کد خبر: 70740
A

صعود قاسمی منجزی به نیمه نهایی قهرمانی جهان

نماینده سنگین وزن ایران با کسب سومین پیروزی ضمن راه‌یابی به نیمه نهایی قهرمانی جهان موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

صعود قاسمی منجزی به نیمه نهایی قهرمانی جهان

به گزارش دیده بان ایران؛ در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان پایتخت قزاقستان، امیر قاسمی منجزی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا در سومین مبارزه برابر حریف ازبک ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن راهیابی به نیمه نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شد. قاسمی منجزی در سال ۲۰۱۶ هم سهمیه المپیک گرفت، اما ملی پوش ایران در المپیک ریو نبود.

منجزی پیش از این در دور نخست ۳ بر یک مقابل دیوید از جمهوری چک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

علیرضا نجاتی در ۶۰ و محمد علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم دو نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها هستند که آن‌ها نیز راهی یک چهارم نهایی شده‌اند و یک گام تا کسب سهمیه المپیک فاصله دارند.

ایران در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم سهمیه المپیک را در این رقابت‌ها از دست داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر