کد خبر: 6874
A
گلناز وکیل گیلانی رئیس فدراسیون چوگان در گفت و گو با دیده بان ایران؛

برای جام جهانی با کمبود اسب روبرو هستیم/ چوگان بازان آرژانتینی به ایران آمدند

رئیس فدراسیون چوگان گفت: برای برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی با مشکل اسب روبرو هستیم که امیدواریم وزارت ورزش و جوانان ما را در راه تهیه اسب باری کند.

برای جام جهانی با کمبود اسب روبرو هستیم/ چوگان بازان آرژانتینی به ایران آمدند

« گلنار وکیل گیلانی » رئیس فدارسیون چوگان در گفت وگو با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، مورد وضعیت کنونی چوگان ایران خاطر نشان کرد: چوگان در حال حاضر شرایط خوبی دارد. اما ما همچنان با مشکلاتی از جمله کمبود اسب و همچنین نداشتن فضاهای کافی و زمین های مناسب ورزش چو گان با مشکل روبرو هستیم که امیدواریم وزیر جدید ورزش چوگان همانند دوره‌ای که رئیس سازمان میراث فرهنگی بودند، از این ورزش ملی حمایت کنند. 

وی افزود: دکتر سلطانی‌فر انتخاب به عنوان وزیر ورزش و جوانان٬ چهار بار از مسابقات ما دیدن کردند و همیشه نگاه ویژه ای به چوگان داشته اند.

رئیس فدراسیون چوگان  درباره مشکلات این فدراسیون گفت:سال آینده ما رقابت های مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم. برای میزبانی شایسته این مسابقات که با حضور چند کشور برگزار می شود٬ به 120 اسب احتیاج داریم، درحالی فعلا تنها 60 اسب در اختیار داریم.

وکیل گیلانی ادامه داد: امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و پشتیبانی مالی٬  بتوانیم 60 اسب دیگر نیز برای این مسابقات تهیه کنیم٬  در غیر این صورت، با مشکل روبرو می‌شویم.

وکیل گیلانی در پایا، همچنین به مراحل ثبت این رشته  در یونسکو اشاره کرد و یادآور شد: قرار است آذرماه سال  آینده نسبت به انجام این کار اقدام کنیم که البته به حمایت ها و پیگیری های همه بخش ها به ویژه سازمان میراث فرهنگی نیاز داریم.

رئیس فدراسیون چوگان در ادامه٬ در خصوص سفر مربیان آرژانتینی به ایران گفت: این مربیان جهت انتخاب چوگان بازان برای اعزام به اردوهای تدارکاتی جام جهانی وارد تهران شدند. این دو مربی حرفه ای و بین المللی به نام های: « پابلو فرانسیسکو » و « مارتین ایوجینو » چهارشنبه گذشته جهت بررسی سطح بازی چوگان بازان و انتخاب اعضای تیم ملی چوگان  و اعزام آنها برای اردوهای تدارکاتی آمادگی به جام جهانی وارد تهران شدند.

وی افزود: قرار است این دو مربی آرژانتینی از تمرینات و مسابقات باشگاه های مختلف دیدن کنند و گزارشی درباره مهارت های بازیکنان و نقاط ضعف و قوت آنها ارائه دهند.

وکیل گیلانی در پایان تصریح کرد: آرژانتین یکی از قدرت های چوگان دنیاست و از آنجا که ایران سال آینده میزبان رقابت های مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا خواهد بود، از مربیان کارآزموده این کشور برای انتخاب بهترین های این رشته در کشورمان دعوت کرده ایم در کنار ورزشکاران کشورمان باشند.

گفتنی است مرحله نهایی مسابقات جام جهانی چوگان به میزبانی کشور استرالیا برگزار خواهد شد و چوگان بازان ایران درصورت صعود از مرحله مقدماتی٬ به این کشور اعزام خواهند شد تا در مقابل حریفان خود از کشورهای مختلف قرار بگیرند.

گفت و گو از جواد منتخبی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر