کد خبر: 75539
A

چرا فرهاد مجیدی جانشین استراماچونی نشد؟

اگر استراماچونی بر تصمیمش اصرار بورزد و به ایران نیاید، در نهایت استقلال به یک سرمربی احتیاج دارد و نمی‌تواند نیمکت فنی خود را خالی بگذارد؛ در نتیجه این مربی چه کسی می‌تواند باشد که هواداران او را قبول کنند؟

چرا فرهاد مجیدی جانشین استراماچونی نشد؟

به گزارش دیده بان ایران, از استقلال خبر می‌رسد که در جلسه هیئت مدیره، یگانه گزینه ممکن به جای استراماچونی فرهاد مجیدی بوده است. مجیدی در ساعات اولیه مذاکره به هیئت مدیره باشگاه پاسخ مثبت می‌دهد اما ظاهراً شب گذشته به این نتیجه می‌رسد که بهتر است در این شرایط وارد عمل نشود.

به گزارش خبر ورزشی،  باشگاه استقلال همچنان در مناقشه عجیبش با استراماچونی غوطه ور است و مسئله به قدری پیچیده شده که هیچ راه حل مناسبی برای آن پیدا نمی‌شود.

از یک سو توقع پرداخت «قانونی و بانکی» پول به استراماچونی، بحثی عجیب نیست که بخواهیم از آن ایراد خاصی بگیریم و از طرف دیگر، باشگاه استقلال برای نادیده گرفتن مربی ایتالیایی با چالش‌های بزرگی مواجه است.

از استقلال خبر می‌رسد که در جلسه هیئت مدیره، یگانه گزینه ممکن به جای استراماچونی، فرهاد مجیدی بوده است. مجیدی در ساعات اولیه مذاکره به هیئت مدیره باشگاه پاسخ مثبت می‌دهد اما ظاهرا شب گذشته به این نتیجه می‌رسد که بهتر است در این شرایط وارد عمل نشود.

امروز شعارهای تعدادی از هواداران مقابل در ورودی باشگاه استقلال و خطاب قرار دادن مجیدی، این نکته را یادآوری کرد که بازگشت او به معنای سوختن یک سرمایه داخلی در استقلال است.

به نظر می‌رسد مشکل بزرگ تر و لاینحل استقلال اما این باشد که در صورت تمام شدن قطعی کار استراماچونی، هیچ گزینه ایرانی را نشود به جای او معرفی کرد؛ چرا که تجربه نشان داده وقتی هواداران یک مربی را به هر ترتیبی قبول دارند، خیلی سخت نفر بعدی را می‌پذیرند.

مجیدی با وجود تمام وجاهتی که میان استقلالی‌ها دارد احتمالا به این اطمینان رسیده که صادر شدن حکمش به جای استراماچونی یک بازی پرمخاطره است. او یا مربیان دیگر اگر نتوانند، نتایج استراماچونی را تکرار کنند، به سرعت و طی دو بازی می‌سوزند و در سکوها خرد و خمیر می‌شوند.

مسلما فرهاد مجیدی علاقه‌ای ندارد که در همین اول راه مربیگری چنین ریسک پرمخاطره‌ای را به جان بخرد؛ البته در استقلال هستند افرادی که امروز با یک تعارف کوچک، نیمکت استراماچونی را مال خود کنند؛ طبیعی است که شرایط آنها با مجیدی متفاوت است و خیلی‌ها در مربیگری چیزی برای از دست دادن ندارند که از این اقدام تازه، هراسی به دل خود راه بدهند!

مسئله بعد که مهمتر از همه این نکته هاست اما چیست؟

اگر استراماچونی بر تصمیمش اصرار بورزد و به ایران نیاید، در نهایت استقلال به یک سرمربی احتیاج دارد و نمی‌تواند نیمکت فنی خود را خالی بگذارد؛ در نتیجه این مربی چه کسی می‌تواند باشد که هواداران او را قبول کنند؟

سؤال سختی است و جوابش هم به این سادگی نیست!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر