کد خبر: 83148
A

استراماچونی مربی تیم ملی می‌شود؟

طبق گفته ابراهیم شکوری، سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال، این فدراسیون نزدیک به 50 میلیارد تومان بدهی دارد و هیچ منبع درآمدی مشخصی هم برای تامین این بدهی ندارد. حالا سوالی که اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال باید به آن جواب دهند این است که چرا در این وضعیت به دنبال تغییر مربی تیم ملی هستند؟

استراماچونی مربی تیم ملی می‌شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛  آندره‌آ استراماچونی جانشین دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران می‌شود؟ این سوالی است که این روزها ذهن هواداران تیم ملی فوتبال ایران را درگیر کرده است. بعد از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال، فدراسیون فوتبال به دنبال جانشینی برای او بود و با مربیان زیادی هم وارد مذاکره شد. هرچند برانکو گزینه اصلی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای تیم ملی بود، اما استراماچونی هم گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رفت و فدراسیون فوتبال نیز کوشید تا با این مربی ایتالیایی وارد مذاکره شود. البته نحوه جدایی استراماچونی از استقلال و حواشی بعد آن باعث شد مدیران فوتبال ایران از خیر ادامه مذاکره با این مربی جوان بگذرند و با دراگان اسکوچیچ به توافق برسند. حالا در حالی که مهر قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال ایران خشک نشده، هر روز خبرهایی مبنی بر مذاکره دوباره فدراسیون فوتبال با استراماچونی به گوش می‌رسد.

 

کالدرون و استراماچونی

 

البته استراماچونی اولین فردی نیست که فدراسیون با او وارد مذاکره شده و مدیران فوتبال ایران پیش از او با گابریل کالدرون مربی سابق پرسپولیس مذاکراتی انجام داده بودند.

 

مذاکره فدراسیون با کالدرون

 

اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون این روزها درگیر اصلاح اساسنامه فدراسیون هستند؛ اما در این میان نیم‌نگاهی هم به نیمکت تیم ملی دارند. هرچند اسکوچیچ به صورت رسمی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است، اما هستند افرادی که با انتخاب او مشکل دارند و امیدوارند فدراسیون فوتبال هرچه زودتر جانشینی برای او انتخاب کند. همین موضوع باعث رواج شایعات زیادی در مورد نیمکت تیم ملی شده است. اواسط فروردین‌ماه بود که برخی رسانه‌ها از مذاکره فدراسیون فوتبال با گابریل کالدرون، مربی پیشین پرسپولیس، خبر دادند. آنها اعلام کردند قرارداد اسکوچیچ تیرماه امسال به پایان می‌رسد و فدراسیون هم علاقه‌ای به تمدید آن ندارد و به همین دلیل با کالدرون آرژانتینی به مذاکره نشسته است.

 

کالدرون

 

البته سخنگوی فدراسیون فوتبال خیلی سریع این خبر را تکذیب کرد و گفت: «دراگان اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم‌ ملی ایران است و بحثی درباره تغییر او وجود ندارد؛ بر این اساس شایعه مذاکره با مربیان دیگر تکذیب می‌شود‌. اسکوچیچ تا آخرین روزهای سال گذشته در ایران حضور داشت و امور مربوطه را پیش می‌برد. او با کسب اجازه از فدراسیون فوتبال و با توجه به شرایط پیش‌آمده به دلیل بیماری کرونا راهی زاگرب شد و به محض اعلام فدراسیون برای از سرگیری برنامه‌ها به تهران مراجعت خواهد کرد.»

 

فدراسیون فوتبال ایران

 

مذاکره فدراسیون با استراماچونی

 

بعد از تکذیب خبر مذاکره فدراسیون فوتبال با کالدرون، خبر مذاکره با استراماچونی به میان آمد؛ فردی که نتایج خوبی با استقلال گرفت، اما به دلیل مشکلات مالی قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد و راهی کشورش شد.

 

6 ماه بعد از رفتن استراماچونی از ایران، جان لوکا دی مارتزیو، خبرنگار ایتالیایی، اعلام کرده مدیران فدراسیون فوتبال ایران در حال مذاکره با استراماچونی هستند و به زودی این مربی ایتالیایی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده می‌گیرد. هنوز مسئولان فدراسیون فوتبال به این خبر واکنش نشان نداده بودند که سایت شبکه تلویزیونی اسکای اسپورت ایتالیا هم خبر مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با استراماچونی را اعلام کرد تا ماجرا جدی‌تر از قبل شود.

 

توییت دی مارتزیو

 

ناراحتی هواداران استقلال

 

حتی غریبه‌ترین افراد با فوتبال هم داستان جدایی استراماچونی از استقلال را شنیده‌اند. داستانی عجیب و غریب که به فیلمی کمدی شباهت داشت و سه وزارتخانه کشور هم درگیر آن شدند. او با رفتنش حسابی هواداران استقلال را عصبانی کرد و این عصبانیت باعث استعفای امیرحسین فتحی از مدیرعاملی استقلال شد. آنها که امیدوار بودند دوباره اسراماچونی را روی نیمکت استقلال ببینند حالا خبر مذاکره فدراسیون فوتبال با او را می‌شنوند؛ این خبر خشم هواداران استقلال را برانگیخته است. آنها معتقدند استراماچونی می‌توانست امروز مربی استقلال باشد اما مدیران فوتبال ایران و وزارت ورزش شرایط را به گونه‌ای پیش بردند که ایران را ترک کرد و حالا همان‌هایی که او را از استقلال فراری دادند در صدد مذاکره با این مربی برآمده‌اند. در واقع هواداران استقلال این رفتار را، به نوعی، خیانت تلقی کرده‌اند.

 

تکذیب فدراسیون فوتبال

 

هرچند رسانه‌های ایتالیایی اصرار دارند استراماچونی به زودی مربی تیم ملی فوتبال ایران می‌شود، اما فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ مذاکره‌ای با این مربی ایتالیایی انجام نداده و اسکوچیچ مربی تیم ملی فوتبال است. ضمن اینکه روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم در پیامی به زبان ایتالیایی از دی مارتزیو، خبرنگاری که خبر مذاکره فدراسیون فوتبال با استراماچونی را مطرح کرد، درخواست کرده این خبر را تکذیب کند، هرچند این اتفاق هنوز رخ نداده است.

 

توییت فدراسیون فوتبال

 

واکنش وکیل استراماچونی به مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران

 

همان زمانی که فدراسیون فوتبال تلاش می‌کرد تا مذاکره با استراماچونی را تکذیب کند وکیل این مربی ایتالیایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به این موضوع واکنش نشان داد. او در این باره نوشته است: «در مورد اخباری که در سطح دنیا از تماس بین شرکت ما و فدراسیون ایران در ارتباط با آقای استراماچونی منتشر شده، آقای استراماچونی مجدداً علاقه خود را به مردم ایران نشان می‌دهد و همیشه ارتباط با آنها را حس می‌کند. من می‌خواهم  احترام خودمان را به  نقش سرمربی کنونی تیم ملی  بیان کنم. آقای استراماچونی برای ایشان (دراگان اسکوچیچ) بهترین آرزوها را دارند و خواهان موفقیت تیم ملی ایران هستند.»

 

وکیل استراماچونی

 

هرچند او در این متن هیچ اشاره‌ای به مذاکره استراماچونی با فدراسیون فوتبال ایران نمی‌کند، اما آن را هم تکذیب نکرده تا پرونده مذاکره فدراسیون فوتبال با استراماچونی همچنان باز بماند. پرونده‌ای که به تازگی حواشی جدیدی هم پیدا کرده است.

 

تماس دستیار استراماچونی با ایران

 

شایعه حضور استراماچونی در تیم ملی زمانی جدی شد که یکی از رسانه‌های ایرانی در خبری مدعی شد، یکی از دستیاران استراماچونی با یکی از نزدیکان خود در تهران تماس گرفته و سوال‌هایی در مورد تیم ملی پرسیده است. سباستین لتو، دستیار استراماچونی، در این تماس سوال‌هایی در مورد تیم ملی و شرایط مالی فدراسیون فوتبال ایران پرسیده است. ضمن اینکه او در این مکالمه مذاکرات اولیه بین فدراسیون فوتبال ایران و استراماچونی را تایید کرده است.

 

استراماچونی و استقلال

 

گرچه فدراسیون فوتبال می‌کوشد تا خبر مذاکره با استراماچونی را تکذیب کند، اما با تغییراتی که در فدراسیون فوتبال ایران رخ داده، سوالاتی راجع به ادامه همکاری اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال ایران به میان آمده است. برخی معتقدند با آمدن مهدی محمدنبی به فدراسیون فوتبال، باید شاهد تغییراتی در کادر فنی تیم ملی باشیم، تغییراتی که هزینه مالی زیادی روی دوش فدراسیون فوتبال ایران می‌گذارد. قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال نزدیک به 400 هزار دلار است و فسخ قرارداد با او به معنای پرداخت تمام و کمال این مبلغ به اسکوچیچ خواهد بود. علاوه بر این، فدراسیون باید مبلغ هنگفتی هم برای عقد قرارداد با استراماچونی پرداخت کند.

 

اسکوچیچ و استراماچونی

 

طبق گفته ابراهیم شکوری، سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال، این فدراسیون نزدیک به 50 میلیارد تومان بدهی دارد و هیچ منبع درآمدی مشخصی هم برای تامین این بدهی ندارد. حالا سوالی که اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال باید به آن جواب دهند این است که چرا در این وضعیت به دنبال تغییر مربی تیم ملی هستند؟ بی‌شک، دستمزد استراماچونی بسیار بالاتر از اسکوچیچ است و در این وضعیت چنین تصمیمی می‌تواند به ضرر فوتبال ایران باشد. در حالی که فدراسیون والیبال، به دلیل مشکلات مالی، قرارداد مربی تیم ملی را فسخ می‌کند تا از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کند، چرا مدیران فوتبال ایران در پی هزینه‌تراشی هستند؟

 

منبع: اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر