کد خبر: 72253
A

برای کاپیتانی که عبرت نمی گیرد! / جای خالی یک رهبر واقعی در تیم ملی

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در روز شکست ایران برابر بحرین نمایش ضعیفی از خود ارائه داد تا مشخص شود هنوز تمام معیارهای کاپیتانی را ندارد.

برای کاپیتانی که عبرت نمی گیرد! / جای خالی یک رهبر واقعی در تیم ملی

به گزارش دیده بان ایران، تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی پرگل 14-0 برابر کامبوج باز هم نتوانست طلسم منامه را بشکند و با یک گل برابر بحرین شکست خورد. فارغ از تمام مسائل فنی، شکست ایران باز هم ریشه در مسائل حاشیه ای داشت.

جام ملت ها تمام شد. نوشتند و خواندیم که این بار بالاخره بازیکنان ایران به شکلی عملی و جدی نتیجه اعتراض بی مورد به داور را دیدند و با این مجازات سنگین دیگر عبرت خواهند گرفت. اما غافل از این که خبری از عبرت گرفتن نیست! در همان دیدار ژاپن صحنه ای توسط عکاسان شکار شده که حاج صفی با آرنج گردن بازیکن ژاپنی را گرفته تا مثلا شرایط را کنترل کند. حرکتی که احتمالا در رشته های رزمی نیز خطا محسوب خواهد شد!

جام ملت ها تمام شد. نوشتند و خواندیم که این بار بالاخره بازیکنان ایران به شکلی عملی و جدی نتیجه اعتراض بی مورد به داور را دیدند و با این مجازات سنگین دیگر عبرت خواهند گرفت. اما غافل از این که خبری از عبرت گرفتن نیست!

درست دقایقی قبل از گل بحرین، حاج صفی در یک موقعیت غیرحساس خطای شدیدی انجام داد و به درستی کارت زرد گرفت. در کمال تعجب باز هم حاج صفی که بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت کاملا بی مورد و بی دلیل به داور حمله کرد تا تنش به تیم منتقل شود. لحظاتی بعد مجید حسینی در شرایطی با بی احتیاطی یک پنالتی را تقدیم بحرین کرد که عامل باخت ایران شد.

شاید بهتر باشد بازیکنی برای کاپیتانی انتخاب شود که حداقل بر روی رفتار و اعصاب خود کنترل کافی داشته باشد. بزرگتر تیم بودن صرفا به سن و سال نیست و وظیفه کاپیتان هم چیزی فراتر از داد زدن بر سر داور و کارت بی مورد گرفتن است. اعتراض های حاج صفی با وجود داشتن یک کارت زرد همچنان تا پایان بازی ادامه داشت؛ بازیکنی که بیش از 100 بازی ملی دارد!

بروز اشتباه از سوی بازیکنان جوان و کم تجربه که سابقه بازی در جو سنگین مانند این بازی را ندارند، شاید خیلی تعجب برانگیز نباشد، اما بازیکنی مثل حاج صفی چند ده یا چند صد بازی ملی دیگر باید انجام دهد تا یاد بگیرد نه تنها حق عصبانی شدن ندارد بلکه باید به سایر بازیکنان نیز آرامش بدهد؟

این اتفاقات در بسیاری از دقایق بازی هم رخ داد؛ جایی که رامین رضاییان و سردار آزمون به داور اعتراض کردند و اعتقاد داشتند باید در دقایق پایانی پنالتی برای ایران بگیرد. در این صحنه آزمون کارت زرد گرفت اما به اعتراضات شدید خود ادامه داد و می توانست شرایط سخت تر شود. اگر کوالنکو کارت زرد دوم را به خاطر اعتراض به آزمون می داد این بازیکن بازی حساس ماه آینده برابر عراق در بصره را از دست می داد. متاسفانه در این صحنه هیچ یک از بازیکنان از جمله حاج صفی کاپیتان تیم ملی تلاشی برای آرام کردن بازی و بازیکنان انجام نداد تا جای خالی یک رهبر واقعی در تیم ملی خالی باشد./ جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر