کد خبر: 7873
A
مسئول فدراسیون جهانی قوی ترین مردان:

همه جا از نام خلیج فارس و ارزش های نظام دفاع کردم

مسئول فدراسیون جهانی قوی ترین مردان گفت: در مسابقات قوی ترین مردان در امارات، حاضر نشدم نام خلیج فارس را از لوگوی رقابت ها حذف کنم. چون خلیج فارس و ارزش های نظام، از هر چیزی برای من مهم تر است

همه جا از نام خلیج فارس و ارزش های نظام دفاع کردم

مسئول فدراسیون جهانی قوی ترین مردان گفت: در مسابقات قوی ترین مردان در امارات، حاضر نشدم نام خلیج فارس را از لوگوی رقابت ها حذف کنم. چون خلیج فارس و ارزش های نظام، از هر چیزی برای من مهم تر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، کاپیتان «سید کمال میرمهدی» ابتدا در مورد المپیاد هنرهای رزمی جهان خاطر نشان کرد: در طی سال ها فعالیت در حوزه ورزش در کشورهای خلیج فارس، تاکنون حدود ۴۰ مسابقه بین المللی و جهانی برگزار کرده ام. حالا هم در نظر داریم المپیاد هنرهای رزمی و استعدادیابی مسابقات ۲۰۱۷ را به میزبانی کشور عمان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادهایی مثل المپیاد هنرهای رزمی و استعدادیابی٬ اهداف بزرگی  را دنبال می‌کند، از جمله اثبات توانمندی های ایرانیان به ویژه در حوزه ورزش به تمام مردم جهان و ارتباط بیشتر با مردم دنیا برای شناساندن فرهنگ و همچنین ارزش های والای نظام.

میرمهدی به موفقیت های خود در خصوص دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۲۰۱۲ مسابقات جام ولایت را درباشگاه ایرانیان دوبی و در نیمه شعبان برگزار کردیم. برای شرکت در این رقابت ها، بالغ بر ۵۰۰ ورزشکار ثبت نام کردند  که این تعداد برای مسئولان ورزش امارات، بی سابقه بود. مسئول برگزاری المپیاد هنرهای رزمی در سال ۲۰۱۷ افزود: پیش از آغاز مسابقات، از من خواستند نام رقابت ها  را عوض کنیم و آن را با عنوان جام شیخ « سعید المکتوم » بگذاریم. اما بنده نپذیرفتم و مسابقه را کنسل کردم.

 وی یادآور شد: آنها با تماس های متعدد و حتی تهدید، خواستند برای عذرخواهی به برنامه « دوبی اسپورت» بروم، اما بنده به این خواسته ها تن ندادم. البته آنها در یک برنامه تلویزیونی و با نشان دادن یک برگه خالی دروغین٬ اعلام کردند بنده عذر خواهی کردم که چنین چیزی صحت نداشت. بعد از پافشاری بنده و با گذشت چند روز، بالاخره قرار شد مسابقات قوی ترین مردان به نام جام صلح و با لوگوی خلیج فارس برگزار شود.

میرمهدی درباره اهداف انسان دوستانه این مسابقات نیز گفت: علاوه بر این٬ تقاضای آزادی تعدادی از ایرانیان که در زندان های امارات بودند را دادم که این اتفاق نیز رخ داد که با استقبال و تشویق سفارت جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

نماینده فدراسیون جهانی قوی ترین مردان با بیان این که اقدامات بنده در مورد نامگذاری مسابقات به نام خلیج فارس، خشم مسئولان  اماراتی را برانگیخت، تصریح کرد: « شیخ حمدان » ولیعهد دوبی، مرا به شیطنت متهم کرد. او این را هم گفت که ما نام رقابت ها را به نام شیخ حمدان تغییر می دهیم، در حالی که تمامی شرکت کنندگان از سراسر دنیا به دعوت من آماده شرکت در این مسابقات بودند. بنابراین، به خواسته های من تن دادند.

میرمهدی در ادامه، درباره شرکت ندادن ورزشکاران رژیم صهیونیستی اظهار داشت: آنها می خواستند  ورزشکاران رژیم صهیونیستی را در مسابقات شرکت دهند. اما من به هیچ وجه زیر بار این حرف نرفتم. من بابت برگزاری این رقابت ها،  پیشنهاد یک ویلا در ابوظبی که ارزشی معادل 26 میلیون دلار داشت به همراه یک اتومبیل گران قیمت را از اماراتی ها دریافت کردم، اما قبول نکردم ورزشکاران رژیم صهیونیستی حضور داشته باشند. از این رو، کلیه هزینه ها را خودم متقبل شدم.

وی در پایان افزود: برای تامین هزینه های برگزاری مسابقات، منزل مسکونی ام در ایران را فروختم، اما حاضر نشدم از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی دست بکشم. ‌

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر