کد خبر: 72763
A
حسن روشن:

برانکو مربی نبود، شفر را هم دلال‌ها آوردند/ استراماچونی اگر خوب است چرا 2 سال بیکار بود؟

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: برانکو روانشانس خوبی بود ولی مربی خوبی نبود اما شفر را دلال‌ها به ایران آوردند و بخشی از پول او هم دست همان دلال‌ها است.

برانکو مربی نبود، شفر را هم دلال‌ها آوردند/ استراماچونی اگر خوب است چرا 2 سال بیکار بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن روشن با حضور در برنامه سلام، صبح بخیر شبکه سوم سیما در ابتدا به مشکلی که در زانویش دارد و باید مفصل آن را تعویض کند، اشاره کرد و درباره گزارش مردمی که در این برنامه پخش شد گفت: دیدم جوانی دارد می گوید باید از جوانان استفاده کنیم، دیگری داشت به دلال ها اشاره می کرد. بنابراین مردم از واقعیت خبر دارند. حالا من نمی دانم باید راستش را بگویم یا طوری حرف بزنم که عده ای راضی باشند.


وی افزود: نمی شود به جوانانی که اینقدر آگاهی دارند دروغ گفت و مسئولان را راضی کرد. اکنون مردم چه پرسپولیسی چه استقلالی از وضعیت راضی نیستند. ما جلسه ای با وزیر ورزش داشتیم که مدیرعامل پرسپولیس و استقلال بودند. یک عمر است با آقای فتحی رفیقم اما نمی شود چون او دوست من است حقیقت را نگویم. به او اشتباهات را گفتیم، گفتیم یک تیم نمی خواهیم، یک باشگاه می خواهیم که تیم هم داشته باشد.


مهاجم اسبق استقلال درباره مصاحبه شفر علیه ایران اظهار داشت: شفر به واسطه دلال های دبی به ایران آمد. اگر خاطرتان باشد تیمی به نام ستارگان دنیا دو سه سال پیش به ایران آمد و با هنرمندان برنامه ای داشت که فیگو هم در آن بود. مربیان بازنشسته در اختیار شرکتهای انگلیسی، آمریکایی دلال هستند که برای تبلیغات پول سالانه می گیرند و به جاهای مختلف می روند.  شفر در الاهلی نه کنار خط سوت می زد و نه از این حرکتها می کرد، بلکه خیلی سنگین بود و جوانگرایی کرد و تیم نتیجه گرفت اما پیر بود و عذرش را خواستند. آن دلالها شفر را به ایران آوردند.


این بازیکن سابق تیم ملی تاکید کرد: زمان ما اگر پرسپولیس را برده بودیم یا به او باخته بودیم سالی یک بار مدیرعامل را می دیدیم که از ما تشکر کند یا به ما تشر بزند. اینطور نبود که مدیرعامل بازیکن بیاورد. مشکلی که ما در ایران داریم به 40 سال قبل برمی‌گردد.

روشن ادامه داد: زمانی که الاهلی من را از استقلال خرید چمن باشگاه آنها مصنوعی بود و من اصلا به آن زمین عادت نداشتم. هفته اولی که تمرین کردم مفصلهایم کوبیده شد. از روسای باشگاه خواهش کردم یکی دو هفته استراحت کنم اما گفتند نمی شود. قانونی که داشتند این بود حتما بازیکنی که می‌آورند همان موقع در تیم ملی بازی کند و اگر به بازیکن خارجی پول می دهند حتما باید در زمین بازی کند.


وی ادامه داد: اما اینجا مدیرعامل ما می گوید بازیکن نداریم، دلال را صدا می زند و می خواهد ببیند آوردن کدام بازیکن نفع دارد، البته نفع باشگاه را که در نظر نمی گیرند .من مدت‌ها است الان اصلا فوتبال نگاه نمی کنم چون باید از فوتبال نگاه کردن لذت ببری نه اینکه اذیت شوی.


روشن با بیان اینکه شفر اصلا مشتری نداشت که به ایران آمد، تصریح کرد: این بخش کار به کمیته فنی برمی گردد. اگر باشگاه های ما کمیته فنی واقعی نه سوری داشته باشند این مشکلات به وجود نمی‌آید. کمیته ای که با حکم نیاید، بلکه با قرارداد بیاید و حق افراد را بدهد.


وی یادآور شد: همانطور که پرسپولیس برای برانکو سکو شد، استقلال هم برای شفر همینطور شد در حالی که هیچکس او را نمی خواست. باید قراردادها را طوری ببندند که ما هم امکان شکایت داشته باشیم. اما همیشه قراردادها به نحوی است که همه از ما شکایت می کنند. دست وزیر هم درد نکند که شهامت داشت و گفت فوتبال ما دست دلال ها است. قرارداد شفر را نمی دانم اما قطعا آن چیزی که در قرارداد او نوشته شده را نگرفته است. اگر پولش را گرفته بود که حرف نمی زد.برانکو هم وقتی آمد پرسپولیس چهاردهم بود و به او فرصت دادند چون او دکتر روانشناس بود و خوب هم کار کرد اما او مربی نبود. برای همین وقتی به عربستان رفت دیگر عاطفه کارساز نبود چون آنها هوادارانی مثل ایران نداشتند، عربها هم به مربی زیاد فرصت نمی دهند.


این کارشناس فوتبال با تایید این مطلب که بخشی از قرارداد شفر به دلالها رسیده است، اذعان کرد: ما تا حرفی می زنیم می روند شکایت می کنند و شجاعت ندارند صحبت کنند. به یکی از کسانی که عامل آوردن شفر بود گفتم تو حتی اسم او را نمی توانی بنویسی و همین حرف باعث شد دو سه سال مشغول رفت و آمد به دادگاه باشم. در ایران نمی شود حرف زد  البته من می زنم!

این بازیکن اسبق استقلال درباره شکایت شفر و اینکه آیا ایران نمی تواند بعد از حرفهای شفر از او شکایت کند، گفت: متاسفانه قراردادها طوری بسته می شود که فقط به نفع مربیان است. ساشا پسر او چه‌کاره  بود که قرارداد ببندد و 100 هزار دلار بگیرد؟ اما فقط به شفر می گفتند تو بیا، هرطوری شده فقط بیا. منصوریان هم در همان ابتدا گول کی‌روش را بابت بدنسازی خورده بود و دیدید تیم او با شفر سوم لیگ و قهرمان حذفی شد و نتیجه گرفت.


روشن اذعان کرد: من اصلا نمی خواهم جای کسی را بگیرم، نه می خواهم مدیرعامل شوم نه مربی. با اینکه دیپلم فیفا دارم، بازنشسته هستم و پیشنهادهای مختلفی دارم. اصلا به استقلال فکر نمی کنم چون باید بیرون بنشینم و مراقب کارهایش باشم. بچه ها را بیاورند، من و جباری و کارگرجم ممکن است به درد کمیته فنی جوان نخوریم و با فوتبال روز آشنا نباشیم اما به درد کمیته پیشکسوتان که می خوریم. چه اشکالی دارد روزی که پرسپولیس و استقلال بازی دارند در میز کناری پیشکسوتان نشسته  باشند اما در استقلال و پرسپولیس هیچ کمیته ای وجود ندارد.


این مهاجم تیم ملی ایران که در مقدماتی جام جهانی 1978 در بازی مقابل استرالیا حضور داشت، درباره واکنش مناسب استقلال مقابل شفر گفت: همه چیز به قرارداد بستگی دارد. درد و دل دکتر تیم آقای نوروزی را ببینید، کسانی را می آوردند که اصلا نمی توانستند راه بروند و می خواستند قرارداد ببندند. وقتی کمیته پزشکی و فنی کسی را قبول کرد به کمیته مالی رفت  وکیل باشگاه باید آن قرارداد پیشنهادی را بخواند. بپرسیدیک نفر از باشگاه آیا هیچ کدام مفاد را می خوانند؟ یا فقط خوشحالند می‌خواهند یک مربی بیاورند؟ بخش حقوقی هم نخوانده این قراردادها را امضا می کند.


وی تصریح کرد: مدیریت ضعیف است و اگر کسی بخواهد همه کارها را خودش انجام بدهد، تنها می ماند. مدیرعامل با دلالان به ترکیه دنبال مربی می رود. ما بازیکنان بزرگی داشته ایم چرا نباید یک نفر از اینها را با خودشان ببرند؟ بازیکن انگلیسی هم آورده اند که نمی دانستند مریض است. ما درست زمانی مربی می آوریم که همه مربیان بزرگ سرکارشان هستند و مربیان بیکار را می آورند. درباره استراماچونی هم از من پرسیدند، گفتم من نمی شناسم. اما یک نکته منفی و یک نکته مثبت دارد. مثبت اینکه 44 ساله و جوان است و نکته منفی هم اینکه چرا دو سال بیکار  بوده است؟البته باید به او فرصت داد. درباره قرارداد او هم بعدا متوجه می شوید چه خبر است.


روشن درباره 2 فورواردی که پرسپولیس و استقلال خریده اند، اظهار داشت:دفعه اولی نیست که بازیکن آورده ایم که نمی تواند گل بزند و هوادار را راضی کند. ما باید درآوردن بازیکنان دقت کنیم. جوانی به من مراجعه کرد گفت مرا جایی بفرست تا بازی کنم، او سی دی بازی‌هایش را برای من گذاشت. گفتم واقعا همینی؟ گفت بله فیلم برای پارسال است، ولی به او گفتم نمی شود سی دی نشان دهی باید زنده بازی کنی.


این بازیکن سابق تیم ملی یادآور شد: فدراسیون مقصر نیست و ما اتحادیه ای که روی باشگاه ها نظارت داشته باشد نداریم. آیا جانبازانی که به آنها اجازه داده اند از خارج ماشین بیاورند، می روند پراید می آورند؟ او می گردد یک ماشین خوب می آورد که زندگی اش را عوض کند.در سه چهار سال گذشته هر جوانی که از آکادمی به استقلال آمده و خوب بوده و درخشیده او را فروخته اند.


وی تاکید کرد: امیدوارم این گفت‌وگوها شنونده خوبی هم داشته باشد. اشکالی ندارد مدیرعاملی بگوید من اشتباه کردم و مرا کمک کنید. استقلال و پرسپولیس در یک تا دو سال 4 مدیرعامل عوض کرده است. عدم ثبات مدیرعامل هم مشکل ساز است و اگر می‌خواهد نظر جناب وزیر را هم قبول کند باید شرط و شروطی داشته باشد.


روشن در پایان در خصوص اینکه برانکو قبل از حضور در پرسپولیس هم موفق بوده است، گفت: برانکو مدیون هواداران پرسپولیس است. من 30، 40 سال است بین عربها هستم و بیشترین تماشاچی برای برانکو در فوتبال عرب‌ها شاید دو هزار نفر هم نبوده است.

 

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر