کد خبر: 69671
A

خطر حذف از آسیا جدی است/ 8 شهریور پایان فرصت استقلال و پرسپولیس

گفتنی است هم اکنون تیم های استقلال و پرسپولیس با انبوه پرونده های انضباطی در کمیته تعیین وضعیت و هم چنین کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو هستند

خطر حذف از آسیا جدی است/ 8 شهریور پایان فرصت استقلال و پرسپولیس

به گزارش دیده بان ایران؛  تیم های بدهکار لیگ برتر تا 8 شهریور فرصت دارند تکلیف بدهی های خود را مشخص کنند در غیر اینصورت مجوز حرفه ای برای آنها از سوی کمیته صدور مجوز حرفه ای صادر نمی شود.

در صورتی که مجوز صدور حرفه ای برای تیمی صادر نشود این تیم حق حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت و در ادامه با نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است حضور تیم در بازی های لیگ برتر هم به چالش کشیده شود.

گفتنی است هم اکنون تیم های استقلال و پرسپولیس با انبوه پرونده های انضباطی در کمیته تعیین وضعیت و هم چنین کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو هستند. البته مدیر عامل باشگاه استقلال با کمیته صدور مجوز حرفه ای ارتباط هایی برقرار کرده است و اذعان داشته در روزهای آتی مدارک مستندی در خصوص تسویه حساب با طلب کاران را به فدراسیون فوتبال ارایه خواهد داد. کمیته صدور مجوز حرفه ای مدارک ارایه شده از سوی باشگاه ها را راستی آزمایی می کند و مستقیما به کنفدراسیون فوتبال آسیا می فرستد. از آنجایی که برخی شکایت ها به کمیته تعیین وضعیت در کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه شده است امکان سندسازی وجود ندارد و اگر تیم های بدهکار تکلیف طلبکاران خود را مشخص نکنند در دریافت مجوز حرفه ای ناکام خواهند ماند.

پیش از شروع فصل کمیته تعیین وضعیت گفته بود قرارداد بازیکنان جدید تیم های لیگ برتری و دسته اولی بدهکار را ثبت نخواهد کرد اما در نهایت همه تیم ها با نفرات جدید خود در بازی ها حاضر شدند. از قرار معلوم همه تیم ها به اندازه بدهی خود به سازمان لیگ چک داده اند و متعهد شده اند تا دو ماه دیگر 50 درصد از بدهی های خود را پاس کنند که این زمان مشمول تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نخواهد شد. این تیم ها تا 8 شهریور فرصت دارند تکلیف بدهی های معوقه خود را مشخص کنند. در غیر اینصورت از حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا باز خواهند ماند. به تازگی کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه ای سه باشگاه عراقی را به خاطر عدم پرداخت بدهی های معوقه لغو کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر