کد خبر: 70475
A
سیدهادی طباطبایی:

بازی با هنگ‌کنگ ملاکی برای ارزیابی تیم ملی نیست/ کی‌روش برای هر بازی بازیکنان را تهییج می‌کرد

با گل اول ایران، بازیکنان راحت‌تر بازی کردند و توانستند به گل دوم نیز دست پیدا کنند. در مجموع این بازی را نمی‌توان ملاک ارزیابی قرار داد، چون هنگ‌کنگ حریف قدری برای ما نبود.

بازی با هنگ‌کنگ ملاکی برای ارزیابی تیم ملی نیست/ کی‌روش برای هر بازی بازیکنان را تهییج می‌کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ هادی طباطبایی، دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران اعتقاد دارد که بازی با هنگ‌کنگ ملاکی برای ارزیابی تیم ملی نیست، چون حریف قدر نبود.

 

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره برتری 2 بر صفر تیم ملی فوتبال مقابل هنگ‌کنگ در اولین بازی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین، اظهار داشت: این اولین بازی رسمی تیم ملی با سرمربی جدید بود و بازیکنان خیلی جا افتاده نبودند. از طرفی، هنگ‌کنگ حریف قدری برای ایران نبود. دلیلش هم تفاوت وزن دو تیم به لحاظ کیفیت بود. همین مسئله باعث شد تا بازیکنان تلاش زیادی نکنند و نیازی هم نمی‌دیدند که این کار را انجام دهند.

وی افزود: با گل اول ایران، بازیکنان راحت‌تر بازی کردند و توانستند به گل دوم نیز دست پیدا کنند. در مجموع این بازی را نمی‌توان ملاک ارزیابی قرار داد، چون هنگ‌کنگ حریف قدری برای ما نبود.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود مارک ویلموتس از بازیکنان جوان استفاده کند، گفت: نمی‌توان از اینکه چرا جوان‌ها بازی نکردند، انتقاد کرد، چون این اولین مسابقه رسمی بود که بازیکنان کنار هم به میدان رفتند. این بازیکنان باید کنار هم باشند تا در دیدارهای سنگین‌تر کیفیت بهتری داشته باشند. ضمن اینکه بازی عصر سه‌شنبه و مشابه آن تأثیرات خودش را دارد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: تفاوت تیم ملی فعلی با زمان کارلوس کی‌روش این بود که برای کی‌روش فرقی نمی‌کرد با چه تیمی بازی خواهند کرد. کی‌روش ملی‌پوشان را تهییج می‌کرد که به داخل زمین رفته و کیفیت خود را به نمایش بگذارند. ویلموتس اما به تازگی به ایران آمده است و خیلی از شرایط فوتبال ایران شناخت ندارد. او برای رسیدن به شناخت کافی از فوتبال ما همچنان نیاز به زمان دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر