کد خبر: 7590
A
چوی: نباید آن حرف ها را در مورد ایران می زدم

مربی منفور کی‌روش، بهترین مربی سال آسیا!

خیلی ها در ایران تصور می کنند کی روش از چوی کانگ هی بدش می آید و از او نفرت دارد! در حالی که سرمربی تیم ملی در باطن خود می گوید چوی کانگ هی پیش از بازی با ایران کاری کرد که باید می کرد و این در نهایت به سود ایران تمام شد!

مربی منفور کی‌روش، بهترین مربی سال آسیا!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دنیای مربیگری دنیای جذاب و البته پر چالشی است. مربیان برای رسیدن به پیروزی فقط روی ایده های خود تکیه نمی کنند و گاهی حتی از اظهارات مربی حریف هم برای پیروز شدن استفاده می کنند. درست کاری که کی روش پیش از بازی با کره جنوبی در اولسان انجام داد و البته این هنر است که این هنر را هر مربی ای ندارد. 

 

چوی کانگ هی قبل از برگزاری بازی برگشت در برابر ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ که آخرین بازی کره جنوبی در این بازی‌ها محسوب می‌شد، گفت که از تیم ایران، بیشتر از تیم ازبکستان بدش می‌آید و مایل است تا کره جنوبی و ازبکستان به جام جهانی صعود کنند! او هم چنین گفت که پیش از بازی رفت آنها با ایران در تهران، برخورد مناسبی با آنها نشده است، هر چند که کارلوس کی روش، سرمربی تیم ایران این گفته‌های چوی را تکذیب کرد...

 

اینجا بود که کی روش تصمیم گرفت گفته های چوی را ابتدا برای خود و در ادامه برای شاگردانش برجسته کند و با ایجاد موجی از نفرت از چوی و شاگردانش در قلب شاگردانش آنها را به پیروزی در بازی اولسان تحریک و ترغیب کند و در نهایت هم این چنین شد! 

 

بنابراین اظهارات چوی پیش از بازی با ایران نه تنها به ضرر ایران تمام نشد بلکه حربه ای شد تا کی روش برای شکست کره جنوبی از آن استفاده کند و به نوعی می توان گفت سرمربی تیم ملی در خلوت خود از چوی تشکر کرده است با به راه انداختن جنگ روانی به او تیمش برای پیروزی در اولسان کمک کرده است. 

 

باز هم اگر چنین اظهاراتی صورت بگیرد از سوی مربیان حریف کی روش از آن استقبال خواهد کرد هر چند ممکن است در ظاهر به گونه ای جلوه شود که کی روش از چوی نفرت دارد. 

همان طور که کی روش پیش بینی کرده بود ایران به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کرد و چوی به دلیل اخراج از تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی تماشاگر بود. اما واقعیت این است که چوی در کره جنوبی مربی کوچکی نیست. او در همان سال تیم ملی کشورش را به جام جهانی برد و در سال 2016 هم با تیمش بر سکوی نخست آسیا ایستاد. او نامزد بهترین مربی سال آسیا است و تصور می شود امشب به بهانه قهرمانی چونبوک موتورز در لیگ قهرمانان آسیا جایزه بهترین مربی سال آسیا را به خود اختصاص دهد. مراسمی که در حضور علی کفاشیان برگزار می شود. 

 

اما چوی کانگ هی بعد از برخورد با تیم کی روش در اولسان  خوب فهمیده که دیگر نباید با چنین اظهاراتی تیم حریف را تحریک کند. بعد از این بازی چوی در بخشی از مصاحبه اش گفته شاید نباید این حرف ها را در مورد بازی با ایران می زده چون کی روش به خوبی با استفاده از این حرف ها تیمش را تحریک کرد. 

 

هر چند چوی معتقد است در آن بازی کره جنوبی بهتر از ایران بازی کرد و صاحب موقعیت هایی شد که در صورت استفاده از موقعیت ها کره جنوبی پیروز می شد اما تیمش از موقعیت ها  استفاده نکرد و در نهایت ایران روی یک ضد حمله پیروز شد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر