کد خبر: 7854
A
به بهانه حضور ایرانی ها در فوتبال چین

فوتبالیست ایرانی جنس چینی نیست

به نظر می رسد در آینده ای نزدیک چین به پایگاه اصلی فوتبالیست های ایرانی در خارج از کشور تبدیل خواهد شد همان طور که در برهه ای آلمان بوده، بعد امارات و الان هم قطر.

فوتبالیست ایرانی جنس چینی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، صحبت از حضور کاوه رضایی در یکی از تیم های چینی است. به خصوص که او از بازی در استقلال به هدف نهایی خود نرسید. حضور در اردوی تیم ملی. محمد انصاری مدافع پرسپولیس هم صحبت از رفتن می کند. به یکی از تیم های چین.

 

پرجمعیت ترین کشور جهان البته بنا به دلایل خاص، اینکه هر چیزی که به ذهن تان بیاید می سازد و  کپی می کند، از نظر اقتصادی و هم چنین ذخیره ارزی شرایط مناسبی دارد و در سال های اخیر سعی کرده با جذب و مربیان شاخص جلوه خاصی به لیگ برتر دهد و موجب حضور بیشتر تماشاگران در استادیوم ها و در نهایت پیشرفت فوتبال باشگاهی و ملی شود. البته در این مسیر خیلی موفق نبوده و هم اکنون تیم ملی چین از کمترین بخت برای صعود به لیگ برتر برخوردار است.

 

اما عقد قرارداد با باشگاه های چین هم به سود بازیکنان ایرانی است و هم به سود باشگاه ها. همان طور که اشاره شد تیم  های چینی از نظر مالی شرایط خوبی دارند در حالی که باشگاه های ما به دلیل کاهش حضور تماشاگر در استادیوم و هم چنین عدم دریافت حق پخش شرایط بحرانی دارند و حال ترانسفر بازیکن به تیم های چینی می تواند برخی از مشکلات را برای باشگاه های ایرانی گره گشایی کند به خصوص همان طور که اشاره شد در شرایط اقتصادی خوبی بسر نمی بریم.

 

تا به این جای حضور ایرانی ها در چین خیلی پر رنگ و پردوام نبوده. بعد از حسن شیرمحمدی – رضا شاهرودی خیلی در تیم دالیان دوام نیاورد و مرتضی پور علی گنجی هم بعد از یک فصل بازی در تیم تیانجین راه قطر را در پیش گرفت اما شاید کاوه رضایی و محمد انصاری این مسیر را تغییر دهند و با حضور خوب خود در لیگ برتر چین راه را برای دیگر ایرانی ها باز کنند.

 

ایران – چین در حوزه سیاست رابطه فوق العاده خوب و آرامی دارند. رابطه ای که گاها با انتقاد هم همراه است. به دلیل ورود جنس های بی کیفیت. البته در این مورد مهران مدیری هم در برنامه دور همی گفت ایراد از ماست که جنس های بی کیفیت سفارش می دهیم. اما شک نکنید چینی ها دست به جذب فوتبالیست های بی کیفیت ایرانی نمی زنند. آنها از مرتضی پورعلی گنجی راضی بودند و حال به همین بهانه به دنبال دیگر بازیکنان ایرانی هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر