کد خبر: 8678
A
وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک با حضور رییس جمهوری

وزیر ورزش و جوانان از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان بازیهای المپیک و پارالمپیک با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری خبر داد و گفت: این مراسم تا پایان سال جاری برگزار می شود.

برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک با حضور رییس جمهوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود سلطانی فر دوشنبه شب در مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، از بازیهای المپیک و پارالمپیک به عنوان مهمترین رویدادهای ورزشی جهان یاد کرد.
وی افزود: در این رقابت ها که هر چهار سال یکبار و در رشته های مختلف برگزار می شود، بهترین ورزشکاران بیش از 200 کشور جهان در آن حضور دارند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 حضور ایران در 16 دوره بازی های المپیک

سلطانی فر در ادامه و با بیان اینکه کاروان ورزشی ایران تاکنون از 18 دوره برگزاری بازیهای المپیک در 16 دوره آن حضور یافته است، گفت: هشت دوره آن مربوط به قبل از انقلاب و هشت دوره نیز مربوط به بعد از انقلاب می شود.

68 مدال رنگارنگ دستاورد ورزشکاران ایران در ادوار المپیک

وزیر ورزش و جوانان گفت: در این 16 دوره ورزشکاران ایران صاحب 68 مدال رنگارنگ شده اند که 18 مدال آن طلا، 21 مدال آن نقره و 29 مدال نیز برنز بوده است.
وی افزود: کاروان ورزشی ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب به مراتب موفق تر از دوران قبل از آن عمل کرده به گونه ای که 14 مدال طلا از مجموع 18 مدال خود را در دوران پس از انقلاب اسلامی بدست آورده است.
سلطانی فر ادامه داد: تمامی مدال های کسب شده ایران در المپیک پس از انقلاب در چهار رشته کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی به دست آمده در حالی که پیش از انقلاب تنها در دو رشته مدال کسب کرده ایم.

 کسب نخستین مدال المپیکی بانوان در ریودوژانیرو
 

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش، المپیک 2016 را حاوی یک اتفاق تاریخی برای ورزش بانوان دانست و گفت: در این رقابت ها بود که برای نخستین بار کیمیا علیزاده در رشته تکواندو به مدال (برنز) دست پیدا کرد.
سلطانی فر یادآور شد: هرچند ورزشکاران ما در المپیک ریو با هشت مدال کمتر از المپیک لندن صاحب مدال شدند اما در مقایسه با 16 دوره ای که حضور داشتند، رتبه دوم را از لحاظ کسب تعداد مقام کسب کردند.

 انتقاد وزیر از توجه نکردن به رشته های پایه و پر مدال

وزیر ورزش و جوانان از توجه نکردن به رشته های پایه و پرمدال در طول سالیان اخیر انتقاد کرد و گفت: در حالی که استعدادهای خوبی در این رشته ها داریم، متاسفانه غفلت کرده ایم و از این پس باید بسیار عمیق تر به آن ها توجه کنیم.
وی یادآوری کرد: در حالی که در رشته هایی مثل قایقرانی 90 مدال، ژیمناستیک 54 مدال، تیراندازی 45 مدال و شمشیربازی 36 مدال در بازیهای المپیک توزیع می شود، متاسفانه ما حتی از گرفتن یک مدال برنز نیز عاجز مانده ایم.

تشکیل ستاد بازی های المپیک 2020 توکیو در وزارت ورزش
 

سلطانی فر از تشکیل ستاد بازی های المپیک 2020 توکیو ژاپن در وزارت ورزش و جوانان در هفته آینده خبر داد و گفت: در این ستاد برای رقابت های المپیک نوزدهم و همچنین بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی برنامه ریزی خواهد شد.
وی یکی از اهداف تشکیل این کمیته را تقویت رشته های پایه و پرمدال المپیک و بازی های آسیایی عنوان کرد و گفت: امیدوارم در مسابقات پیش رو، بتوانیم در چنین رشته هایی موفق تر ظاهر و حتی مدال کسب کنیم.

 توسعه ورزش همگانی یکی از سیاست های اصلی وزارتخانه

وزیر ورزش و جوانان همچنین توسعه ورزش همگانی را یکی از سیاست های اصلی وزارت ورزش و جوانان برشمرد و گفت: ما این سیاست را به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا این امکان را ایجاد کنیم که افراد بیشتری ورزش کنند، کاری که برای سلامت روح و جسمشان مفید است.
سلطانی فر در پایان از تمامی قهرمانان ورزشی که برای اعتلای نام مقدس ایران تلاش می کنند، قدردانی کرد.
در پایان این مراسم از ورزشکاران کرمانشاهی حاضر در بازیهای المپیک و پارالمپیک، قهرمان کرمانشاهی کاراته جهان و چهار نفر از پیشکسوتان ورزش استان با هدای لوح و جایزه، تجلیل به عمل آمد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر