کد خبر: 8219
A
امیدوارم در مسابقات جاکارتا و توکیو نتیجه بهتری بگیریم

سلطانی‌فر: دیگر وقت مدال‌آوری در تیراندازی است

وزیر ورزش و جوانان میزبانی ایران را در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا موفقیت‌آمیز دانست.

سلطانی‌فر: دیگر وقت مدال‌آوری در تیراندازی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا گفت: با توجه به مقایسه با دوره‌های قبل تعداد کشورهای بیشتری شرکت کردند. همینطور در 9 دوره برگزار شده این مسابقات دو دوره میزبانی گرفتیم که این یک موفقیت است. 

وی در خصوص توزیع مدال‌ها افزود: تیم سابقه دیرینه‌ای در تیراندازی دارد. به همین دلیل در جدول اول است و ایران هم دوم. امیدواریم که در رشته‌هایی که باقی مانده بتوانیم مقام دوم را حفظ کنیم و همین موضوع زمینه‌ای شود تا در مسابقات جاکارتا و توکیو کارنامه بهتری بگیریم. 

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به توزیع 45 مدال در بازی‌های المپیک خاطرنشان کرد: ما حتی یک برنز هم نگرفته‌ایم. با این همه علاقمند و تاکیداتی که مقام معظم رهبری در این رشته داشته‌اند، باید تلاش کنیم سهمیه ما در المپیک 2020 به 7-8 مورد برسد تا مدال بگیریم. الان دیگر وقت مدال‌آوری در تیراندازی است. 

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که تیراندازی در المپیک ریو هم شرکت‌کننده زیاد داشت اما این رشته مهجور واقع شده، یادآور شد. تا جایی که می‌دانم متناسب با امکانات، حمایت خوبی شده است. اگر امکانات، منابع و بودجه زیاد باشد از همه رشته‌ها حمایت می‌کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هایش در خصوص اینکه با وجود اینکه رسانه‌های خارجی اعلام کرده بودند ممکن است به خاطر حجاب برخی ورزشکاران در تیراندازی تهران شرکت نکنند،‌ تصریح کرد: در بسیاری از رشته‌های ورزشی و مسئولیت‌هایی که بوده، بانوان حضور  گسترده‌ای داشتند و سهم آنها باید پررنگ‌تر باشد. ما ملاحظات فرهنگی داریم که رعایت آنها برای خارجی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. در تیراندازی هم کشورهای مختلف با پوشش اسلامی در مسابقات شرکت کردند. 

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به اینکه نامه‌ای به رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال و حضور بانوان در مسابقات رسمی نوشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 57 کشور جهان مسلمان هستند و نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند درخواست کرده‌ایم تا مانند رشته‌هایی از جمله فوتسال، هندبال و والیبال بانوان در بسکتبال هم بتوانند با پوشش در مسابقات شرکت کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر