کد خبر: 8078
A
دنبال توسعه ورزش دانشگاهی و تکرار موفقیت‌ها هستیم

صدیقی: رفتار اخلاقی خادم الشریعه باید در جامعه ترویج شود

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: من فرارسیدن روز 16 آذر روز دانشجو را که نماد اسکتبار ستیزی در عرصه دانشجویی است را تبریک عرض می کنم.

صدیقی: رفتار اخلاقی خادم الشریعه باید در جامعه ترویج شود

به گزارش پایگاه خبی تحلیلی دیده بان ایران، دکتر مجتبی صدیقی به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو اظهار داشت: در ورزش دانشگاهی هم بخش ورزش همگانی و هم ورزش ملی و قهرمانی و بین المللی در مجموع دانشگاه ها در این سالها اقدامات موثری صورت گرفته است. افزایش سطح زیر بنای دانشگاه ها، افزایش رقابتهای درون دانشگاهی و ملی... مشاوره مراکز تندرستی در درون دانشگاهی در خصوص شناخت ضعف ها و نقاط قوت مان برنامه ریزی های مناسبی شده است تا شاهد ارتقا تربیت بدنی در دانشگاه ها باشیم.

صدیقی خاطر نشان کرد: با عنایت به سیاست های کلی دولت در این بخش هم در عرصه تربیت بدنی عمومی و به طور خاص در تربیت بدنی حوزه دانشگاه ها و هم در برنامه ششم به افزایش سطح زیر بنای دانشگاه ها و سرانه دانشجویی توجه ویژه ای شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به حضور تیم های دانشگاهی در رقابتهای بین المللی اشاره کرد و گفت: موفقیتهای تیم های دانشگاهی ما در عرصه بین المللی در این دو ساله بیشتر شده است و نقطه اوج آن در یونیورسیاد سال گذشته بود که در سطح کل دنیا نهم شدیم. تلاش ما این است که سال آینده هم این افتخارات تکرار شود. ضمن اینکه در رقابتهای جهانی در سال جاری هم موفقیت های فوق العاده خوبی داشتیم که نشان از برنامه ریزی هایی  است که فدراسیون ملی ورزشهای دانشکاهی دنبال کرده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این روند رو به رشد در سطح ورزش دانشگاهی ادامه یابد و  نشاط دانشجویان ما در سایه ورزش دانشگاهی بیشتر شود.

صدیقی در خصوص تقدیر این سازمان از سارا خادم الشریعه هم افزود: در این خصوص ما توفیق داشتیم در خدمت این بانوی پر افتخار شطرنج ایران باشیم و از کار اخلاقی ایشان تقدیر کنیم. در حالی که امکان پیروزی های ظاهری وجود دارد انجام یک رفتار اخلاقی پیروزی های برتری را برای انسان رقم می زند، تقدیر ما به واسطه این مسئله بوده است امید است این تیپ رفتارها که با جامعه ما اخلاق ما، مکتب ما سنخیت بالایی دارد در جامعه بیشتر شود.

وی در پایان پیرامون درخواست ادامه تحصیل سارا خادم الشریعه نیز گفت: ما تلاش می کنیم تا زمینه امکان ادامه تحصیل این قهرمان از طریق قانون ادامه تحصیل قهرمانان فراهم شود. همین طور ایشان که یکی از شطرنج بازان برتر کشور است بتوانیم در ورزش دانشگاهی هم بهره برده و در این عرصه هم شاهد افتخار آفرینی وی باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر