کد خبر: 77669
A

ایران تمام شروط AFC را پذیرفت/ نمایندگان ایران سه بازی مرحله گروهی میهمان و بازی های پلی آف را در زمین بی طرف برگزار می کنند

دقایقی قبل جلسه هیئت ایرانی به ریاست مهدی علینژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان با ویندسور جان و مسئولان منطقه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به پایان رسید و باشگاه های ایرانی تمام شروط AFC برای بازی در زمین بی طرف پذیرفتند و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا مطابق قوانین بازی خواهند کرد. کنفنداسیون فوتبال آسیا پیشنهاد کرده بود تیم های ایرانی سه بازی اول تیم‌های ایرانی میهمان باشند و همچنین بازی های پلی آف استقلال و شهر خودرو در زمین بی طرف برگزار شود. نمایندگان ایران پیشنهادات طرف مقابل را که روز گذشته ارائه شده بود پذیرفتند.

ایران تمام شروط AFC را پذیرفت/ نمایندگان ایران سه بازی مرحله گروهی میهمان و بازی های پلی آف را در زمین بی طرف برگزار می کنند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ دقایقی قبل جلسه هیئت ایرانی به ریاست مهدی علینژاد، معاون وزیر  ورزش و جوانان با ویندسور جان و مسئولان منطقه‌ای  کنفدراسیون فوتبال آسیا به پایان رسید و باشگاه های ایرانی تمام شروط AFC  برای بازی در زمین بی طرف پذیرفتند و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا مطابق قوانین بازی خواهند کرد. کنفنداسیون فوتبال آسیا پیشنهاد کرده بود تیم های ایرانی سه بازی اول تیم‌های ایرانی میهمان باشند و همچنین بازی های پلی آف استقلال و شهر خودرو در زمین بی طرف برگزار شود. نمایندگان ایران پیشنهادات طرف مقابل را پذیرفتند. 

 

 
هادی شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه در گفتگو با خبرنگار برنا با بیان این مطلب گفت: در این مذاکرات که به ریاست مهدی علینژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان و با حضور نمایندگان سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و  شهر خودرو و با نیابتی که باشگاه سپاهان به این سه باشگاه داده بود، برگزار شد پس از بحث‌ها و گفتگوهای فراوان  و تأکید قاطعانه هیئت ایرانی به این موضوع که این میزبانی جزو حقوق ذاتی مردم ماست و حاضر نیستیم در کشور دیگری مسابقه دهیم و همچنین با تأکید بر امنیت آسمان و زمین ایران خواستار تجدید نظر جدی در تصمیم کمیته مسابقات شدیم.
 
هادی شکوری اضافه کرد: با اسناد و مدارک اثبات کردیم زندگی  روزمره و آرام و امن  در ایران جریان دارد و نمایندگان ایرانی دلیلی نمی‌بینند در شرایط فعلی مسابقات آسیایی خود را در کشور ثالثی برگزار کنند. 
 
 
هادی شکوری  در  ادامه تصریح کرد: هیئت ایرانی این پیشنهاد را نپذیرفتند و با رد این موضوع که در دور اول بازی‌های گروهی میزبان باشند ولی برای دور دوم در ماه مارچ بازرسی‌هایی انجام شود و پس از تأیید مجدد، بازی‌ها در ایران برگزار شود به شدت مخالفت کردند و تنها در صورتی حاضر به  پذیرش آن شدند که AFC  تضمین دهد قطعا بازی‌های مرحله گروهی در ایران برگزار خواهد شد. 
 
هادی شکوری با بیان اینکه این  جلسه کاملا جدی و  سخت دنبال شد  افزود: آنچه که تأکیدات هیئت ایرانی بود در نهایت با موافقت AFC مواجه شد  و به این ترتیب ایران پذیرفت دو بازی پلی اف به خاطر نشان دادن  حسن نیت خارج از ایران برگزار شود و بازی‌های مرحله گروهی به این شکل که سه بازی اول تیم‌های ایرانی میهمان باشند و در سه بازی دوم میزبان، به مسابقات برگردند. این توافق به امضای طرفین رسید و به این ترتیب باشگاه‌های ایران به لیگ قهرمانان آسیا بازگشتند. 
 
وی با بیان اینکه این تصمیم به لحاظ فنی هم به نفع باشگاه های کشورمان شد افزود: ارزش بازی های برگشت بالاتر از بازی های رفت است به همین دلیل این توافق از لحاظ فنی نیز دستاورد خوبی برای باشگاه های کشورمان داشت.
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر