه‌ای که در آن به دنبال دعوا کردن نیستیم مستندات را بیان کنیم. AFC نقطه نظرات را دریافت می‌کند و در یک کمیته به بررسی آن‌ها می‌پردازد. همه کشورها حق نامه‌نگاری دارند.

او در پایان گفت: فکر نمی‌کنم با این حال تغییری در مراسم برترین‌های فوتبال آسیا به وجود بیاید ولی این رفتار برای دفعات بعد مناسب خواهد بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر