کد خبر: 7082
A
مهدی زاده قهرمان کاراته جهان در گفت و گو با دیده بان ایران؛

پاداش طلای جهانی پاریس را قسطی دادند

قهرمان کاراته جهان در سال ۲۰۱۶ گفت: قرار است برای مدال طلای جهان٬ ۳۰ میلیون بدهند که امیدوارم مثل مسابقات جهانی پاریس، قسطی نباشد!

پاداش طلای جهانی پاریس را قسطی دادند

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران٬ « امیر مهدی زاده » کاراته کای قمی تیم ملی در رقابت های جهانی اخیر در اتریش٬ موفق به کسب مدال طلای وزن ۶۰- کیلوگرم شد تا سومین مدال جهانی اش را جشن بگیرد. مهدی زاده اما از کمبود حمایت ها و تبعیض بین قهرمانان کاراته و سایر رشته های ورزشی دلخور است.

مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار سایت دیده بان ایران درباره بی توجهی ها به قهرمانان کاراته اظهار داشت: یک ورزشکار بیش از هر چیزی به حمایت احتیاج دارد. همین « مایکل فلپس » که این همه طلا در شنای المپیک می گیرد٬ بیشتر از هر چیز دیگر از حمایت برخوردار است.

وی افزود: من در جهانی ۲۰۱۲ پاریس، کاراته ایران را بعد از سال ها صاحب مدال طلا گرفتم. بعد از این قهرمانی٬ مسئولان فدراسیون گفتند ۳۰ میلیون پاداش می دهند که متاسفانه این مبلغ را با تاخیر فراوان و به صورت قسطی به من دادند.

قهرمان بازی های آسیایی ۲۰۱۶  اینچئون ادامه داد: الان هم که دومین طلای جهانی ام را گرفته ام٬ گفته اند ۳۰ میلیون می دهند که امیدوارم هرچه زودتر پرداخت شود. البته سرپرست فدراسیون آدم خوبی است و مطمئنم بدقولی نمی کند.

مهدی زاده به موضوع تبعیض بین مدال آوران کاراته و قهرمانان رشته های ورزشی دیگر اشاره کرد و یادآور شد: به غیر از فوتبال که شرایطش معلوم است٬ چرا بین ورزشکاران کاراته با دیگر قهرمانان فرق می گذارند؟ مگر قهرمانان کاراته پرچم ایران را به اهتزاز درنمی آورند؟

وی تصریح کرد: من شغلی ندارم و تمام زندگی ام٬ ورزش است. بنابراین٬ باید فکرم راحت باشد تا بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

قهرمان کاراته جهان در سال ۲۰۱۶ در مورد راهیابی کاراته به المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: از این اتفاق خوشحالم و امیدوارم با حمایت های مسئولان بتوانیم نتایج خوبی در این بازی ها کسب کنیم.

دارنده سه مدال جهانی کاراته در پایان، درباره مدال آوری خود در المپیک ۲۰۲۰ خاطر نشان کرد: فعلا به المپیک فکر نمی کنم. چون تا قبل از این مسابقات٬ سه رویداد مهم آسیایی٬ جهانی و بازی های آسیایی در پیش داریم. با این حال٬ همان طور که گفتم اگر مسئولان حمایت کنند و در کاراته کشور آرامش حاکم باشد، بهترین نتایج را در المپیک توکیو کسب خواهیم کرد.

گفت و گو از جواد منتخبی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر