کد خبر: 82660
A

آرات حسینی کیست و چرا با علی کریمی مشکل دارد؟+ عکس

آرات وقتی تنها 13 ماه داشت توانست حرکت‌های آکروباتیک انجام دهد و بعد از آن بود که دوران ورزشی این کودک ایرانی آغاز شد؛ کودک بااستعداد ایرانی حرکات سخت ورزشی را انجام می‌داد و پدرش هم از او فیلم می‌گرفت و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشت.

آرات حسینی کیست و چرا با علی کریمی مشکل دارد؟+ عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کمتر کسی است که آرات، پسر بااستعداد ایرانی را نشناسد. او که روزگاری به دلیل بالا رفتن از دیوار و استقامت بالایش مشهور بود حالا به دلیل مشکلاتی که با علی کریمی جادوگر فوتبال ایران پیدا کرده دوباره سر زبان‌ها افتاده است. اما آرات حسینی کیست و چرا با علی کریمی مشکل دارد ؟

 

آرات

آغاز ماجراجویی آرات حسینی

آرات وقتی تنها 13 ماه داشت توانست حرکت‌های آکروباتیک انجام دهد و بعد از آن بود که دوران ورزشی این کودک ایرانی آغاز شد؛ کودک بااستعداد ایرانی حرکات سخت ورزشی را انجام می‌داد و پدرش هم از او فیلم می‌گرفت و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشت. در سال 1395، درست زمانی که آرات تنها سه سال داشت، برنامه‌سازان بین‌المللی از او برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی که در کشور چین برگزار می‌شد دعوت کردند. بعد از درخشش او در این برنامه، آرات لقب بچه شگفت‌انگیز گرفت؛ او یک سلبریتی بین‌المللی شده بود.

مهاجرت آرات به انگلیس

موفقیت آرات باعث شد خیلی از کشورهای دنیا در صدد جذب او برآیند. پدر آرات درباره درخواست کشورها برای تغییر تابعیت آرات گفته: «بعد از انتشار فیلم‌های آرات در شبکه‌های مجازی، بسیاری از کشورهای جهان برای تغییر تابعیت او تلاش کردند.» آرات از کشورهایی چون آمریکا، آلمان و حتی اقلیم کردستان پیشنهاد اعطای تابعیت داشت، اما پدر آرات اعلام کرد پسرش علاقه‌ای به ترک ایران ندارد. هرچند این موضوع تنها در حد یک ادعا باقی ماند و بعد از مدت کوتاهی بچه شگفت‌انگیز ایران عازم انگلستان شد. پدر آرات دلیل مهاجرت خود و فرزندش را عدم رسیدگی مسئولان ورزش ایران به خواسته‌های آرات عنوان کرد. او در مصاحبه با یکی از رسانه‌های ورزشی ایران درباره مهاجرت خودش و آرات به انگلیس گفت: «ما در لیورپول هستیم ‌و قصد هم نداریم به ایران بازگردیم. البته برای تعطیلات می‌خواستیم چند هفته‌ای به ایران بیاییم که به خاطر لغو شدن پرواز‌ها و شرایطی که در تمام دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا حاکم است میسر نشد.»

 

آرات

 

حضور آرات در آکادمی فوتبال لیورپول

آرات بعد از مهاجرت از ایران، به شهر لیورپول رفت تا در آکادمی فوتبال این باشگاه تمرین کند. پدر آرات درباره حضور پسرش در آکادمی باشگاه لیورپول هم گفت: «آرات در آکادمی لیورپول تمرین می‌کند، اما به خاطر موانعی که باشگاه‌ها برای عقد قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان در سن پایین دارند فعلاً لیورپول نمی‌تواند رسماً آرات را جذب کند.»

 

اما به غیر از لیورپول گویا باشگاه‌های دیگری هم تمایل دارند با آرات همکاری کنند. محمد حسینی، پدر آرات، هم به این موضوع اشاره می‌کند و در این باره می‌گوید: «یکی از سران باشگاه لیورپول بازی آرات و استعداد او را که دید کاملاً تعجب کرد و گفت، این بچه در این سن و سال چگونه می‌تواند این کار‌ها را انجام دهد. بعد از آن مقدمات کار فراهم شد تا آرات به آکادمی لیورپول راه پیدا کند. ما فعلاً منتظر اتفاق‌های بعدی هستیم، چون آرات طرفدار‌های زیادی در بین باشگاه‌های انگلیسی پیدا کرده است. حتی باشگاه آرسنال از ما دعوت کرد که حداقل به مدت سه چهار ماه آرات را به آنجا ببریم. حتی‌ یک روز ما به آکادمی منچستریونایتد رفتیم. لیورپولی‌ها خیلی برایشان مهم است که آرات را نگه دارند، چون از استعداد او باخبر هستند. بعد از رفتن ما به منچستر یکی از نمایندگان باشگاه لیورپول به خانه‌مان آمد و گفت که به ما اعتماد کنید و همین‌جا بمانید. خود آرات بارسلونا را دوست دارد. قطری‌ها از مدت‌ها قبل که ما در ایران بودیم، وکلای گردن‌کلفت فرستادند و بعد از مذاکره با ما سعی کردند آرات را به بارسلونا ببرند، اما موفق نشدند چون منع قانونی داشت. فیفا در سایت خود چندی پیش از آرات به عنوان یک پسر پنج‌ساله بابلی نام برد که پا جای مسی می‌گذارد. به خاطر همین آرات کاملاً شناخته شده و هر باشگاهی روی آن دست بگذارد کاملاً زیر ذره‌بین است.»

 

آرات

 

آیا آرات مورد کودک‌آزاری قرار گرفته است؟

هرچند آرات حسینی هواداران زیادی دارد، اما فعالان حقوق کودک چندان از نحوه زندگی آرات حسینی راضی نیستند. آنها می‌گویند: «این فشار‌های والدین آرات است که او را از کودکی که می‌تواند ساعت‌ها با خوشحالی با توپ بازی کند تبدیل می‌کند به کودکی که بعد از 490 روپایی پیاپی گریه می‌کند که چرا نتوانسته 500 روپایی بزند و رکورد بشکند. در واقع وظیفه والدین بیش از همه این است که به کودکان بیاموزند از همان موجود ارزشمندی که هستند لذت ببرند.»

 

صبا شکیبانژاد، روانشناس کودک، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت آرات حسینی و شرایط فعلی این کودک می‌گوید: «کودکان با میزان هوش و استعداد متفاوتی به دنیا می‌آیند. آنها برای شکوفایی و رشد نیاز به همراهی والدین دارند. اینکه والدین برای شکوفایی استعدادهای فرزندشان تلاش کنند مساله‌ای قابل تحسین است؛ اما اینکه تلاش و حمایت والدین برای موفقیت کودک از شکل طبیعی خود خارج و تنها به هدفی برای رضایت والدین تبدیل شود مورد تایید نیست. ضمن اینکه در این شرایط کودک از سمت مراقبان خود ناخواسته تحت آزار قرار می‌گیرد.»

 

او ادامه می‌دهد: «کودک به صورت قانونی و روانشناختی در این دوران تحت نظارت والدین قرار دارد و برای تصمیم‌های مهم زندگی مانند انتخاب رشته تحصیلی وابسته به نظر آنهاست، آن هم به این خاطر که هنوز به طور کامل درک شناختی در کودک شکل نگرفته و بسیاری از تصمیم‌های او تحت تاثیر والدین است.»

 

این روانشناس کودک درباره شیوه رفتار والدین با کودکان مستعد نیز توضیح می‌دهد: «والدینی که کودک مستعد دارند باید توجه داشته باشند که تلاش و ممارست بیش از اندازه کودک برای رسیدن به هدف تا چه اندازه او را تحت فشار روانی و جسمی قرار می‌دهد، زیرا دوران کودکی دوران آرامش و فعالیت‌های کودکانه است. نگرانی برای موفق بودن یا نبودن خارج از مرزهای روانی کودک است و آسیب‌های جبران‌ناپذیری در پی دارد. آنچه در آینده می‌تواند برای این کودکان شکل بگیرد باورهایی است که پایه‌گذار شخصیت آنهاست. کودکی که از سال‌های اولیه زندگی بنا بر خواست و خوشایند والدین برای موفق شدن گام برداشته در بزرگسالی به دنبال هر شکستی، خود را در تلاش برای خوشحال کردن والدینش ناکام می‌بیند. این باورها از او فردی مضطرب و کمال‌گرا و نهایتاً افسرده بسازد.»

 

آرات

 

آغاز مشکل آرات و علی کریمی

همین چند روز پیش آرات حسینی فیلمی از مهارت‌های فوتبالی‌ خود منتشر کرد که واکنش مثبت لیونل مسی را برانگیخت. کاپیتان بارسلونا برای آرات نوشت: «ممنونم آرات. کلاس و استعداد فوق‌العاده‌ای در تو می‌بینم، چشمگیر بود!» بعد از این واکنش بود که مشکلات علی کریمی هم آغاز شد. پدر آرات یکی از علاقه‌مندان علی کریمی است و به همین خاطر دوست دارد علی کریمی هم از آرات تمجید کند. بعد از تمجید مسی، پدر این کودک انتظار داشت علی کریمی هم از فرزندش حمایت کند؛ اما این اتفاق رخ نداد و علی کریمی هیچ واکنشی به توانمندی آرات نشان نداد. پس پدر آرات ناراحت شد. در این میان دخالت امیرحسین مقصودلو در ماجرای ناراحتی پدر آرات از علی کریمی همه چیز را پیچیده کرد. تتلو در صفحه اینستاگرامش به این ماجرا واکنش نشان داد و در پی آن هوادارانش به صفحه علی کریمی حمله کردند.

 

تتلو

علی کریمی اما در این میان سکوت کرد و هیچ واکنشی به اتفاقات پیش‌آمده نشان نداد. درست همان زمانی که تتلو می‌کوشید تا علی کریمی را متهم به داشتن غرور کاذب کند، آرات حسینی با انتشار عکسی از علی کریمی، حمایت خود را از علی کریمی اعلام و خیلی سریع خودش را از این ماجرا خارج کرد. تتلو هم با بلاک کردن آرات حسینی در اینستاگرام به این ماجرا واکنش نشان داد. بعد از اینکه تمام مشکلات خاتمه یافت، پدر آرات اعلام کرد که علی کریمی صفحه آرات را بلاک کرده است. او بعد از بلاک شدن صفحه آرات خطاب به علی کریمی گفت: «دیگه اسطوره ما نیستی. فقط 2 تا هوادار رو از دست دادی بین این همه هوادار.»

محمد حسینی البته در مصاحبه با یکی از سایت‌های ورزشی درباره بلاک شدن صفحه آرات از سوی علی کریمی نیز گفت: «من خودم سال‌ها عاشق کریمی بودم و در زندان هم که بودم خواهش می‌کردم بازی‌های او را برایمان پخش کنند. آرات هم در اتاقی که همه‌اش تصاویر علی کریمی بود بزرگ شده. همیشه برایش پست می‌گذاشتیم و تولدش را تبریک می‌گفتیم. هیچ وقت منتظر کامنت یا بازخورد حمایت‌مان از علی کریمی نبودیم. او اخلاق خاص خودش را دارد و سراغ این مسائل نمی‌رود تا از آرات حمایت کند و ما هم این انتظار را از او نداشتیم؛ ولی یک حرف با او دارم، آقای کریمی تو سال‌ها ابراز علاقه و عشق ما را ندیدی، چه می‌شد یک حرف را هم که از سوی کسی دیگر زده شده بود و به ما ارتباطی نداشت ندید می‌گرفتی؟ چه دلیلی داشت بیایی آرات را بلاک کنی؟ من از علی کریمی در ذهن خودم یک بت بزرگ ساخته بودم. نیازی نداشتم که او بیاید برای آرات کامنت بگذارد. صفحه آرات را فیفا و 4.3.3 و مارسلو و... دنبال می‌کردند. مارسلو برای ما نظر می‌گذاشت و حتی رونالدو هم پست‌های آرات را می‌بیند. نیازی به کامنت کریمی نداشتیم ولی انتظار چنین برخوردی را هم نداشتم. اگر کارهایی را که برای کریمی کردیم برای رونالدو انجام داده بودیم، مطمئن باشید آرات را می‌برد پیش خودش.» 

 

پدر آرات

 

حمایت بازیکنان فوتبال ایران از علی کریمی

در این بین خیلی از بازیکنان فوتبال از علی کریمی حمایت کردند. مهدی مهدوی‌کیا، کاپیتان پیشین تیم ملی و پرسپولیس، در حمایت از علی کریمی نوشت: «برادر در مقابل برخی آدم‌ها و اتفاقات دنیای امروز بهترین جواب سکوته.»

 

مهدوی کیا و علی کریمی

 

شجاع خلیل‌زاده، مدافع باشگاه پرسپولیس، نیز درباره حواشی پیش‌آمده برای علی کریمی گفت: «فوتبالیستی با این سن و سال نباید در صفحات مجازی باشد. ما دوست داریم در رئال و بارسلونا بازی کند. نظر علی کریمی هم همین است. او گفته تمرکزش را روی فوتبال بگذارد. نباید هر روز از او فیلم و عکس در اینستاگرام منتشر شود. امیدوارم پدرش این حرف‌ها را بشنود و وارد این بازی‌ها نشود.»

 

شجاع خلیل زاده

 

علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس و سید جلال حسینی کاپیتان این تیم هم با انتشار عکسی از علی کریمی از او حمایت کرده‌اند.

 

علی کریمی و علی پروین

 

جلال حسینی

 

از سویی یکی از خواننده‌های ایرانیِ خارج از کشور که سال‌ها قبل هم با تتلو دوستی داشته و اکنون به مخالف او تبدیل شده در اینستاگرام پیامی منتشر کرده و ضمن حمایت از علی کریمی نوشته: «داشتم با علی آقا صحبت می‌کردم. مشتی و خاکی... تن به حاشیه‌هایی که هدفشون مشخص هست، نمیده. قهرمانِ اصلی، حواسش هست که اسطوره و جاودان بمونه.»

 

حسین توهی و علی کریمی

 

بعد از چند روز پرحاشیه، حالا روزگار برای علی کریمی دوباره به حالت عادی بازگشته است. ناگفته نماند که سکوت علی کریمی در این ماجرا بسیار هوشمندانه بود و به پایان یافتن هرچه سریع‌تر آن کمک کرد. او در جدیدترین پست اینستاگرامی‌اش نوشته: «باور کنید دنیا خودش به اندازی کافی مهارت دارد که دل آدم را به درد بیاورد. کاش علت حال خوب یکدیگر باشیم!»

 

علی کریمی و آرات

منبع:اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر