کد خبر: 68333
A

رئیس پیشین کمیته انضباطی: مسیر پرونده فینال جام حذفی با ورود افراد غیرورزشی تغییر کرد

یک گلایه دارم. این مسائل را یا از امثال من سؤال نکنید یا اینکه در برنامه‌های‌تان فرصتی باشد تا مسائل را جراحی کنیم. تا نام ارگانی برده می‌شود، بحث‌ها پایان می‌یابد! ما برای چه برای این مسائل تابو درست می‌کنیم؟! ما فقط باید از خدا بترسیم.

رئیس پیشین کمیته انضباطی: مسیر پرونده فینال جام حذفی با ورود افراد غیرورزشی تغییر کرد

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: بهترین تصمیم قضایی این بود کمیته استیناف عدم صلاحیت کمیته اخلاق را اعلام کند و پرونده فینال جام حذفی را بفرستد به کمیته انضباطی که رسیدگی شود.

به گزارش دیده بان ایران، عبدالرحمان شاه‌حسینی، رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره این موضوع که پس از اتفاقات فینال جام حذفی، مقصران حاشیه‌های به وجود آمده در ورزشگاه شناخته نشدند، گفت: پرونده فینال جام حذفی را اگر نگاه کنیم باید یکسری از اتفاقات دیگر فوتبال‌مان را به این قضیه متصل کنیم. بعد از بروز اتفاقات و حواشی فینال جام حذفی گفتم این موضوع یک آبروریزی مدیریتی در فوتبال ما بود که پیش از این هم اتفاق افتاده بود. در اصفهان و تهران 200 تا 300 نفر در دو مسابقه فوتبال ما مصدوم شدند، ولی پیگیری نشد.

وی ادامه داد: در ابتدای تشکیل پرونده فینال جام حذفی، افراد غیرورزشی ورود کردند و گفتند ما پرونده را رسیدگی می‌کنیم و از اینجا مسیر پرونده تغییر کرد. فدراسیون فوتبال با توجه به مقررات بین‌المللی یک مرجع مستقل است و ارکان قضایی آن هم باید مستقل باشند. اینکه معاون وزیر می‌گوید ما رسیدگی می‌کنیم پرونده را دارای حساسیت خاصی می‌کند و باعث می‌شود پرونده مجروح شدن 300 نفر در اصفهان و تهران به دست فراموشی سپرده شود.

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال افزود: در مقررات آمده که تمام اتفاقات قبل بازی، زمان برگزاری بازی و بعد از مسابقه در محدوده استادیوم در صلاحیت کمیته انضباطی است و در آیین‌نامه کمیته اخلاق هم چنین موضوعی نیست که به صراحت آمده باشد که این موضوع در صلاحیت کمیته اخلاق است. در بررسی کمیته استیناف هم توقع من این بود که کمیته استیناف بیاید خودش را در مسیر دادرسی قرار دهد و بهترین تصمیم قضایی این بود که عدم صلاحیت کمیته اخلاق را اعلام کند و پرونده را بفرستد به کمیته انضباطی تا رسیدگی شود. مگر می‌شود این اتفاق بیفتد و یک سوءمدیریت صورت گرفته باشد و بعد از آن همه را تبرئه کنیم و بعد بگوییم چه کسی مقصر بوده است؟

شاه‌حسینی گفت: به هر صورت این اتفاقات ناشی از قصور و تقصیر یک عده‌ای است. الان یک رأی را صادر کردند و سؤال این است که مقصر بروز این اتفاقات چه کسی است؟ این پرونده هم مثل پرونده‌های دیگر به بایگانی تاریخ سپرده و عدالت قربانی شد. من با شخص خاصی کاری ندارم، ولی در فوتبال‌مان که اسم آن حرفه‌ای است و می‌بینیم در برگزاری مسابقات 10، 12 نهاد دخالت دارند، این امر دور از انصاف است. مسئولان امنیتی، اورژانس، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، حراست وزارت ورزش، وزارت ورزش، معاون ورزش قهرمانی و ... همه‌ی اینها در امر برگزاری مسابقات دخالت مستقیم دارند و خودشان را صاحب اختیار می‌دانند. تا زمانی که فرمان برگزاری مسابقات‌مان مثل تمام دنیا دست یک ارگان نباشد، همه دخالت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یک گلایه دارم. این مسائل را یا از امثال من سؤال نکنید یا اینکه در برنامه‌های‌تان فرصتی باشد تا مسائل را جراحی کنیم. تا نام ارگانی برده می‌شود، بحث‌ها پایان می‌یابد! ما برای چه برای این مسائل تابو درست می‌کنیم؟! ما فقط باید از خدا بترسیم./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر