کد خبر: 74402
A

جواد نکونام:شاهکار است اگر به جام‌جهانی نرویم

بعد از رفت کی‌روش هم صحبت‌هایی کردم و خیلی‌ها گفتند این طرفدار کی‌روش هست و حرف‌هایی را مطرح کردند اما الان می‌بینید که تیم ملی چه شرایطی را پیدا کرده است. مربیان خارجی می‌آیند و می‌روند اما آنچه می‌بینید شرایط بد فوتبال ایران است که متأسفانه ما وضعیت خوبی نداریم و تیم ملی صدمه دیده است اما مطمئن باشید اگر تیم ملی نتواند به جام‌جهانی صعود کند شاهکار رخ داده است.

جواد نکونام:شاهکار است اگر به جام‌جهانی نرویم

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار شاگردانش برابر تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: اول درباره دو بازی قبل می‌خواهم حرف بزنم. متأسفانه در هر دو بازی به خاطر اشتباهات داوری باختیم.

وی افزود: در بازی قبل ما همانطور که کارشناسان اعتقاد داشتند نه تنها پنالتی صد درصد برای ما گرفته نشد بلکه آنقدر صحنه واضح بود می‌شد گفت 200 درصد پنالتی بود؛ متأسفانه این اشتباهات داوری در دو بازی اخیر خیلی به ما ضربه زده در شرایطی که تیم‌های لیگ خیلی به هم نزدیک هستند چنین اشتباهاتی باعث می‌شود تیم‌هایی که مظلوم واقع می‌شوند واقعاً ضرر زیادی کنند؛ البته من نمی‌خواهم منکر ضعف‌های فنی تیمم بشوم ولی اشتباهات فردی هم در این دو بازی داشته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به دیدار فردای تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان تصریح کرد: ما حریف را خیلی خوب آنالیز کردیم. آنها روی دفاع به حمله خیلی خطرناک هستند و در بازی با پدیده هم چند ضدحمله خطرناک روی دروازه حریف‌شان داشتند؛ از هر نظر برای بازی فردا آماده‌ایم و می‌دانیم بازی فوق‌العاده سخت و دشواری پیش رو داریم.

نکونام با اشاره راجع به مشکلات تیمش برای این بازی خاطرنشان کرد: امروز می‌خواهم یکسری واقعیت‌ها را بگویم متأسفانه ما یکسری کمبودها را در تیم‌مان داریم و دستمان بسته است. می‌خواهم با مردم خوزستان صادق باشم، باید بگویم دو سه بازیکن تیم ما که اتفاقاً جنوبی هم هستند در حق تیم فولاد کم‌لطفی می‌کنند. آنها مصدومیت‌شان برای خارج از فوتبال است، متأسفانه یکسری مشکلات شخصی دارند که خارج از فوتبال بوده و همین مسئله باعث شده که تیم ما با مشکل کمبود بازیکن مواجه شده است تا حدی که ما از تیم‌ جوانان و امیدمان برای آنها جایگزین آوردیم. این دو سه بازیکن فوتبال اولویتشان نیست و در زندگی شخصی‌شان برای خود مشکل به وجود آورده‌اند و واقعاً در حق تیم فولاد کم‌لطفی می‌کنند به این خاطر مجبوریم نیم‌فصل بازیکن جایگزین آنها کنیم در این صورت کار ما برای ادامه فصل راحت‌تر خواهد بود.

وی در این گفت: در دو سه ماهه اخیر دو سه بازیکن هم در اردوی تیم امید داشته‌ایم که بیشتر در بیشتر تمرینات غایب بودند اما هیچ‌وقت گلایه‌ای از این بابت در رسانه‌ها نکرده‌ایم؛ اما روی سخنم با آن دو سه بازیکن است و این بازیکنان باید هر چه زودتر به خودشان بیایند و در فرصتی که تا نیم‌فصل باقیمانده به کار تیم بیایند در غیر اینصورت قطعاً در نیم‌فصل دوم جایی در تیم فولاد نخواهند داشت. یکی از این نفرات تا انتهای فصل فقط در یک بازی کامل و یک بازی هم نصف‌ونیمه برای فولاد بازی کرده است اما در مورد بازیکن دیگر نمی‌خواهم خیلی مسئله را بازی کنم او خارج از فوتبال مصدوم شده و سه هفته است با ما نیست من برای روشن شدن ذهن هواداران خوزستان این صحبتها را مطرح کردم. اینکه این نفرات در زندگی شخصی‌شان یکسری مسائل را رعایت نمی‌کنند و به نوعی در حق فولاد کم‌لطفی می‌کنند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره تأثیر تغییر شرایط آب‌وهوایی در شکست فولاد در بازی قبل مقابل ذوب‌آهن بیان کرد: به هر حال بی‌تأثیر نبود ما از هوای نسبتاً گرم اهواز راهی سرمای اصفهان شدیم و این مسئله تأثیر منفی روی تیم گذاشت. با این حال اعتقاد من این است که دو سه بازیکن ما در نیمه اول با ذوب‌آهن بد کار کردند و در نیمه دوم با تغییراتی که صورت دادیم کاملاً توپ و میدان را در اختیار داشتیم البته بعد از دریافت گل دو دقیقه بعد می‌توانستیم به گل تساوی دست یابیم اما داور پنالتی مسلم را برای فولاد نگرفت. موقعیت‌های خیلی خوبی هم در محوطه جریمه داشتیم که به راحتی از دست دادیم.

نکونام در پایان راجع به صحبت‌هایی که از بازگشت برانکو به تیم ملی ایران مطرح می‌شود، افزود: من نمی‌خواهم در خصوص تیم‌ ملی اسمی از کسی بیاورم اما از یک بابت خوشحالم هر موقع در هر زمینه‌ای صحبت‌هایی کرده و دفاعیاتی را مطرح کرده‌ام در نهایت همه به حرف من رسیدند؛ چه از زمان بلاژویچ وقتی که رفت گفتم برانکو بهترین جانشین برای اوست و دیدید که این اتفاق افتاد و او در تیم ملی موفق بود. بعد از رفت کی‌روش هم صحبت‌هایی کردم و خیلی‌ها گفتند این طرفدار کی‌روش هست و حرف‌هایی را مطرح کردند اما الان می‌بینید که تیم ملی چه شرایطی را پیدا کرده است. مربیان خارجی می‌آیند و می‌روند اما آنچه می‌بینید شرایط بد فوتبال ایران است که متأسفانه ما وضعیت خوبی نداریم و تیم ملی صدمه دیده است اما مطمئن باشید اگر تیم ملی نتواند به جام‌جهانی صعود کند شاهکار رخ داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر