کد خبر: 8681
A
ساراخادم الشریعه در گفت و گو با دیده بان ایران؛

تامین هزینه های مالی مربی ام برای من دشوار است / بسیاری از هزینه ها را خودم انجام می دهم

خادم الشریعه در مورد برنامه‌های آینده خود اظهار داشت: مسابقات قهرمانی زنان جهان برای اولین بار به میزبانی کشورمان برگزار می شود که امتیاز بالایی برای شرکت کنندگان دارد. همچنین رقابت های شطرنج سریع زنان جهان (قطر)، مسابقات بوندس لیگا (آلمان) و رقابت های اوپن جبل الطارق را در پیش دارم.

تامین هزینه های مالی مربی ام برای من دشوار است /  بسیاری از هزینه ها را خودم انجام می دهم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، « سارا سادات خادم الشریعه » که این روزها با عملکرد فنی و اخلاقی اش در رقابت های گرندپری بانوان جهان در کانون توجهات قرار دارد، چند روزی است « روبین کامپن » مربی هلندی را استخدام کرده تا خود را برای مسابقات قهرمانی زنان جهان آماده کند، اما برای تامین هزینه های این مربی هلندی، به حمایت فدراسیون و مسئولان ورزش نیاز دارد.

خادم الشریعه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، در مورد برنامه‌های آینده خود اظهار داشت: مسابقات قهرمانی زنان جهان برای اولین بار به میزبانی کشورمان برگزار می شود که امتیاز بالایی برای شرکت کنندگان دارد. همچنین رقابت های شطرنج سریع زنان جهان (قطر)، مسابقات بوندس لیگا (آلمان) و رقابت های اوپن جبل الطارق را در پیش دارم.

وی افزود: برای آمادگی در این مسابقات مهم، « روبین کامپن » هلندی را به عنوان مربی شخصی استخدام کرده ام. مربی ای که از یک سال پیش در کنار من بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۵ هزار یورو هزینه پرداخت کرده ام که البته با مقداری کمک فدراسیون همراه بود، اما ادامه این روند برایم مشکل است.

خادم الشریعه تصریح کرد: فدراسیون در حد بضاعتش از من حمایت می کند، اما منابع مالی آنها هم محدود است. از این رو، امیدوارم مسئولان ورزش حمایت بیشتری از من داشته باشند.

نفر سوم رقابت های گرند پری جهان،درباره این که گفته می شود شما عنوان چهارم گرند پری جهان را کسب کرده اید، یادآور شد: من چهارم نشدم. در این مسابقات پنج شطرنج باز که امتیاز مشابه داشتند، با هم مشترکا سوم شدند که یکی از آنها من بودم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در دیدارهای دور مقدماتی خوب بازی کردم، اما  از عملکرد خودم در دور دوم  اصلا راضی نیستم. با این که حریفم در این مرحله شطرنج باز شماره سه جهان بود، اما شرایط به گونه ای بود که شانس زیادی برای برد داشتم. با این حال، اشتباهی مرتکب شدم که منجر به نتیجه تساوی شد. 

خادم الشریعه همچنین در مورد حرکت ارزشمندی که مقابل حریف اوکراینی انجام داد، گفت: من کار خاصی نکردم. شاید هر فرد دیگر هم بود، همین تصمیم را می گرفت. حریفم به خاطر اینکه دوست فرانسوی اش در بیمارستان به سر می برد، اصلا وضعیت روحی خوبی نداشت، اما با همین شرایط روحی نامناسب، پشت میز مسابقه قرار گرفت. من رقابت را در شرایطی عادلانه می دانم که حریف بدون مشکل و دغدغه رو به روی من بنشیند. در آن شرایط، حسم به من گفت باید با او همدردی کنم و به همین دلیل، بازی را خیلی زود تمام کردم.

وی در ادامه، با اشاره به تمرینات خود برای شرکت در مسابقات زنان جهان اظهار داشت: « آتوسا پورکاشیان » و « میترا حجازی پور » چند هفته است با مربی هلندی تمرینات خود را آغاز کرده اند. من هم از ابتدای هفته جاری در اردو حاضر شدم تا همراه با این دو نفر تمریناتم را ادامه دهم. فعلا از نظر آمادگی شرایط خوبی دارم و امیدوارم روز به روز بهتر هم بشوم.

نفر سوم رقابت های گرند پری جهان افزود: با مربی شخصی ام، طی ۸ روز و در هر روز 6 ساعت تمرین می کنم. ضمن این که همزمان و به صورت عمومی و خصوصی هم با مربی تیم ملی تمریناتم را دنبال می کنم.

خادم الشریعه گفت:  طی یک سالی که با مربی شخصی ام تمرین می کنم، تمام هزینه ها را شخصا پرداخت کرده ام. فقط در یک دوره که برای شرکت در مسابقات بین المللی به هلند سفر کرده بودم، دو هزار و ۱۰۰ یورو به مربی ام پرداخت کردم که این مبلغ، به غیر از هزینه های بلیت و اسکان بود. ضمن این که بعد از هر مسابقه، بخشی از جایزه ام را به او می دهم. 

وی با بیان این که در این یک سال حدود ۵ هزار یورو هزینه کرده ام، تصریح کرد: البته حضور این مربی نتیجه بخش هم بوده است. اما برای ادامه همکاری با وی، تامین این هزینه ها برایم بسیار دشوار است.

خادم الشریعه در پایان اظهار داشت: فدراسیون در حد بضاعتش از من حمایت کرده، اما منابع مالی آنها هم محدود است. به هرحال، امیدوارم هم فدراسیون شطرنج و هم مسئولان ورزش، بیشتر از من حمایت کنند تا بتوانم نماینده شایسته ای برای شطرنج ایران در رقابت‌های مهم پیش رو باشم.

گفت و گو :جواد منتخبی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر