کد خبر: 6777
A
رییس فدراسیون خبرداد:

حضور مربی استرالیایی در گلف ایران

رییس فدراسیون از حضور مربی استرالیایی جهت دانش‌افزایی مربیان گلف و اصلاح سطح مهارتی بازیکنان ملی‌پوش، خبرداد.

حضور مربی استرالیایی در گلف ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کیکاوس سعیدی اظهار کرد: ‌یکی از اهداف فدراسیون گلف، توسعه و گسترش این رشته در نقاط مختلف کشور و ایجاد یک سطح پویا در سطح استان‌های کشور است.

وی با اشاره به تعداد جمعیت بسیار گلف در خوزستان، ادامه داد: ‌با توجه به این که فراوانی جمعیتی این رشته در خوزستان نسبت به سایر استان ها بیشتر است، طبیعتاً این استان کانون توجه فدراسیون به عنوان یک پایگاه استعدادیابی در گلف محسوب می‌شود.

رییس فدراسیون گلف با بیان این که به زودی نیز طرح فراگیر استعدادیابی گلف را آغاز خواهیم کرد، گفت: هدف این است که این رشته را به صورت متوازن گسترش دهیم. هرم سنی جمعیت گلف کشور به سمت میان سالی به بالا حرکت می‌کند و با توجه به چولگی که ما در گلف داریم و فراوانی این رشته نیز در چند استان محدود است، ‌قصد داریم که با اجرای این طرح، این رشته را تقریبا به صورت فراگیر حرکت دهیم؛ به صورتی که در پایان این طرح 720 ورزشکار جوان به جمعیت سازمان یافته ما اضافه شود.

سعیدی با اشاره به حضورش در اهواز، عنوان کرد: ‌با مسوولان ورزش استان و هیات خوزستان دیدار داشتم و ظرفیت‌های جدید در این استان نیز بررسی شد. همچنین طی مراسمی، جام‌ قهرمانی سه تیم برتر فصل گذشته لیگ، اهدا شد. ان‌شاءالله لیگ برتر فصل جاری نیز اواخر همین ماه کلید خواهد خورد که مدتی پیش نیز جلسه قرعه‌کشی و تصویب آیین‌نامه آن را در اهواز برگزار کردیم.

وی بیان کرد: ‌لیگ‌های دسته یک آقایان و بانوان کشور را هم به صورت نیمه متمرکز برگزار خواهیم کرد و قطعا امسال در تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ‌های کشوری به ویژه در لیگ دسته یک بانوان، افزایش خواهیم داشت.

سعیدی با بیان این که ‌امسال تمرکزمان را بیشتر روی بخش های آموزش و استعدادیابی خواهیم گذاشت، گفت: مسابقات قهرمانی کشور را نیز آذرماه برگزار می کنیم تا ان‌شاءالله از این مسابقات و رقابت‌های زیر 30 سال کشور، نفراتی را به اردوهای تیم‌ملی دعوت کنیم. تیم‌ملی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای سال آینده آماده خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ‌دو رویداد خیلی مهم را هم پیش رو داریم؛ مسابقات بین‌المللی "جام حسین‌پور" که مجوز آن را از وزارت ورزش و کنفدراسیون گلف گرفته ایم و ان‌شاالله در دهه سوم اردیبهشت‌ماه آن را برگزار خواهیم کرد. همچنین مربی تراز اول جهان، دهه اول اردیبهشت‌ماه سال آینده در ایران حضور پیدا خواهد کرد. این مربی استرالیایی که در حال حاضر سرمربی تیم‌ملی سنگاپور است، به مدت 10 روز در ایران خواهد بود. او جهت دانش‌افزایی مربیان گلف و اصلاح سطح مهارتی و فنی بازیکنان ملی‌پوش به این جا سفر می‌کند.

رییس فدراسیون گلف در پاسخ به این سوال که چرا هر ساله تعداد بیشتری از تیم‌های لیگ برتر از خوزستان هستند و استان‌های دیگر در لیگ گلف سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ گفت: ‌مشکل اصلی ما در گلف، زیرساخت است؛ زمین گلف مناسب در کشور خیلی کم است و عمدتاً بخش زیادی از این زمین‌ها در استان خوزستان است و به همین دلیل تیم‌های خوزستان بیشتر در لیگ برتر حضور دارند. طرحی را از امسال شروع کرده ایم که تا چهار سال اجرا خواهد شد؛ بدین صورت که در مرکز هر استان، یک آکادمی یا خانه گلف احداث می‌کنیم. این طرح در کشور کره که یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در گلف است، ‌اجرا شد.

وی ادامه داد:‌ این طرح یک طرح اقتصادی و مقرون به صرفه است و هزینه زیاد و همچنین زمین بسیاری را نمی‌خواهد. با احداث خانه‌های گلف هم می‌توانیم طرح استعدادیابی، هم آموزش گلف و هم تیم‌های استان ها را به سمت جوانگرایی سوق دهیم تا با توجه به المپیکی شدن این رشته، بتوانیم برای المپیک توکیو کسب سهمیه کنیم.

سعیدی بیان کرد: با توجه به المپیکی شدن این رشته کارمان سخت‌تر شده است و باید همسو با سایر فدراسیون‌های المپیکی حرکت و طرح‌هایی را پیاده کنیم تا ان‌شاءالله به کسب سهمیه المپیک نزدیک شویم.

وی گفت:‌ امسال چهار اعزام برون‌مرزی در رشته گلف داشتیم؛ علاوه بر این رشته، وودبال هم به مسابقات جهانی کره اعزام شد که برای اولین بار در این مسابقات موفق به کسب مقام تیمی و همچنین مدال طلا شدیم. مسابقات کشوری مینی‌گلف را در تمام سطوح و همچنین رقابت‌های به‌کاپ و مسابقات بانوان، ‌جوانان و زیر 30 سال را هم برگزار کردیم. اخیرا هم رشته کروکت به فدراسیون گلف محول شده است.

رییس فدراسیون گلف در خصوص هیات خوزستان نیز عنوان کرد: ‌گلف خوزستان همیشه جزو استان‌های سطح اول ما از نظر سطح فعالیت و تمرکز روی آموزش مسابقات بوده است. خوزستان همیشه یک پشتوانه خوب برای گلف کشور بوده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر